Τρίτη 11 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΤΑΛΟ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Κυνικές ομολογίες κατόπιν εορτής

Τα συμφέροντα που επιδίωκαν τη λύση της ζεύξης θυμήθηκε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κατά τη χτεσινή επιθεώρηση των έργων διαπλάτυνσης

«Η ζεύξη του Μαλιακού επιχειρήθηκε τη δεκαετία του '90 και αυτή ήταν και μία αιτία, πέραν όλων των άλλων, που καθυστέρησε η κατασκευή του Πετάλου του Μαλιακού». Με τα λόγια αυτά, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς επιβεβαίωσε χτες απόλυτα ότι οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ άφηναν σκόπιμα το περιβόητο «πέταλο» να παραμένει «φονικό» (πάνω από 500 νεκροί στην άσφαλτο την τελευταία 15ετία), προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα που ήθελαν την κατασκευή της περιβόητης ζεύξης του Μαλιακού με τη ληστρική μέθοδο της «σύμβασης παραχώρησης»...

Ο υπουργός, πάντως, χαρακτήρισε ενδιαφέρουσα την πρόταση του νομάρχη Μαγνησίας για την κατασκευή της διπλής ζεύξης (σ.σ. από τη Φθιώτιδα στην Εύβοια και από κει απέναντι), ωστόσο δήλωσε ότι δεν εξετάζεται προς τον παρόν γιατί γίνονται άλλα έργα στην περιοχή.

Κατά τα άλλα, ο υπουργός, επιθεωρώντας τα έργα για τη διαπλάτυνση του «πετάλου του Μαλιακού», δήλωσε ότι σήμερα υπάρχουν εγκαταστημένες τέσσερις εργολαβίες σε μήκος 55 χιλιομέτρων. Τα 38 από τα χιλιόμετρα αυτά (παρακάμψεις Αγ. Κωνσταντίνου, Καμένων Βούρλων) υποστήριξε ότι θα παραδοθούν τον Ιούλη του 2007, ενώ το τμήμα Σκάρφεια - Θερμοπύλες (17 χιλιόμετρα) το καλοκαίρι του 2008. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα εγκατασταθεί ο εργολάβος και για την κατασκευή του κόμβου της Ροδίτσας.

Ωστόσο, απομένει το εξίσου επικίνδυνο τμήμα Στυλίδα - Ράχες, που περιλαμβάνει τις παρακάμψεις της Στυλίδας και του Καραβόμυλου, συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τον υπουργό, οι μελέτες για το τμήμα αυτό θα παραδοθούν στο τέλος του μήνα, μέχρι τις 10 Σεπτέμβρη θα έχει προκηρυχτεί ο διαγωνισμός και το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται ως το τέλος του 2006. Προφανώς η παράδοσή του θα γίνει το 2010 και βλέπουμε...

Σημειώνουμε ότι το συνολικό κόστος των έργων του «πετάλου του Μαλιακού» ανέρχεται σε 800 εκατ. ευρώ. Κι ενώ τα κονδύλια αυτά προέρχονται αποκλειστικά από τον ελληνικό λαό, τελικά τα τμήματα αυτά θα παραδοθούν στους ομίλους που θα εκμεταλλεύονται την Ιόνια Οδό και τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), οι οποίοι θα επιβάλλουν πανάκριβα διόδια...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ