Παρασκευή 5 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
100.000 νέες απολύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία!

ΒΟΝΝΗ.-

Εκατό χιλιάδες θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να χαθούν ως το έτος 2000, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Ομοσπονδίας Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), Κούνιμπερτ Σμιτ.

Η είδηση προκαλεί - και εύλογα - ρίγος, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι από τους πιο κερδοφόρους κλάδους της γερμανικής οικονομίας, της θεωρούμενης ως "ατμομηχανής" της Ευρώπης. Η χτεσινή παρουσίαση από τον Σμιτ των προοπτικών του κλάδου επικεντρώθηκε στην αποκαλούμενη "επίθεση για την αύξηση της παραγωγικότητας", που έχει συναποφασιστεί από τις διοικήσεις των μεγάλων επιχειρήσεων. Ο στόχος που έχει τεθεί από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, για αύξηση της παραγωγικότητας κατά 30%, χαρακτηρίστηκε από τον Σμιτ ως "όρος εκ των ων ουκ άνευ" για να επιβιώσει ο κλάδος σε συνθήκες διεθνούς ανταγωνισμού...Ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας παραδέχτηκε ότι η εν λόγω απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση και στην ουσία "αδειάζει" τους εκπροσώπους των συνδικάτων, που πρότειναν να δεχτούν στις επικείμενες διαπραγματεύσεις για τις νέες συλλογικές συμβάσεις ένα "μηδενικό γύρο". Το οποίο σημαίνει ότι δε θα διεκδικήσουν αυξήσεις πέραν του πληθωρισμού (ο δείκτης κυμαίνεται στο 1,8%), υπό την προϋπόθεση, όμως, να δημιουργηθούν 30.000 νέες θέσεις εργασίας.

Η "προαναγγελία θυέλλης" αυτή σημαίνει πρακτικά ότι οι θέσεις των εργαζομένων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα περιοριστούν το έτος 2000 στις 550.000. Η μείωση της απασχόλησης έχει επιβληθεί από το 1991 (ήδη "κόπηκαν" 150.000 θέσεις εργασίας, μέχρι τα τέλη του 1995) και ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που θα χάσουν τις δουλιές τους ανέρχεται στις 250.000.

Με την απόφαση αυτή των Γερμανών βιομηχάνων αναιρούνται ντε φάκτο οι υποσχέσεις που είχαν δοθεί στους εργαζομένους για λήξη του "προγράμματος εξυγίανσης" του κλάδου το 1996.

Ο κυριότερος λόγος για τη μείωση της απασχόλησης στη Γερμανία είναι το "ακριβό" εργατικό δυναμικό. Οι παραγωγικές μονάδες θα αρχίσουν να "μεταναστεύουν" στο εξωτερικό, ενώ όλο και περισσότερα εξαρτήματα αυτοκινήτων παράγονται σε "φτηνές" χώρες και εισάγονται στη Γερμανία για να συναρμολογηθούν.

Το ποσοστό των εισαγόμενων εξαρτημάτων έφτασε το 1995 το 30%, από 25% το 1991. "Το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί σε 40%", είπε ο Σμιτ, και "κάθε ποσοστιαία μονάδασημαίνει για τη Γερμανία την απώλεια 10.000 θέσεων εργασίας... ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ