Κυριακή 29 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπομονή, επιμονή και αγάπη...

Η παιδοψυχίατρος στην "Αργώ", Κυριακή Σούκου, μιλά για το δύσκολο έργο του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη θέληση αυτών των παιδιών για προσφορά και δημιουργία

Κάθε πρωί στις 8.30 ο Νάσος, ο Αλέξης, η Νεκταρία και ο Γιάννης φτάνουν με τα σχολικά τους στην "Αργώ". Και τα τέσσερα παιδιά, μαζί με τον Δημήτρη, είναι οι μαθητές της πρώτης τάξης. Το πρόγραμμά τους ξεκινά με τραγούδι, τα παιδιά φτιάχνουν μαζί με τη δασκάλα τους ένα τραγούδι με το όνομά τους και με εικόνες από αυτά που ζήσανε την προηγούμενη μέρα. Αμέσως μετά αρχίζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνήθως προσπαθεί να συμβάλλει στην αυτοεξυπηρέτηση αυτών των παιδιών (μαθαίνουν να τρώνε, να ντύνονται, να πηγαίνουν μόνα τους στην τουαλέτα). Μετά από ένα ωριαίο διάλειμμα ακολουθούν κινητικές ασκήσεις και η γνωριμία των παιδιών αυτών με μουσικά όργανα, ως τις δύο μετά το μεσημέρι που επιστρέφουν στα σπίτια τους...

"Τα παιδιά εδώ είναι χωρισμένα σε τάξεις, όχι ανάλογα με την ηλικία τους αλλά ανάλογα με τις ικανότητές τους. Η κάθε τάξη έχει το δικό της πρόγραμμα αλλά ο στόχος είναι κοινός: Ολα τα παιδιά να γίνουν όσο είναι δυνατόν πιο αυτόνομα", μας είπε η παιδοψυχίατρος της "Αργούς", Κυριακή Σούκου.Υπάρχουν, λοιπόν, τρεις τάξεις ή βαθμίδες στις οποίες είναι χωρισμένα τα εξήντα παιδιά του σχολείου. Την πρώτη τάξη παρακολουθούν τα παιδιά με τις λιγότερες ικανότητες που μαθαίνουν να αυτοεξυπηρετούνται, ενώ παράλληλα προετοιμάζονται για τα προεργαστήρια που είναι η δεύτερη βαθμίδα στην "Αργώ". Τα τέσσερα εργαστήρια (κηροποιίας, χαρτοδεσίας, ξυλουργικής και υφαντικής) παρακολουθούν παιδιά άνω των 15 χρόνων που πρέπει, όμως, με επιτυχία να έχουν περάσει τις δύο προηγούμενες βαθμίδες.

"Αυτό που ιδιαίτερα πρέπει να επισημανθεί είναι ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό (φυσικοθεραπευτές, εργασιοθεραπευτές, γυμναστές, τεχνικοί, εκπαιδευτές και ψυχολόγοι), το οποίο αριθμεί περίπου 20 άτομα, είναι αξιοθαύμαστο. Δουλεύουν όλοι με ζήλο, αγαπούν αυτά τα παιδιά, πιστεύουν σ' αυτά", υπογράμμισε η Κ. Σούκου. Αυτό άλλωστε μπορεί εύκολα να διαπιστωθεί από τα "αποτελέσματα" των τεσσάρων εργαστηρίων, τα οποία είναι ομολογουμένως αρκετά παραγωγικά. Κεριά, μπρελόκ, χαλάκια, διακοσμήσεις εσωτερικού χώρου είναι μερικά από τα επιτεύγματα των μαθητών της "Αργούς". Επιτεύγματα τα οποία πουλούν για να ενισχύσουν τα εργαστήρια τους με υλικά...

Παράλληλα δύο φορές την εβδομάδα όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό συγκεντρώνεται και συζητά τα προβλήματα ή την πρόοδο των παιδιών. "Ανάλογες συγκεντρώσεις γίνονται και με τους γονείς των παιδιών γιατί χρειάζονται και αυτοί υποστηρικτική βοήθεια, για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε όλα αυτά. Δεν είναι εύκολο, το καταλαβαίνουμε όλοι αυτό, να έχεις σπίτι σου ένα παιδί με διανοητική ή κινητική καθυστέρηση. Χρειάζεται να έχεις μεγάλο απόθεμα δυνάμεων...", κατέληξε η Κυριακή Σούκου.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μπέρρυ ΤΣΟΥΓΚΡΑΝΗ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απαράδεκτη η κατάσταση στο Ειδικό Εργαστήρι Πειραιά (2009-08-04 00:00:00.0)
Προβλήματα λειτουργίας στο 2ο Γενικό Λύκειο Θέρμης (2009-03-06 00:00:00.0)
«Κλειστόν» εξαιτίας τεράστιων ελλείψεων (2007-09-27 00:00:00.0)
Περίσσευμα καρδιάς και αλληλεγγύης (2000-12-29 00:00:00.0)
Παιδιά με ειδικές ανάγκες σε ρόλο αναρριχητή! (1996-08-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ