Πέμπτη 12 Ιούνη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ
Η ώρα της αλήθειας...

Ο Γάλλος πρωθυπουργός καλείται να πάρει θέση και να υλοποιήσει ή όχι τις προεκλογικές του δεσμεύσεις, ενώ οι εργαζόμενοι της "Ρενό" ετοιμάζονται για απεργία διαρκείας από τη Δευτέρα, προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια της διεύθυνσης αλλά και τη δυσαρέσκειά τους για την έλλειψη συγκεκριμένων μέτρων εκ μέρους της γαλλικής κυβέρνησης

ΠΑΡΙΣΙ.-

Τέλος έλαβε η μετεκλογική ευφορία για τον νέο Γάλλο πρωθυπουργό Λιονέλ Ζοσπέν, που καλείται να πάρει θέση και να υλοποιήσει ή όχι τις προεκλογικές του δεσμεύσεις σχετικά με σοβαρότατα ζητήματα. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το χρονοδιάγραμμα της ευρωπαϊκής νομισματικής ενοποίησης καθώς και το θέμα της αναθεώρησης της Συνθήκης του Μάαστριχτ που αναμένεται να κυριαρχήσει στη διακυβερνητική σύνοδο κορυφής του Αμστερνταμ αλλά και το πρόβλημα της αυτοκινητοβιομηχανίας "Ρενό".

Το "γάντι" πέταξε στον Λιονέλ Ζοσπέν ο Γάλλος Πρόεδρος Ζακ Σιράκ, ο οποίος υποδεχόμενος τον Προεδρεύοντα της Ευρωπαϊκής Ενωσης Ολλανδό πρωθυπουργό Βιμ Κοκ στο Στρασβούργο, δήλωσε ότι η προσοχή που ο Λιονέλ Ζοσπέν δίνει στο θέμα της κοινωνικής πολιτικής και της απασχόλησης είναι απολύτως δικαιολογημένη και αναγκαία. Ο Σιράκ έσπευσε να συμπληρώσει ότι "περιμένει από τη διακυβερνητική του Αμστερνταμ να λάβει συγκεκριμένες και οριστικές αποφάσεις επί του θέματος". Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζακ Σαντέρ, που αναμένεται να φθάσει σήμερα στο Στρασβούργο, άφησε να εννοηθεί ότι θα παρουσιάσει ένα νέο σύμφωνο σχετικά με την απασχόληση "το οποίο θα προσπαθεί να εξισορροπεί τη νομισματική με την κοινωνική πολιτική". Ο ίδιος ο Λιονέλ Ζοσπέν αρκέστηκε να δηλώσει ότι "ελπίζει να πετύχει αυτά που θέλει" στη διακυβερνητική του Αμστερνταμ.

Νέα απεργία στη "Ρενό"

Στο μεταξύ, τη δυσαρέσκεια των εργαζομένων της "Ρενό" έχει προκαλέσει η απροθυμία της νέας γαλλικής κυβέρνησης να προχωρήσει στη λήψη δυναμικών και άμεσων μέτρων για την αποσόβηση του κλεισίματος του ομίλου της εταιρίας στο Βιλβόρντ του Βελγίου. Σήμερα αναμένεται να φθάσει στο Βιλβόρντ η Ντανιέλ Καϊζεργκρούμπερ, ανεξάρτητη εμπειρογνώμονας, η οποία θα κληθεί να απαντήσει μέχρι το τέλος του μήνα αν είναι αναπόφευκτο το κλείσιμο του ομίλου και ποια μέτρα μπορούν να ληφθούν για να βοηθηθούν οι εργαζόμενοι που θα βρεθούν στο δρόμο.

Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων ανακοίνωσαν ότι τη Δευτέρα θα κατεβάσουν στους εργαζόμενους πρόταση για νέα γενική απεργία διαρκείας προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια της διεύθυνσης αλλά και τη δυσαρέσκειά τους για την έλλειψη συγκεκριμένων μέτρων εκ μέρους της γαλλικής κυβέρνησης. "Κανένα αυτοκίνητο δεν πρόκειται να βγει από την παραγωγή είτε από τα πάρκινγκ", δήλωσε κατηγορηματικά ο Χέντρικ Φερμέερς, ο οποίος τόνισε ότι την Παρασκευή, κατά τη συνάντηση που θα έχουν οι εργαζόμενοι με τη διοίκηση της εταιρίας, θα ζητηθεί να εκπονηθεί ένα νέο κοινωνικό πρόγραμμα για τους εργαζόμενους της "Ρενό".

Περικοπές προσωπικού και στην "Πεζό"

Μετά τη "Ρενό", όμως, την απόφασή της για δραστική μείωση του προσωπικού ανακοίνωσε, χτες, και η διεύθυνση της αυτοκινητοβιομηχανίας "Πεζό". Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 1997 και το πρώτο εξάμηνο του 1998, θα περικοπούν 3.816 θέσεις εργασίας χωρίς, όμως, να ακολουθηθεί ο δρόμος της απόλυσης. Μάλιστα, διευκρινίζεται, ότι για να μην υπάρξει αντίθεση με τις θέσεις της νέας γαλλικής κυβέρνησης που προβλέπουν αυστηρό έλεγχο των απολύσεων, οι περικοπές προσωπικού θα γίνουν μέσα από τη μέθοδο της πρόωρης συνταξιοδότησης, της εθελοντικής απομάκρυνσης και της μετατροπής της σταθερής απασχόλησης σε μερική. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι σήμερα οι εργαζόμενοι στην "Πεζό" φθάνουν τους 49.500 ενώ ήταν 96.000 στις αρχές της δεκαετίας του '80.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ