Κυριακή 2 Απρίλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Ομορφος κόσμος...

Γρηγοριάδης Κώστας

Γύρω στα 785.000.000 ευρώ ανερχόταν το 2005 η τηλεοπτική διαφημιστική «πίτα», που αποτελεί και την κύρια πηγή εσόδων των ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών και μοιράζεται ανάλογα με τις μετρήσεις τηλεθέασης. Οσο πιο πολύ τηλεθέαση έχει ένα κανάλι ή μια εκπομπή, τόσο μεγαλύτερη διαφήμιση προσελκύει και, επομένως, περισσότερα έσοδα και κέρδη για το κανάλι. Γεγονός, το οποίο - εκτός των άλλων - καθορίζει τα τηλεοπτικά προγράμματα, τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό τους, το επίπεδό τους, κλπ.

Η AGB είναι η μοναδική εταιρία στην Ελλάδα, που μετρά την τηλεθέαση και ελέγχεται - μέσω θυγατρικής εταιρίας - από μια πολυεθνική, την WWP Group Plc, η οποία ασχολείται κυρίως με την αγορά χώρου και χρόνου στα ΜΜΕ, κάνοντας μετρήσεις και διάφορες άλλες δουλιές (διαφημίσεις, παραγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων, κλπ., κλπ.) σε 103 χώρες, ενώ ο κύκλος εργασιών της ξεπερνά τα 7 δισ. ευρώ. Κι όπως αποκαλύπτεται και επίσημα πλέον, από το σχετικό πόρισμα της Εισαγγελίας Αθηνών, η AGB και οι μεγάλες διαφημιστικές εταιρίες είναι πολύμορφα «διαπλεκόμενες», ενώ αναφέρονται και 17 περιπτώσεις μη ορθής καταμέτρησης της τηλεθέασης. Με άλλα λόγια, AGB και διαφημιστικές εταιρίες «κανόνιζαν» τις τηλεθεάσεις, «μοίραζαν» τα διαφημιστικά πακέτα, κλπ., κλπ. και, επομένως, κανόνιζαν τι και πότε θα παίξει στην τηλεόραση, φροντίζοντας για την πολιτική και πολιτιστική χειραγώγηση. Κι όλ' αυτά, με «καπέλο» τη WWP Group Plc. Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος, που θα 'λεγε κι ο ποιητής...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ