Τετάρτη 10 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αυξάνονται οι "νεόπτωχοι"

Τους κινδύνους που εγκυμονεί για τις τσέπες των καταναλωτών η στροφή των καταναλωτικών προτιμήσεων σε νέα προϊόντα την τελευταία 20ετία, επισημαίνει με ανακοίνωσή της η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας (ΓΟΚΕ). Στις μετρήσεις της ΓΟΚΕ διαπιστώνεται - έπειτα από σχετική έρευνα - ότι ο αυξανόμενος ρόλος "νέων" κατηγοριών δαπανών στη "μετατηλεοπτική" Ελλάδα, όπως είναι η ιδιωτική παιδεία, ο τουρισμός, η ψυχαγωγία και η "συμβολοποίηση" προϊόντων και υπηρεσιών, όπως τόπος και ποιότητα κατοικίας - αυτοκίνητα - σκάφη - ένδυση και υπόδηση, φαίνεται ότι έχει φτάσει στα όριά του.

Η ΓΟΚΕ κάνει, επίσης, την επισήμανση πως τα τελευταία χρόνια η γκρίνια των καταναλωτών για την ακρίβεια δεν έδειχνε να επηρεάζει την καταναλωτική τους συμπεριφορά, η οποία και παρουσίαζε ανοδική τάση, ποιοτικά και ποσοτικά. Το τελευταίο, όμως, 12μηνο, σύμφωνα με τις μετρήσεις της ομοσπονδίας, αρχίζει και γίνεται φανερή η αδυναμία συνέχισης του ίδιου τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα είτε την όλο και μεγαλύτερη προσφυγή σε σύγχρονες μορφές δανεισμού (πιστωτικές κάρτες, δόσεις, δάνεια κλπ.), είτε με τη μείωση των δαπανών ποσοτικά και ποιοτικά.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η Ερευνα Στεγαστικής Συμπεριφοράς που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), με εξεταζόμενο διάστημα την περίοδο 1980 - 1995 σε δείγμα 4.000 περίπου οικογενειών που κατοικούσαν στο Δήμο Αθηναίων το 1980. Από αυτές τις οικογένειες, σήμερα οι 3.000 (ποσοστό 75%) κατοικούν πλέον σε άλλο δήμο, με εντυπωσιακή προτίμηση στα βόρεια προάστια και γενικότερα σε περιοχές με υψηλότερο κόστος αγοράς ή ενοικίασης κατοικίας, με δυσμενείς συνέπειες στα εισοδήματά τους, καθώς συνεκτιμάται η γενικότερη αύξηση του κόστους ζωής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ