Σάββατο 23 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Με άνωθεν εντολή διώχνουν παραγγελίες

Υλοποιώντας σχετική εντολή της ΕΤΒΑ να μη δέχονται παραγγελίες μεγάλης αξίας για επισκευή ή κατασκευή πλοίων, πρόσφατα η διοίκηση των Ναυπηγείων έδιωξε ουσιαστικά παραγγελία ύψους 25 εκατ. δολαρίων. Την ίδια ώρα ο Περατικός... ζητάει τα ρέστα

"Στραγγαλίζουν" σκόπιμα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά,διώχνοντας τη μια μετά την άλλη όλες τις μεγάλης αξίας δουλιές για ναυπήγηση πλοίων. Αυτό προκύπτει από επίσημα έγγραφα της ΕΤΒΑ και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που αποκαλύπτει σήμερα ο "Ρ". Και ενώ επίσημα έγγραφα αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ο γενικός διευθυντής των Ναυπηγείων και ο διοικητής της ΕΤΒΑ, προσπαθώντας να τα διαψεύσουν με αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις στην εφημερίδα μας, επιβεβαιώνουν τον οικονομικό "στραγγαλισμό". Την ίδια στιγμή και ενώ το δεύτερο μεγάλο ναυπηγείο της χώρας, το Ναυπηγείο Ελευσίνας με ευθύνη της κυβέρνησης έχει περιέλθει σε αδιέξοδο, ο γνωστός Περατικός,με δικαστική αγωγή, ζητά επιστροφή χρημάτων (!) και αποζημίωση για το ότι επί τρία χρόνια εκμεταλλεύτηκε το ναυπηγείο.

"Ενόψει της εισόδου νέου μάνατζμεντ, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει δώσει εντολή στον γενικό διευθυντή να μην αναλαμβάνει μεγάλες εργασίες", αναφέρεται χαρακτηριστικά σε επίσημο έγγραφο της ΕΤΒΑ (με την υπογραφή του προέδρου της Γ. Κασμά) και το οποίο έχει αποσταλεί στο υπουργείο Ανάπτυξης και είναι σε γνώση της υπουργού, Β. Παπανδρέου,από τις 15 του Μάρτη. Ομως, ο Ι. Κολλινιάτης (γενικός διευθυντής), που ρωτήθηκε σχετικά από το "Ρ", επιμένει να λέει πως δεν υπάρχει τέτοιου είδους εντολή και δέσμευση.Αντίθετα, ο Γ. Κασμάς,που επίσης ρωτήθηκε σχετικά, παραδέχτηκε μεν ότι υπάρχει τέτοιου είδους εντολή, όμως την απέδωσε στην ακολουθούμενη... διεθνή πρακτική, που, όπως υποστήριξε, όταν εκκρεμεί το μάνατζμεντ, δεν κλείνονται μεγάλες παραγγελίες.Ενώ ισχυρίστηκε: "Δεν ενημερώθηκα ποτέ για διώξιμο δουλιάς απ' το ναυπηγείο"!

Τη διάψευσή του αναλαμβάνει επίσημο έγγραφο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που φέρει την υπογραφή του γενικού διευθυντή και το οποίο στάλθηκε στον πρόεδρο της ΕΤΒΑ στις 7 του Μάρτη! Με βάση αυτό το έγγραφο, ο Γ. Κασμάς είναι γνώστης τουλάχιστον μιας δουλιάς που διώχτηκε πρόσφατα για τη ναυπήγηση δυο πλοίων, η αξία κατασκευής των οποίων ανέρχεται στα 25 εκατ. δολάρια.

Στα τέλη του Γενάρη '96 - αναφέρεται στο επίσημο έγγραφο - εμφανίστηκε στα Ναυπηγεία, ο κ. Μπαρτσώκας,εκπρόσωπος της εταιρίας KENDRA SHIPPING,με στόχο να αναθέσει στα ναυπηγεία την κατασκευή ενός ημιτελούς πλοίου τύπου Bulk Carrier και στη συνέχεια (μετά από 40 μέρες) ενός ακόμη πλοίου ίδιου τύπου. Στις 27 του Γενάρη τα ναυπηγεία ανέλαβαν ένα μικρό όγκο επισκευών ύψους 3,5 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, η εταιρία για τις εργασίες αυτές έχει δώσει ως προκαταβολή 83.000 δολάρια. Ηδη οι εργασίες που έχουν γίνει για την επισκευή του πλοίου ανέρχονται στις 70.000 δολάρια. Ομως, με βάση τις εντολές για τη μη ανάληψη μεγάλων εργασιών, ο Ι. Κολλινιάτης δεν ανέλαβε καμιά δέσμευση απέναντι στην εταιρία και η συμφωνία "ναυάγησε". "Αναμένεται ότι το πλοίο σύντομα θα αναχωρήσει από το ναυπηγείο", σημειώνεται χαρακτηριστικά. Η δέσμευση που ζήτησε η συγκεκριμένη εταιρία αφορά στην εξασφάλιση τραπεζικής εγγύησης επιστροφής χρημάτων, σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι όροι της συμφωνίας ανάθεσης της ναυπήγησης. Πρόκειται για ρήτρα που περιλαμβάνεται σε όλα τα συμβόλαια επισκευής ή κατασκευής πλοίων, σε όλα τα ναυπηγεία ανά τον κόσμο. Παρ' όλες τις "φιλότιμες" προσπάθειες για το αντίθετο, ο τζίρος των Ναυπηγείων αυξάνεται. Ετσι, το Μάρτη ο τζίρος ανήλθε στα 5,5 δισ. δραχμές, σε σύγκριση με τον περασμένο Μάρτη, που ο τζίρος ήταν 2,2 δισ. δραχμές.

Στο μεταξύ, έχει "παγώσει" ο διαγωνισμός για την ανάδειξη ιδιωτικού μάνατζμεντ των Ναυπηγείων. Οι εταιρίες που έχουν προεπιλεγεί έχουν ζητήσει δεκαήμερη παράταση. Εγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι η παράταση αυτή που έχουν ζητήσει οι εταιρίες συνδέεται άμεσα με τα παρασκηνιακά παζάρια και τα σενάρια γύρω από το άλλο μεγάλο ναυπηγείο της χώρας, το Ναυπηγείο Ελευσίνας. Παράλληλα, ο Περατικός "τολμά" με αγωγή που κατέθεσε στο πολυμελές Πρωτοδικείο Αθήνας να ζητά, ούτε λίγο ούτε πολύ, την επιστροφή των χρημάτων που δήθεν κατέβαλε για την εξαγορά του Ναυπηγείου Ελευσίνας και την ακύρωση της σύμβασης που είχε υπογράψει τον Ιούλη του '92. Δε σταματά όμως εδώ, αλλά επιπλέον ζητά και την καταβολή σημαντικής αποζημίωσης, επικαλούμενος "τις περί αδικοπραξιών διατάξεις του Αστικού Κώδικα". Να σημειώσουμε ότι ο Περατικός όχι μόνο δεν πλήρωσε ούτε δραχμή για το ναυπηγείο (η δήθεν προκαταβολή αντισταθμίστηκε από τα δάνεια και τις επιδοτήσεις που πήρε), αλλά και κατάφερε μέσα στα τρία χρόνια που το εκμεταλλευόταν, να το "φεσώσει" με 22 δισ. δρχ. χρέη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ