Τετάρτη 31 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Επικρίσεις για διορισμένους

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών ζητά την παραίτηση των διορισμένων στο ΔΣ του ΕΚΚ

Ο απολογισμός του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ήταν το θέμα της χτεσινής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του οργανισμού. Τα κύρια σημεία του απολογισμού για την περίοδο 1/1/1995 - 30/6/1996,σύμφωνα με το ΔΣ του ΕΚΚ είναι: Διπλασιασμός επενδύσεων στην παραγωγή και "προσπάθεια" για πολιτιστική και εμπορική προώθηση των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό και το εσωτερικό. Προσπάθεια που "μεταφράζεται" με αύξηση της συμμετοχής ελληνικών ταινιών σε διεθνή φεστιβάλ. Ωστόσο, η πτωτική πορεία των εισιτηρίων από ελληνικές ταινίες, αποτελεί τεράστιο πρόβλημα.Ο απολογισμός στέκεται και"στον προβληματισμό και τις συζητήσεις της διαρκούς κρίσης της ελληνικής ταινίας",που χρόνια ακούμε, αλλά λύση δε βλέπουμε.

Αυστηρή κριτική άσκησε στη χτεσινή συνέλευση ο εκπρόσωπος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών (ΕΕΣ), Βασίλης Μπουντούρης."Ο νόμος ορίζει σαφώς - είπε - πως ο σκοπός του ΕΚΚ είναι η ανάπτυξη και προώθηση της ελληνικής κινηματογραφίας με χρηματοδοτήσεις, επιδοτήσεις κλπ. Οι εσωτερικοί κανονισμοί, όμως, του Κέντρου επέλεξαν μόνο τον τρόπο χρηματοδοτήσεων, μετατρέποντάς το σε "οιονεί παραγωγό", καθιστώντας το στην πράξη κρατικό μονοπώλιο. Με την ποιότητα και την κρίση των σεναρίων, γίνεται το "έλα να δεις". Ποιος κρίνει ποιον και ποιοι "ειδήμονες" αποφασίζουν; Η ελάχιστη αυτοκριτική του σημερινού ΔΣ είναι έξυπνος ελιγμός, αλλά δεν πείθει, αφού στο ίδιο κείμενο και για τα ίδια θέματα, εφαρμόζει την πολιτική που κατακρίνει. Από τη μια διαπιστώνει πως έχει καταντήσει υπερμεγέθης γραφειοκρατικός οργανισμός και από την άλλη ζητάει περισσότερες αρμοδιότητες. Ολα προδίδουν κρατικίστικη και γραφειοκρατική αντίληψη, που έρχεται σε αντίθεση με κάθε κυβερνητική εξαγγελία για ανάπτυξη, αφού κάποιοι είναι κατ' ευθείαν διορισμένοι από το υπουργείο".

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών έχοντας πλήρη επίγνωση - επισήμανε ο Βασίλης Μπουντούρης - του οριακού σημείου, που οδηγήθηκε ο κινηματογράφος, ζητάει την παραίτηση των μελών του ΔΣ που έχουν κλείσει τετραετία, με τη μομφή πως έχουν αποτύχει και καλεί όλους τους εκπροσώπους των σωματείων του κινηματογράφου να αποχωρήσουν και να μην ψηφίσουν τον απολογισμό.

Αιχμηρή κριτική άσκησε και ο άλλος εκπρόσωπος της ΕΕΣ, Τάκης Σπετσιώτης."Μην ακούτε - τόνισε - τους Γραμματείς και Φαρισαίους, που υποκρίνονται πως όλα πάνε καλά στον φετινό απολογισμό, γιατί λένε ψέματα". Περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί στον κινηματογράφο, ο Τ. Σπετσιώτης επισήμανε τα παρακάτω: Τη δραματική συρρίκνωση του αριθμού των θεατών, εξαιτίας της ραγδαίας εισβολής των ιδιωτικών μέσων μαζικής επικοινωνίας. Το εξανέμισμα των ελπίδων, από τη μη εφαρμογή για το 1,5%. Την ανεργία, την αντισυναδελφικότητα, τον ανταγωνισμό, τη δυσανάλογη δύναμη και πολλαπλάσια δυσαρέσκεια από το μονοπωλιακό Κέντρο Κινηματογράφου, την ενδοστρέφεια και ακεφιά".Κατηγόρησε το Κέντρο για αδιαφάνεια και διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, ταλάντευση "ανάμεσα στον παλιό "εμπορικό" κινηματογράφο και σ' έναν στείρο αγγελοπουλισμό, που μονοπωλεί τον κινηματογράφο των αισθητικών αναζητήσεων. Ο αγγελοπουλισμός καλλιεργήθηκε από το ΕΚΚ, το οποίο δίνει την εντύπωση πως δουλεύει αποκλειστικά γι' αυτόν τον σκηνοθέτη και ευνούχισε μια ολόκληρη γενιά νέων δημιουργών. Αυτό που το ΕΚΚ ονομάζει "πολυφωνία" ευνοεί τους ανθυπο - Αγγελόπουλους, που τους διορίζει σε επιτροπές αποφάσεων και παραεπιτροπές παρά τω υπουργώ, φιμώνοντας τους απροσκύνητους".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ