Σάββατο 30 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Παιδικό βιβλίο

Μια αλεπού από τον Πόρο

Εμμετρο παραμύθι του Αρη Κούνα από τις εκδόσεις ΔΕΛΦΙΝΙ.Με βάση την υπόθεση ότι υπάρχει άμεση σχέση των θετικών επιστημών και της λογοτεχνίας, "...οι υποθέσεις των επιστημών συχνά συναντώνται με τις αισθητικές κατακτήσεις της τέχνης του λόγου", ο συγγραφέας επιχειρεί μ' έναν πρωτότυπο τρόπο να παρουσιάσει εικόνες του σήμερα που βασίζονται στον πλούτο της ελληνικής λαογραφίας. Βασική συμμετοχή στο τελικό αποτέλεσμα έχει η Β. Ψαράκη, που με τα υπέροχα σχέδιά της αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι δίκαια την κατατάσσουν στις πρώτες θέσεις των εικονογράφων στην Eυρώπη.

Η νεράιδα κι ο καταρράχτης

Μια νεράιδα, ένας καταρράχτης, ένα καναρίνι κι ένα άσπρο αλογάκι είναι οι ήρωες του βιβλίου της Α. Πετρή,από τις εκδόσεις ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ,με το οποίο προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά στα δυο από τα μεγαλύτερα προβλήματα της εποχής μας. Το περιβάλλον και την ειρήνη.Και τα δυο κινδυνεύουν. Και είναι γνωστό ότι οι επιπτώσεις των πολέμων και της καταστροφής του περιβάλλοντος - σχεδόν πάντα αυτά τα δυο συνδέονται - στον πλανήτη είναι σοβαρές. Αν τα παιδιά από μικρά διαπαιδαγωγηθούν κατά τέτοιο τρόπο, ώστε η ειρήνη και ο φιλοπεριβαλλοντισμός να είναι στην πρώτη κλίμακα των αξιών τους, το κέρδος θα είναι τεράστιο. Με δεδομένη την καταστροφική επίδραση της τηλεόρασης, όπου τα παιδιά δημιουργούν πρότυπα με κυρίαρχο στοιχείο τη βία και την απόκτηση χρήματος, παρόμοια βιβλία έχουν μεγάλη αξία, όσο κι αν επιμένουν κάποιοι για το αντίθετο. Μόνο που δε μας απαντούν ποια θα είναι η αξία του χρήματος σε μια έρημη χώρα ή έναν καταστραμμένο από πολέμους πλανήτη.

Ερευνώ το φυσικό κόσμο

Βιβλίο που απευθύνεται στους μαθητές της ΣΤ Δημοτικού, από τονΚ. Παπαζήση και τον οίκο ΣΑΒΒΑΛΑ.Με πολλαπλά πειράματα, συνοπτική θεωρία και κριτήρια αξιολόγησης για κάθε ενότητα. Ξεκινώντας από τη δομή του ατόμου, την πυρηνική ενέργεια, τα ατμοσφαιρικά φαινόμενα και άλλες δώδεκα ενότητες καταλήγει στις βιοκοινωνίες, στα οικοσυστήματα, στην επέμβαση του ανθρώπου σ' αυτά και τους τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος. Η μελέτη γίνεται ευχάριστη και το παιδί αποκτά χρήσιμες γνώσεις κι όχι ξερές πληροφορίες. Γιατί είναι γνωστό ότι ο λανθασμένος τρόπος προσέγγισης είναι μια από τις βασικότερες αιτίες αποστροφής των μαθητών στα μαθήματα των θετικών επιστημών. Βέβαια, η επίσημη εκπαιδευτική πολιτική κινείται με ταχύτητα χελώνας στην εποχή των πυραύλων. Κομματικοί διορισμοί σε νευραλγικά πόστα, αναξιοκρατία, πεπαλαιωμένα αναλυτικά προγράμματα, απουσία διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα είναι μερικές από τις αιτίες της γάγγραινας της ελληνικής παιδείας. Ευτυχώς, που υπάρχουν ορισμένοι φωτισμένοι άνθρωποι. Πόσο αρκετό, όμως, είναι αυτό;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ