Κυριακή 15 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η "απελευθέρωση" μεγάλωσε τα περιθώρια κέρδους

Με βάση τα επίσημα στοιχεία των ασφαλιστικών εταιριών, ενώ το ποσό που δαπάνησαν ή θα δαπανήσουν για αποζημίωση των πελατών τους αυξήθηκε κατά 31,5%, τα έσοδά τους από καθαρά ασφάλιστρα αυξήθηκαν 42%

Αύξηση πάνω από 42% σημειώθηκε στο συνολικό ποσό που εισέπραξαν 85 ασφαλιστικές εταιρίες της ελληνικής αγοράς για καθαρά ασφάλιστρα οχημάτων, κατά τη διάρκεια του 1993, έναντι του αντίστοιχου ποσού του 1992. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε η στατιστική υπηρεσία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, από τα οποία προκύπτει συγκεκριμένα ότι κατά το '93 ο τζίρος των ασφαλιστικών εταιριών στο συγκεκριμένο κλάδο ανήλθε στο ποσό των 101,9 δισ. δραχμών έναντι 71,7 δισ. δραχμών που ήταν το αντίστοιχο ποσό του '92.Μια απλή σύγκριση με τον επίσημο πληθωρισμό, δείχνει ότι το ποσοστό αύξησης του τζίρου των ασφαλιστικών εταιριών ήταν υπερτριπλάσιο από το ποσοστό αύξησης του πληθωρισμού και σχεδόν υπερτετραπλάσιο από την αύξηση των μισθών και συντάξεων.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει, επίσης, ότι το συνολικό ποσό που ήταν υποχρεωμένες να καταβάλλουν οι παραπάνω εταιρίες για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στους πελάτες τους κατά το '93, εμφανίστηκε αυξημένο κατά 31,5%,σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι καταβλήθηκαν όλα τα ποσά.

Την ίδια στιγμή, οι ασφαλιστικές εταιρίες δεν παραλείπουν σε κάθε ευκαιρία να επικαλούνται το επιχείρημα ότι δήθεν ο κλάδος αυτοκινήτου είναι ζημιογόνος, προκειμένου να προβούν σε υπέρμετρες αυξήσεις στις τιμές των ασφαλίστρων οχημάτων με μόνιμο θύμα τον καταναλωτή. Ας θυμηθούμε ότι τον περασμένο Ιούλη, όταν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορίου είχε αποφασίσει το διπλασιασμό των κατώτατων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων, οι εταιρίες επικαλούμενες τον αυξημένο κίνδυνο κάλυψης, αλλά και το γεγονός ότι ο εν λόγω κλάδος είναι... ζημιογόνος, προχώρησαν σε ανατιμήσεις μέχρι και 100%!

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής επετηρίδας, τα 2,9 εκατ. ασφαλισθέντα οχήματα "πλήρωσαν" κατά τη διάρκεια του 1993 συνολικά για καθαρά ασφάλιστρα το ποσό των 101,9 δισ. δραχμών. Ας διευκρινιστεί ότι λέγοντας οχήματα εννοούμε κάθε είδους επιβατικά αυτοκίνητα (ΙΧ), ταξί, φορτηγά αυτοκίνητα, αγροτικά μηχανήματα, λεωφορεία, μοτοσικλέτες κλπ., τα οποία είναι ασφαλισμένα σε μία από τις 85 ασφαλιστικές εταιρίες, που αποτελούν το δείγμα της επετηρίδας. Οσο για τα καθαρά ασφάλιστρα, πρέπει να σημειωθεί ότι οι πελάτες των εταιριών τα πληρώνουν στην πραγματικότητα κατά25% - 26% ακριβότερα, λόγω των διαφόρων φορολογικών επιβαρύνσεων που προσθέτουν κάθε φορά οι εταιρίες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζουν και τα στοιχεία της επετηρίδας που αφορούν το ύψος των αποζημιώσεων που ήταν υποχρεωμένες να καταβάλουν οι ασφαλιστικές εταιρίες προς τους πελάτες τους, σε σχέση με το ποσό που κατέβαλαν στην πραγματικότητα. Συγκεκριμένα, οι εταιρίες έπρεπε να είχαν καταβάλει μέσα στο '93 για τη συνολική αποκατάσταση των ζημιών που πραγματοποιήθηκαν το ποσό των 57,9 δισ. δραχμών. Ωστόσο, το ποσό που πλήρωσαν για την ολική ή μερική αποκατάσταση των ζημιών, ανέρχεται στο ύψος των 35,2 δισ. δραχμών, ενώ το υπόλοιπο, 22,7 δισ. δραχμών, παραμένει σε εκκρεμότητα! Δηλαδή, οι εταιρίες κατά τη διάρκεια του 1993 πλήρωσαν μόλις το 40% του συνολικού ποσού που έπρεπε να είχαν καταβάλει προς τους πελάτες τους...

Με δεδομένο ότι το 1994 ήταν χρονιά που ολοκληρώθηκε η απελευθέρωση σε όλες τις κατηγορίες ασφαλίστρων και βασικά για τα αυτοκίνητα μέχρι 10 ίππους, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία, θεωρείται βέβαιο - και αυτό θα το βεβαιώσουν σύντομα τα επίσημα στοιχεία - ότι η ψαλίδα ανάμεσα στα καθαρά ασφάλιστρα και τις αποζημιώσεις που κατέβαλαν ή θα πρέπει να καταβάλουν οι ασφαλιστικές εταιρίες θα μεγάλωσε περισσότερο, συμβάλλοντας στη διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους.

Β. ΜΠ.

Τα κείμενα έγραψε η Βάσω ΜΠΑΡΜΠΑ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ