Σάββατο 20 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Νεκρός βρέθηκε ναύτης στο "Πυθέας"

Η "Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση" καταγγέλλει την έλλειψη μέτρων ασφαλείας και τη διατήρηση του θεσμού των "επιτάκτων" στα ωκεανογραφικά πλοία. "Αγνοια", δηλώνει ο θάλαμος επιχειρήσεων του ΥΕΝ

Τραγικό θάνατο βρήκε τη μέρα της γιορτής του ο άτυχος ναύτης Αντώνης Σκουτέλιας,που δούλευε στο ωκεανογραφικό πλοίο "Πυθέας" με το θεσμό των επιτάκτων. Για το τραγικό δυστύχημα, ο θάλαμος επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας δε γνωρίζει ακόμα τίποτα! Ο άτυχος Αντώνης Σκουτέλιας καταγόταν από τα Γιάννενα και ήταν 33 ετών. Τον βρήκαν νεκρό οι συνάδελφοί του την περασμένη Τετάρτη γύρω στις 8 το βράδυ μέσα στη θάλασσα, μεταξύ του ντόκου και του πλοίου, το οποίο είναι αραγμένο στην Αμφιάλη. Οπως καταγγέλλουν συνάδελφοί του, μεταξύ της προβλήτας και του πλοίου υπήρχε μόνο ένα μικρό μαδέρι (σανίδα) που καθιστούσε πολύ επικίνδυνη την πρόσβαση, ενώ κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει σκάλα με ρέλια και με δίχτυα κάτω από τη σκάλα. Χαρακτηριστικό είναι ότι μετά το ατύχημα, σύμφωνα με πληροφορίες, τοποθετήθηκε δίχτυ!

Προκλητική χαρακτηρίζει τη στάση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με καταγγελία της η "Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση" (ΝΣΚ).Δύο μέρες μετά το ατύχημα, όπως τονίζεται στην καταγγελία της ΝΣΚ,οι συνδικαλιστές διαπίστωσαν από τον κ. Νικολάου του θαλάμου επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ότι ο θάλαμος δεν είχε λάβει γνώση για το ατύχημα.

"Η συνυπευθυνότητα πολλών υπουργείων - καταγγέλλει η ΝΣΚ - για τους εργαζόμενους με το θεσμό του επιτάκτου τούς καθιστά όλους ανεύθυνους. Η αρμόδια υπηρεσία διαχείρισης των πλοίων, Δημόσιες Θαλάσσιες Κρατικές Μεταφορές,μας δήλωσε αναρμοδιότητα. Το ΓΕΝ ασχολείται μόνο με την εθιμοτυπία της κηδείας. Το δε υπουργείο Αμυνας εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρεται ότι ο ναύτης είναι υπαίτιος του ατυχήματος, λόγω μεγάλης κατανάλωσης οινοπνεύματος. Καθόλου δεν αναφέρεται και κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τη μη τήρηση στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας. Η τραγική αλήθεια, όπως αναφέρεται στην καταγγελία της ΝΣΚ, είναι ότι στο πλοίο δεν υπήρχε σκάλα με ρέλια και δίχτυ, αλλά ένα μαδέρι με κλίση 5 - 10%, που καθιστούσε την πρόσβαση στο πλοίο λίαν επικίνδυνη". Σημειώνεται στην καταγγελία ότι έχουν συμβεί και άλλα ατυχήματα στο παρελθόν στα βοηθητικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού και μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί μέτρα.

Η απαίτηση των ναυτικών που εργάζονται σ' αυτά τα πλοία είναι να καταργηθεί ο θεσμός των επιτάκτων, που θα έλυνε πολλά προβλήματα στις εργασιακές σχέσεις, στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας και θα καθιστούσε υπευθύνους αυτούς που διαχειρίζονται τα πλοία. "Ζητάμε - τονίζεται, τέλος - τη δίωξη των υπευθύνων για το θάνατο του άτυχου ναυτικού και καταδικάζουμε την ανευθυνότητα των συναρμόδιων υπουργείων. Η κυβέρνηση πρέπει, επιτέλους, να πάρει θέση για το καθεστώς των επιτάκτων πριν θρηνήσουμε και άλλους συναδέλφους".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ