Τετάρτη 28 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Λεόντεια σύμβαση

Με κοινή ανακοίνωσή τους, η ΠΟΕ - ΟΤΑ και τα Σωματεία του Δήμου Αθήνας καταγγέλλουν την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης από ιδιωτική εταιρία ως παράνομη και τονίζουν ότι δεν είναι επωφελής για τους δημότες, το δήμο και τον ίδιο το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Τη συνειδητή υποβάθμιση των δυνατοτήτων και αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μέσω της υποβάθμισης και παραχώρησης αυτών των αρμοδιοτήτων στην "ιδιωτική πρωτοβουλία" και την ταυτόχρονη επιβάρυνση της τσέπης των δημοτών αλλά και των οικονομικών του δήμου, στην οποία προχώρησε η δημοτική αρχή του Δήμου Αθήνας, με την ανάθεση της εφαρμογής του Συστήματος Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε ιδιώτη, καταγγέλλουν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ - ΟΤΑ) και τα Σωματεία Εργαζομένων του Δήμου. Στα πλαίσια της δράσης τους ενάντια στην παραπάνω ανάθεση, που έγινε στο όνομα της "διευκόλυνσης των πολιτών" και της "επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος", η ΠΟΕ - ΟΤΑ και τα Σωματεία του δήμου, εξέδωσαν ανακοίνωση όπου με επιχειρήματα αποδεικνύεται πως η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης δε θα είναι επωφελής ούτε για το δήμο, ούτε για τους δημότες.Αποδεικνύεται, ακόμη, το παράνομο της ανάθεσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας στην ιδιωτική εταιρία και πως τελικά τέτοιες πολιτικές επιλογές στόχο έχουν να μετατρέψουν τον κάθε δήμο σε επιχείρηση, καταπατώντας έτσι τον κοινωνικό και λαϊκό χαρακτήρα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Επιβλαβής

Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, με την εφαρμογή του νέου συστήματος δε δημιουργούνται νέες θέσεις στάθμευσης. Οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών της εφαρμογής του συστήματος, αν και θα εφοδιαστούν με "κάρτα ελευθέρας" δε θα βρίσκουν θέσεις στάθμευσης, ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις στις περιοχές του συστήματος θα πληγούν. Παράλληλα, όπως προβλέπεται στη σύμβαση μεταξύ του δήμου και της ιδιωτικής εταιρίας, ο πρώτος εισπράττει μόνο το 36% των εσόδων, η δε εταιρία το 64%, χωρίς καμία υποχρέωση ανταπόδοσης σε έργα, τη στιγμή που σύμφωνα με το νόμο τα έσοδα από τη στάθμευση θα πρέπει σε αναλογία 50% να δαπανώνται για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού. Το δε κόστος στάθμευσης στους κοινόχρηστους δημοτικούς χώρους είναι ακριβότερο από το αντίστοιχο των ιδιωτικών.

Ακόμη, ο Δήμος παραχωρεί στον ανάδοχο το 34% και από όσα θα εισπράττει με δικές του υπηρεσίες, προσφέρει τα μηχανογραφημένα αρχεία του δωρεάν, παραχωρεί το δικαίωμα ελέγχου όχι μόνο των θέσεων εντός του συστήματος, αλλά και των παραπλήσιων οδών, ενώ δεσμεύεται να ειδοποιεί και να προτιμά τη σημερινή ανάδοχο για οποιαδήποτε νέα θέση πάρκινγκ δημιουργήσει ο ίδιος ή ακόμα και ιδιώτης. Επιπλέον, σύμφωνα με τη σύμβαση, τα έσοδα κατατίθενται σε λογαριασμό του αναδόχου, σε τράπεζα δικής του επιλογής και όχι σε κοινό λογαριασμό και σε κοινής αποδοχής τράπεζα. Το ύψος της εγγυητικής επιστολής δεν εξασφαλίζει το δήμο για ένα τόσο μεγάλο έργο. Η επιστολή είναι για 50.000.000 δραχμές για όλη την επταετία, ενώ τα προσδοκώμενα έσοδα είναι 2.000.000.000 ετησίως!

Απροκάλυπτη επιβολή τελών

Ολα αυτά συμβαίνουν παράνομα, καθώς η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την εφαρμογή του συστήματος έχει κριθεί μη νόμιμη. "Θεωρούμε, έτσι, σημειώνεται στην ανακοίνωση, ότι όλες οι λειτουργίες (είσπραξη τέλους, επιβολή προστίμων) δεν έχουν νομική βάση και επομένως δεν προκαλούν υποχρέωση συμμόρφωσης στους πολίτες. Οι προσπάθειες υποβάθμισης αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υποκρύπτουν γενικότερα σχέδια σύνδεσής της με τα συμφέροντα της "ιδιωτικής πρωτοβουλίας" και την αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων της, όχι μέσω της συμμετοχής της σε αναπτυξιακά προγράμματα, αλλά μέσω της επιβολής τελών και φόρων σε βάρος των δημοτών και προς όφελος των ιδιωτικών υπερκερδών".

Στο πρόσχημα του δήμου ότι το πρόγραμμα είναι πιλοτικό, ΠΟΕ - ΟΤΑ και σωματεία απαντούν πως ο χρόνος εφαρμογής (περίοδος απουσίας Αθηναίων) δεν είναι τυχαίος, ενώ σημειώνουν ότι η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης από τον ίδιο το δήμο θα εξασφάλιζε την ορθολογικότερη διαχείρισή του, χωρίς τα έσοδα να αποτελούν το μοναδικό κριτήριο. "Ο δήμος έχει δυνατότητα άλλης επιλογής: Να εισπράξει τις ανείσπρακτες κλήσεις, να αξιοποιήσει και αναβαθμίσει τις υπάρχουσες υπηρεσίες - που είναι από τις πιο οργανωμένες μετά το υπουργείο Συγκοινωνιών - και το έμψυχο δυναμικό του, ώστε να ασκεί τα καθήκοντά του με βάση και γνώμονα το συμφέρον των δημοτών και των εργαζομένων", τονίζεται, τέλος, στην ανακοίνωση.

Χ. Δ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ