Κυριακή 16 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέος στόχος αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων

Μόλις ξεμπερδέψει με το νόμο - πλαίσιο και εξασφαλίσει ότι θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι σαρωτικές αναδιαρθρώσεις που σχεδιάζει για την ανώτατη εκπαίδευση, η κυβέρνηση θα στρέψει το βλέμμα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Σ' αυτή την κατεύθυνση έχει βάλει να δουλεύει ήδη το λεγόμενο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), το ίδιο όργανο που αξιοποίησε ως προμετωπίδα για το νόμο - πλαίσιο των ΑΕΙ. Μάλιστα, οι προτάσεις της διορισμένης επιτροπής του ΕΣΥΠ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διέρρευσαν την προηγούμενη Κυριακή στην εφημερίδα «Το Βήμα», ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, Θ. Βερέμης, τις επιβεβαίωσε ως έγκυρες και άφησε να εννοηθεί ότι χάρηκε με τη διαρροή γιατί «αναρρίπτισε το ενδιαφέρον του κόσμου για τα ζητήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»!

Η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος που έχει παιδιά στο σχολείο, οι μελλοντικοί γονείς, οι δάσκαλοι κι οι καθηγητές, δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος της εργατικής τάξης, στην ουσία ποτέ δεν έπαψε να ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση. Οι λαϊκές οικογένειες όχι μόνο νοιάζονται, αλλά και μοχθούν σκληρά για την εκπαίδευση των παιδιών τους και οργίζονται για τη σημερινή κατάσταση. Οπως και στην ανώτατη εκπαίδευση, έτσι και στην υποχρεωτική εκπαίδευση και στο Λύκειο δύσκολα θα βρεθεί γονιός, εκπαιδευτικός ή μαθητής να πει ότι δε χρειάζονται ριζικές αλλαγές. Γιατί πολύ απλά, οι γονείς θέλουν το σχολείο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά, χωρίς να χρειάζεται να ξοδεύουν περιουσίες είτε εκτός, είτε εντός σχολείου. Θέλουν, επίσης, όταν τελειώνουν τα παιδιά τους το σχολείο να μπορούν να συνεχίζουν την εκπαίδευσή τους (στην ανώτατη εκπαίδευση ή σε επαγγελματικές σχολές) με σπουδές που θα έχουν πραγματικό αντίκρισμα και φυσικά θα είναι δημόσιες, δωρεάν και υψηλού επιπέδου.


Eurokinissi

Τα σχέδια της κυβέρνησης όμως για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, κάθε άλλο παρά σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται, όπως φαίνεται από όσα είδαν το φως της δημοσιότητας από το σχετικό πόρισμα της επιτροπής του ΕΣΥΠ. Δύο φαίνεται να είναι οι βασικοί και άκρως αντιδραστικοί άξονες αυτού του πορίσματος:

  • Ο ταξικός διαχωρισμός των σχολείων και των μαθητών, για να καθηλώνονται οι πολλοί, σε μια πορεία αμεσότερης σύνδεσης των σχολείων με τις επιχειρήσεις και
  • η εξώθηση μεγαλύτερης απ' ό,τι σήμερα μάζας των παιδιών της εργατικής τάξης στη χαμηλού επιπέδου κατάρτιση, αντί για την όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη παιδεία.
Τι προτείνεται από το ΕΣΥΠ

Χρειάζεται να θυμίσουμε ότι το πόρισμα του ΕΣΥΠ για την ανώτατη εκπαίδευση υιοθετήθηκε σχεδόν στο σύνολό του από την κυβέρνηση στο προσχέδιο του νόμου - πλαισίου. Επίσης, να προσθέσουμε ότι οι προτάσεις του ΕΣΥΠ για την ανώτατη εκπαίδευση είχαν ενσωματώσει τα βασικά σημεία από τα κυβερνητικά προγράμματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία, που είχαν παρουσιαστεί πριν τις εκλογές του 2004. Από τα παραπάνω μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι μιλώντας για ΕΣΥΠ, δεν εννοούμε κανέναν «ανεξάρτητο» φορέα, αλλά ένα όργανο νομιμοποίησης της πολιτικής ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ένα ένδυμα συναίνεσης, «διαλόγου» και ...«σοφίας» στην αντιδραστική πολιτική της ΕΕ. Αυτό το ρόλο, λοιπόν, διατηρεί το ΕΣΥΠ και τώρα με το πόρισμα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ενσωματώνει σε μεγάλο βαθμό τις θέσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Ανάμεσα σε άλλα, λοιπόν, το πόρισμα λέει:

  • Να μεταφέρονται κρατικοί πόροι στα σχολεία και αυτά να μπορούν μόνα τους να τους διαχειρίζονται σύμφωνα με τον προγραμματισμό τους.
  • Το 1/3 του αναλυτικού προγράμματος - δηλαδή των μαθημάτων που θα διδάσκονται - να αποφασίζεται από κάθε σχολική μονάδα, δηλαδή να διαφέρει από σχολείο σε σχολείο ανάλογα με τις... ανάγκες του.
  • Εκθέσεις για το προφίλ του κάθε μαθητή να αποστέλλονται από τα Δημοτικά στα Γυμνάσια. «Φάκελοι» μαθητών να τηρούνται και στα Λύκεια, που μάλιστα θα είναι ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης του μαθητή.
  • Κατάργηση του βιβλίου - οδηγού για κάθε μάθημα και αντικατάστασή του από πρόταση βιβλιογραφίας ή από βιβλία με τη μορφή περιοδικών και με βιντεοταινίες...
  • Συνέχιση της ενισχυτικής διδασκαλίας για τη δήθεν πάταξη της παραπαιδείας.
  • Διαρκής ανανέωση των σχολικών βιβλίων.
  • «Εικονικές» περιφερειακές εξετάσεις στην Α΄ Λυκείου. Χωρισμός σε κατευθύνσεις από τη Β΄ Λυκείου. Περιφερειακές εξετάσεις στη Β΄ Λυκείου που θα μετρούν στο γενικό βαθμό του μαθητή και πανελλαδικές εξετάσεις στη Γ΄ Λυκείου.
  • Να υπάρχει Γραφείο Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε κάθε σχολική μονάδα άνω των 100 μαθητών.

Παράλληλα, το ΕΣΥΠ έχει μια σειρά προτάσεις για επιλογή και έλεγχο των καθηγητών, με σκοπό να προκρίνονται ως «δάσκαλοι» εκείνοι οι εκπαιδευτικοί που θα είναι ενεργοί υποστηρικτές του συστήματος της ημιμάθειας και θεματοφύλακες της ταξικής επιλογής των μαθητών.


Γιάννα ΣΤΡΕΒΙΝΑ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στη διαβούλευση νομοσχέδιο για όλες τις «εκκρεμότητες» (2024-07-11 00:00:00.0)
Την Πέμπτη η πρώτη συζήτηση για το Λύκειο και την πρόσβαση (2017-01-17 00:00:00.0)
Μια παρωδία «διαλόγου» για συναίνεση στις αναδιαρθρώσεις (2011-01-20 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2007-03-03 00:00:00.0)
Πόρισμα - λαιμητόμος για Γυμνάσια και Λύκεια (2006-10-15 00:00:00.0)
Υιοθετεί προτάσεις ... δικής του επιτροπής (2000-01-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ