Τετάρτη 7 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Ψάχνουν θύματα της πολιτικής τους

Με μια απαράδεκτη εγκύκλιο, η γενική διεύθυνση προσπαθεί να φορτώσει στους εργαζόμενους τα "σπασμένα" της πολιτικής του ρουσφετιού και των ιδιωτικοποιήσεων. "Δημοκρατική Συνεργασία": Απορρίπτεται!

Στην έλλειψη πειθαρχίας και στη μη τήρηση του ωράριου εργασίας και των "διαταγών της υπηρεσίας", επιχειρεί να αποδώσει την κακή κατάσταση των Ελληνικών Ταχυδρομείων ο Γενικός Διευθυντής τους Ανδρέας Αθανασόπουλος.Με ειδική του εγκύκλιο προς τους εργαζόμενους όπου σε κάθε φράση του επισείει την τιμωρία των "παραβατών", και την αυστηρή εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού που φέρει τη σφραγίδα της εποχής της χούντας, ο Γενικός Διευθυντής των ΕΛΤΑ, επιδιώκει ν' αποπροσανατολίσει από τα μεγάλα προβλήματα του ταχυδρομείου, βάζοντας στο στόχαστρο τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.

Κι αυτό όταν είναι γνωστές οι τεράστιες ελλείψεις όχι μόνο στην κτιριακή υποδομή και σε σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και σε προσωπικό, στη διανομή, στις θυρίδες και αλλού. Η απαίτηση του Γενικού Διευθυντή για "καθημερινό μηδενισμό σε κάθε φάση και θέση εργασίας" είναι όχι μόνο εξωπραγματική αλλά και υποκρύπτει την πρόθεση της σημερινής διοίκησης να εντατικοποιήσει ακόμα περισσότερο τις συνθήκες εργασίας. Οταν στην Αττική που πραγματοποιείται το 70% περίπου των συναλλαγών, εργάζεται το 37% του συνόλου των εργαζομένων, και την ίδια ώρα σε περιφέρειες υπάρχουν υπεράριθμοι υπάλληλοι χωρίς αντικείμενο εργασίας, (βλέπε ρουσφέτια), η επίκληση των κανονισμών εργασίας μόνο σε λύση του προβλήματος δε στοχεύει.Παραβιάζει ανοιχτές θύρες ο Γενικός Διευθυντής, όταν ζητάει να μην υπάρχουν ανεκτέλεστοι τομείς διανομής, τη στιγμή που στο λεκανοπέδιο υπάρχουν 150 τέτοιοι τομείς κάθε μέρα εξαιτίας της έλλειψης ταχυδρόμων, ή όταν απαιτεί να γίνονται όλα τα υπηρεσιακά δρομολόγια (καθημερινά δεν πραγματοποιούνται τα 11 επειδή δεν υπάρχουν οδηγοί). Το φιλότιμο των ταχυδρόμων και οι υπερωρίες, δεν μπορούν εσαεί να καλύπτουν τα ρουσφέτια των "ημετέρων" και την ανικανότητα της διοίκησης και της κυβέρνησης να βγάλουν τα ΕΛΤΑ από το τέλμα της αδιέξοδης πολιτικής τους.

Η προκλητικότητα της ειδικής εγκυκλίου, που θυμίζει περισσότερο κείμενο στρατιωτικού κανονισμού, αποτυπώνεται ανάγλυφα και στο σημείο όπου απαιτεί "να ελέγχεται η εμφάνιση των ταχυδρομικών διανομέων... " ενώ δεν παραλείπει να κλείσει με την προειδοποίηση ότι: "κάθε αντίθετη ενέργεια ή παράλειψη των παραπάνω συνιστά πειθαρχικό αδίκημα κατά τον ΓΚΠ και θα πρέπει ανάλογα να τιμωρείται... ".

Αντιδρώντας στην ειδική εγκύκλιο του Γενικού Διευθυντή, το ΔΣ του σωματείου των ταχυδρόμων με ομόφωνη απόφασή του, την καταδικάζει και ζητάει την άμεση ανάκλησή της. Επίσης ο Βασίλης Βήττος εκ μέρους της "Δημοκρατικής Συνεργασίας Εργαζομένων στα ΕΛΤΑ" δήλωσε στο "Ριζοσπάστη": "Το πνεύμα και το γράμμα αυτής της εγκυκλίου είναι ενταγμένο σε μια προσπάθεια της Διοίκησης να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους για να περάσει πιο εύκολα τ' αντεργατικά σχέδια που απεργάζονται σε βάρος τους, και που αποτυπώθηκαν και στις διατάξεις του νόμου για την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ που ψήφισε πρόσφατα η κυβέρνηση. Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ, επιχειρεί να μετακυλήσει τις ευθύνες και τις αιτίες για τη σημερινή κατάσταση στους εργαζόμενους, όταν όλοι γνωρίζουν ότι είναι η πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που έφερε τα ΕΛΤΑ στη σημερινή άσχημη κατάσταση. Πολιτική που μέρα με τη μέρα οδηγεί στο περιθώριο τα ελληνικά ταχυδρομεία αφήνοντας πρόσφορο έδαφος, για να κερδοφορούν οι ιδιωτικές εταιρίες του κλάδου. Η "Δημοκρατική Συνεργασία", καλεί τα σωματεία του χώρου και την ΟΜΕ - ΕΛΤΑ να απορρίψουν την αστήρικτη και απαράδεκτη αυτή εγκύκλιο και να οργανώσουν την αντίσταση των εργαζομένων. Σε κάθε περίπτωση καλεί τους εργαζόμενους να πάρουν οι ίδιοι την υπόθεση στα χέρια τους οργανώνοντας κοινό μέτωπο με τους εργαζόμενους των άλλων ΔΕΚΟ, και να υπερασπιστούν τις κατακτήσεις μας στον δημόσιο τομέα. ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ