Κυριακή 5 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δρομολόγια κατά τα κέφια των εφοπλιστών

Ασύδοτο το κεφάλαιο και στη διαμόρφωση της τιμής των εισιτηρίων

Η κυβέρνηση εναρμονίζει ουσιαστικά την εθνική νομοθεσία με τον διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Μετά το τελεσίγραφο που έστειλε η τελευταία τον Δεκέμβρη του 2005 στην ελληνική κυβέρνηση, με την επωνυμία «Αιτιολογημένη Γνώμη» και χρονικό όριο εφαρμογής τους δύο μήνες, απαιτεί την ανεξέλεγκτη ακινησία των πλοίων και τις τιμές των εισιτηρίων, την απελευθέρωση των οργανικών συνθέσεων και τη συχνότητα δρομολογίων, τη διατήρηση υπερήλικων και υποσυντήρητων πλοίων σε βάρος της ασφάλειας ναυτεργατών και επιβαινόντων.

Με τη διάταξη αυτή καταργούνται και αυτά τα ελάχιστα μέτρα ελέγχου του νόμου 2932/2001 όπως:

  • Η υποχρέωση των εφοπλιστών να καταθέτουν πρόγραμμα δρομολογίων για 10 μήνες το χρόνο και ανάλογης εγγυητικής επιστολής, καταργώντας στην ουσία τη δεκάμηνη λειτουργία των πλοίων και εργασίες των ναυτεργατών.
  • Απαλλάσσει τους εφοπλιστές από την υποχρέωση πολύ σημαντικών ασφαλιστικών καλύψεων περί «αστικής ευθύνης» (δεν απαιτείται η συμμόρφωση της ασφαλιστικής κάλυψης με τα διεθνή δεδομένα που έχουν ένα σχετικά υψηλό επίπεδο, όπως ίσχυε προηγούμενα, άσχετα αν στην πράξη και αυτή ουκ ολίγες φορές παραβιαζόταν), υποβαθμίζοντας τα επίπεδα ασφαλείας στα καράβια και την κάλυψη επιβατών, εμπορευμάτων, ναυτεργατών, αλλά κι οδηγώντας στην αποφυγή αποζημιώσεων από πιθανά ατυχήματα.

Επιπρόσθετα, κατηγοριοποιεί τα λιμάνια προωθώντας την ενίσχυση των Οργανισμών Λιμένων ΑΕ και υποβαθμίζει τα υπόλοιπα λιμάνια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα για την ασφάλεια πλοίων, ναυτεργατών, επιβατών.

Καταστροφικές είναι οι συνέπειες που θα προκύψουν από την εφαρμογή του νόμου για νησιώτες, επιβάτες και ναυτεργάτες, αφού στην ουσία, η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα επαφίεται πλήρως στις κερδοσκοπικές διαθέσεις των εφοπλιστών. Η πραγματοποίηση ενός δρομολογίου θα εξαρτάται αποκλειστικά από το εάν συμφέρει την εταιρία ή όχι, ενώ με το ίδιο κριτήριο θα καθορίζεται η διάρκεια και η συχνότητά του, αφού πλέον καταργείται το 10μηνο λειτουργίας των πλοίων. Εκτός του ότι η εφαρμογή του νόμου θα σημάνει τον ακόμα μεγαλύτερο αποκλεισμό των νησιωτών από την υπόλοιπη Ελλάδα, την ίδια στιγμή εκατοντάδες θέσεις εργασίας ναυτεργατών βρίσκονται στον αέρα. Τις βαθιά αντιλαϊκές στοχεύσεις του νόμου, συμπληρώνει η πρόβλεψη για διατήρηση των ήδη υπερήλικων πλοίων.

Απελευθέρωση ναύλων και εισιτηρίων

Στο εν λόγω νομοσχέδιο δε γίνεται αναφορά για την απελευθέρωση ναύλων και εισιτηρίων. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί, πως ο Μ. Κεφαλογιάννης στη συνέντευξη Τύπου της περασμένης Τετάρτης, ανήγγειλε τη σταδιακή απελευθέρωση των ναύλων - είχε προηγηθεί η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών τον περασμένο Γενάρη, όπου έγινε δεκτή η εισήγηση των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου για άμεση απελευθέρωση των ναύλων για τα επιβατηγά πλοία - με προϋποθέσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των εφοπλιστών. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρίες θα δρομολογούν από τα συγκεκριμένα λιμάνια, όσα πλοία θέλουν, όποτε θέλουν και για όπου θέλουν, καθορίζοντας τα εισιτήρια των επιβατών και τα ναύλα των οχημάτων όπως θέλουν!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ