Πέμπτη 16 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κυβερνητική αμηχανία από τις αποκαλύψεις για το μετρό

Σε πλήρη αμηχανία βρίσκεται πλέον τόσο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, όσο και η κυβέρνηση, καθώς μέρα τη μέρα πυκνώνουν τα δημοσιεύματα που αποδεικνύουν ότι ακόμη και το κολοβό μετρό της Αθήνας δε θα είναι έτοιμο ή τουλάχιστον απόλυτα ασφαλές ώστε να παραδοθεί στο κοινό μέσα στο Γενάρη του 2000, όπως οι ίδιοι θα ήθελαν προκειμένου να το εκμεταλλευτούν για προεκλογική σκοπιμότητα.

Για να γίνει μάλιστα εφικτό κάτι τέτοιο, το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε στους εργολάβους ως...«μέτρα επίσπευσης» 25 εκατ. μάρκα (4,2 δισ. δρχ.), τη στιγμή που η παράδοση του έργου - και μάλιστα ολόκληρου κι όχι μόνο ενός τμήματός του - έχει καθυστερήσει ήδη δύο χρόνια, ενώ έχουν δοθεί «πανωπροίκια» δεκάδων δισ. δρχ.!

Χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεχόμενος βομβαρδισμό ερωτήσεων από τους δημοσιογράφους, προς στιγμήν αποχώρησε από τη συνέντευξη Τύπου φανερά εκνευρισμένος, για να επανέλθει λίγο αργότερα και να δεχτεί να δώσει κάποιες απαντήσεις. Αφορμή για τις ερωτήσεις στάθηκε χτεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», σύμφωνα με το οποίο ο ίδιος ο υπουργός σε αιφνιδιαστική επίσκεψη στο μετρό την περασμένη Παρασκευή εγκλωβίστηκε για 45 λεπτά στο σταθμό του Συντάγματος λόγω ακινητοποίησης των συρμών!

Ο υπουργός δήλωσε ότι «ο τίτλος και το δημοσίευμα είναι ψέματα και αθλιότητες». Παράλληλα, είπε ότι ζήτησε από την «Αττικό Μετρό» να υποβάλει αγωγή ζητώντας αποζημίωση η οποία θα πάει για την κατασκευή των... επεκτάσεων του μετρό. Επίσης ο υπουργός συμπλήρωσε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που να προβληματίζει στη λειτουργία του μετρό.

Ο εκνευρισμός του υπουργού βέβαια δεν είναι αδικαιολόγητος - όχι βέβαια εξαιτίας των δημοσιευμάτων - καθώς:

  • Ο ίδιος ο σύμβουλος του ελληνικού δημοσίου για το έργο, η αμερικανική «Μπέχτελ», με έκθεση που φέρει ημερομηνία 29 Νοέμβρη 1999, επισημαίνει ούτε λίγο ούτε πολύ 619 προβλήματα στο έργο που θα πρέπει να λυθούν για να μπορέσει να μπει κανονικά στην κυκλοφορία, ενώ καθημερινά κατά τις δοκιμές που γίνονται ανακύπτουν και άλλα.
  • Πρώην στελέχη της «Αττικό Μετρό» το έχουν χαρακτηρίσει ανασφαλές.
  • Υπάρχει βιασύνη στην ολοκλήρωση των δοκιμών και στην εκπαίδευση του προσωπικού. Για παράδειγμα, όπως έλεγαν στο «Ρ» εργαζόμενοι στο μετρό, οι ίδιοι οι Γάλλοι κατασκευαστές των σιδηροτροχιών έλεγαν πως οι δοκιμές σ' αυτές πρέπει να διαρκέσουν τουλάχιστον ένα χρόνο, αλλιώς είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα έπρεπε να διαρκέσουν τουλάχιστον μέχρι τον Απρίλη και προφανώς δε θα προλάβαινε η κυβέρνηση τις... εκλογές! Επίσης τα τελευταία βαγόνια έφτασαν πριν ένα μήνα περίπου. Πότε θα προλάβουν - αναρωτιούνται οι τεχνικοί - να περάσουν τα τεστ επιτάχυνσης και φρεναρίσματος; Τέλος, το προσωπικό προσλήφθηκε τέλος Ιούλη με αρχές Αυγούστου. Πώς θα καταφέρουν να είναι έτοιμο το Γενάρη, όταν χρειάζεται διάστημα τουλάχιστον οχτώ μηνών για να εκπαιδευτεί;

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ