Παρασκευή 10 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Υποτονική η κίνηση και στη Θεσσαλονίκη

Η λιτότητα απομακρύνει τους αγοραστές από τα καταστήματα, παρά τις φαινομενικά μεγάλες προσφορές

Με προβλήματα, κύρια για τα μικρομεσαία εμπορικά καταστήματα, ξεκίνησε η περίοδος των εκπτώσεων και στη Θεσσαλονίκη. Η κίνηση στην αγορά τις πρώτες 3 μέρες ήταν μουδιασμένη, παρά τις φαινομενικά μεγάλες προσφορές των καταστημάτων, ενώ για μια ακόμη χρονιά, όπως επισημαίνει και το ΚΕΠΚΑ, δε λείπουν οι παραπλανητικές προσφορές και οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην παρασύρονται. Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου, στις φετινές εκπτώσεις το 5 - 10% των εμπορικών καταστημάτων της Θεσσαλονίκης έχει ρίξει τις τιμές μέχρι και 60 - 70%, ενώ στα περισσότερα είδη η έκπτωση δεν ξεπερνά το 40%. Σχετικά με τις μεγάλες προσφορές, ο Εμπορικός Σύλλογος επισημαίνει πως η κρίση της αγοράς είναι τόσο μεγάλη που σε αρκετές περιπτώσεις τέτοια ποσοστά είναι εύλογα, αλλά παράλληλα συνιστά στο καταναλωτικό κοινό να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό στις αγορές του.

Πιο συγκεκριμένα, στα είδη ρουχισμού τα ποσοστά κυμαίνονται από 20% μέχρι 60%, στα παπούτσια από 10% μέχρι 40%, στα καλλυντικά μέχρι 30%, στα είδη δώρων ως και 60% και στα δερμάτινα μέχρι 20%. Αντίθετα, στα είδη οικιακής χρήσης, στα έπιπλα, στα ηλεκτρικά και τα ηλεκτρονικά είδη οι τιμές σχεδόν παραμένουν στα ίδια επίπεδα, καθώς οι προσφορές ιδίως σε οπτικοακουστικά συστήματα συνεχίζονται σε όλη τη διάρκεια του έτους. Προς το παρόν η κίνηση των καταναλωτών, αν και κρίνεται ζωηρή, ουσιαστικά είναι αναγνωριστική όπως κάθε χρονιά τις πρώτες μέρες των εκπτώσεων.

Οι καταστηματάρχες ελπίζουν πως οι εκπτώσεις θα δώσουν ανάσα στην αγορά, που έχει πληγεί από την πολιτική της λιτότητας, αλλά και από άλλους παράγοντες - που επηρεάζουν ουσιαστικά όμως την κίνηση των καταστημάτων της συμπρωτεύουσας - όπως ακόμα και οι περιορισμένες λόγω των εξελίξεων βίζες που δίνονται στους πολίτες των Σκοπίων και της Σερβίας. Οπως τονίζει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Μανώλης Βλαχογιάννης, με μια πρώτη εκτίμηση διαφαίνεται μια πτωτική τάση του τζίρου σε ποσοστό 10 - 12% σε πραγματικά μεγέθη σχετικά με την περσινή περίοδο.

Από την πλευρά του το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών συνιστά στους καταναλωτές να μην είναι βιαστικοί στις αγορές τους και να προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν με τον καλύτερο τρόπο την περίοδο των εκπτώσεων, χωρίς να πέσουν θύματα εικονικών και παραπλανητικών προσφορών. Επισημαίνει πως οι αγορές πρέπει να γίνονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες και αφού έχει γίνει έρευνα στα καταστήματα, με επιφύλαξη στις μεγάλες προσφορές. Να εξετάζονται πρώτα η ποιότητα, η προέλευση και η τιμή και μετά η έκπτωση και αν διαπιστωθεί μετά την αγορά πως πρόκειται για ελαττωματικό προϊόν, με τις αποδείξεις είναι υποχρεωμένος ο έμπορος να το αντικαταστήσει ή να επιστρέψει τα χρήματα. Δικαιολογίες του τύπου "είναι προσφορά ή επιστροφές δε γίνονται δεκτές", είναι παράνομες και δεν ισχύουν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ