Παρασκευή 17 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΑΔΑΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΤΗΣ "ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ"
Αγώνας για μια καλύτερη παιδεία

- Τη Δευτέρα ξεκινά η απεργία διαρκείας των καθηγητών. Τι είναι αυτό που σπρώχνει τους καθηγητές να κατέβουν από τη σχολική έδρα στους δρόμους;

- Η βασική αιτία είναι τα προβλήματα που συνεχώς συσσωρεύονται στη δημόσια δωρεάν παιδεία από την πολιτική όλων των κυβερνήσεων της μεταπολίτευσης. Μια πολιτική που παρά τις πομπώδεις και υποκριτικές εξαγγελίες για την παιδεία που στα λόγια την κατατάσσει πρώτη στις προτεραιότητες, στην πράξη την αντιμετωπίζει σαν προβληματική επιχείρηση και προσπαθεί να την ξεφορτωθεί με το μικρότερο δυνατό κόστος. Γι' αυτό βλέπουμε κάθε χρόνο τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού να συρρικνώνονται διαρκώς και μαζί τους να συρρικνώνεται και το εύρος της δημόσιας δωρεάν παιδείας και φυσικά να υποβαθμίζεται ολοένα το οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο του καθηγητή.

Η πολιτική αυτή δεν είναι ευκαιριακή, ούτε αποτέλεσμα της ανικανότητας κάποιων "άσχετων" και "ανίκανων γραφειοκρατών" αλλά συνειδητή επιλογή υποταγής των κυβερνώντων στα κελεύσματα του Μάαστριχτ και της "Λευκής Βίβλου". Επιδιώκει όχι τη δημιουργία πολιτών με εύρος γνώσεων και επιστημονική κατάρτιση αλλά στη δημιουργία εργατικού δυναμικού - μισοειδικευμένου - βορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία, ανίκανου να αντιστέκεται και να διεκδικεί τα δικαιώματά του. Για μια τέτοια "εκπαίδευση" δε χρειάζεται εκπαιδευτικός οικονομικά, επιστημονικά και κοινωνικά αναβαθμισμένος αλλά μίζερος και εξαθλιωμένος δημόσιος υπάλληλος. Ολα αυτά είναι που μας σπρώχνουν να κατεβούμε στους δρόμους.

- Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι επιπτώσεις που θα επιφέρει στο εισόδημα των εκπαιδευτικών η εφαρμογή του νέου μισθολογίου;

- Το νέο μισθολόγιο όχι μόνο δεν αναβαθμίζει την οικονομική θέση του καθηγητή αλλά αντίθετα τον καταδικάζει σε μια πολύχρονη λιτότητα παρατεταμένη και αδιαπραγμάτευτη. Εκείνο που είναι σίγουρο είναι ότι όχι μόνο δε δίνει καμιά αύξηση όπως θέλουν να παρουσιάσουν η κυβέρνηση και ΜΜΕ, αλλά το πάγωμα ακόμα και τη μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων. Ακόμα και η δεύτερη πρόταση της κυβέρνησης επί του νέου μισθολογίου των καθηγητών, βαδίζει ακριβώς στα ίδια βήματα με την πρώτη. Περιέχει επίσης διατάξεις που αποβλέπουν στη σύνδεση μισθού - παραγωγικότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα μέρος των αμοιβών τους που ονομάζεται "κίνητρο απόδοσης" περικόπτεται, ακόμα και τις μέρες που ο καθηγητής έχει αναρρωτική άδεια. Ακόμη δίνει το δικαίωμα στον διευθυντή με τη σύμφωνη γνώμη και του προϊσταμένου, να περικόπτει αυτό το επίδομα με εντελώς ασαφή κριτήρια εντείνοντας τον αυταρχισμό και την τρομοκράτηση των καθηγητών στο σχολείο. Τέλος, καταργεί ουσιαστικά μια κατάκτηση του κλάδου, το επίδομα των τριμήνων, το οποίο το δραχμοποιεί, πράγμα που σημαίνει την εξανέμισή του με την πάροδο των χρόνων.

- Ποιος είναι κατά την άποψη της ΔΕΕ ο πιο ασφαλής τρόπος για να έχει αυτός ο αγώνας αποτελέσματα;

- Βασική προϋπόθεση είναι πρώτα από όλα η μαζική και αποφασιστική συμμετοχή των συναδέλφων, η παρουσία τους στις απεργιακές επιτροπές, η βοήθειά τους στην ενημέρωση της κοινής γνώμης, των γονιών και των μαθητών μας, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε την παραπληροφόρηση. Ο δεύτερος στη σειρά αλλά όχι και στη σημασία παράγοντας, είναι κατά την άποψη της ΔΕΕ η αλληλεγγύη και η συμπαράταξη των καθηγητών με τους άλλους εργαζόμενους που αγωνίζονται ενάντια σε αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική την οποία προσπαθεί να περάσει η κυβέρνηση.

Φ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ