Με συντριπτική πλειοψηφία οι επιβάτες ζητούν να παραμείνει δημόσια και κοινωφελής υπηρεσία ο ηλεκτρικός και τα πράσινα λεωφορεία
Υπέρ της διατήρησης του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και πράσινα λεωφορεία) τάσσεται η συντριπτική πλειοψηφία του επιβατικού κοινού, όπως προκύπτει από τα στοιχεία δημοσκόπησης που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση έχει αποκλείσει αυτόν το συγκοινωνιακό φορέα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, καθυστερεί προκλητικά την ανανέωση του στόλου και δεν καλύπτει τα ελλείμματα, όπως έχει υποχρέωση από το νόμο. Αντίθετα, εφαρμόζοντας την αδιέξοδη πολιτική του ξέφρενου δανεισμού, "βουλιάζει" και τους ΗΣΑΠ στα ελλείμματα.
Η έρευνα διενεργήθηκε με πρωτοβουλία των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ, το σωματείο των οποίων δημοσιοποίησε χτες τα αποτελέσματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιέχονται σ' αυτή, το 77,3% των ερωτηθέντων τάσσονται υπέρ της διατήρησης του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των ΗΣΑΠ,ενώ οι εννιά στους δέκα, που χρησιμοποιούν για τη μετακίνησή τους τον ηλεκτρικό και τα πράσινα λεωφορεία, δηλώνουν αρκετά ικανοποιημένοι. Αντίθετα, τα παράπονα του επιβατικού εστιάζονται, κυρίως, σε υπηρεσίες που παρέχονται από ιδιώτες, όπως είναι η καθαριότητα των σταθμών και των συρμών, καθώς και η διανομή και πώληση των εισιτηρίων.
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας αυτής είναι ότι για το επιβατικό κοινό η χρησιμοποίηση του ηλεκτρικού αποτελεί "συνειδητή επιλογή" και όχι αποτέλεσμα της έλλειψης καλύτερης ή έστω άλλης εναλλακτικής λύσης. Κι αυτό, γιατί ο ηλεκτρικός υπερέχει έναντι των άλλων μέσων μεταφοράς σε: Ταχύτητα μετακίνησης, ακρίβεια δρομολογίων, χρόνο αναμονής, άνεση και ασφάλεια. Οσον αφορά τους οικονομικούς πόρους που απαιτούνται για τη λειτουργία των ΗΣΑΠ, το επιβατικό κοινό θεωρεί ότι πρέπει να προέρχονται κατά κύριο λόγο από τον κρατικό προϋπολογισμό,ενώ κρίνει ως "ικανοποιητική" την τιμή του εισιτηρίου. Για το ενδεχόμενο κατάργησης των λεωφορειακών γραμμών των ΗΣΑΠ (πράσινα λεωφορεία) και αντικατάστασής τους με γραμμές των μπλε λεωφορείων, το 86% των ερωτηθέντων απάντησε αρνητικά.Οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις του επιβατικού κοινού για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους ΗΣΑΠ επικεντρώνονται:
Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, οι εκπρόσωποι της Ενωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ επισήμαναν ότι την ίδια ώρα που το επιβατικό κοινό εμπιστεύεται τον ηλεκτρικό και τα πράσινα λεωφορεία και είναι "αρκετά ικανοποιημένο" από την παροχή των παρεχόμενων υπηρεσιών, η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει στην τύχη τους τους Ηλεκτρικούς Σιδηροδρόμους Αθήνας - Πειραιά, με πενιχρή επιδότηση μόλις 7,5 δισ. δρχ. το 1996, έναντι ελλείμματος 33 δισ. δρχ.! Επίσης, απέκλεισε τους ΗΣΑΠ από τα κονδύλια του Β Πακέτου Ντελόρ. Εκτός απ' αυτά δεν έχει κάνει τίποτα για την παραγγελία των 80 βαγονιών και ανάλογου αριθμού λεωφορείων, καθώς και για την προσαρμογή του συστήματος σηματοδότησης, ώστε να επιτευχθεί πυκνότερη ροή δρομολογίων.
Το κυριότερο, όμως, είναι ότι η κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα πώς θα συνεργάζεται το δίκτυο του ηλεκτρικού με το υπό κατασκευή μετρό, ούτε έχει προγραμματίσει την κατασκευή των απαραίτητων έργων γι' αυτή τη συνεργασία (π. χ. μεγαλύτερες αποβάθρες), καθώς όταν τεθεί σε λειτουργία το μετρό, η κίνηση στον ηλεκτρικό θα αυξηθεί κατά 100.000 επιβάτες τη μέρα. Ν. Κ.