Τετάρτη 27 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ
Θερινή επέλαση κατά της δημόσιας παιδείας
  • Αρχισε χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης
  • Συναινετική επί της ουσίας η ΝΔ

Αρχισε χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το "Ενιαίο Λύκειο", την κατάργηση της επετηρίδας διορισμού των εκπαιδευτικών και τη θέσπιση της "αξιολόγησής τους" και όπως φάνηκε από τη συζήτηση, η κυβέρνηση επείγεται να ψηφίσει το ν/σχέδιο ακολουθώντας την παράδοση όλων των μέχρι τώρα κυβερνώντων, να περνάνε τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια μέσα στο καλοκαίρι.

Σήμερα στην επιτροπή έχουν κληθεί να παρουσιάσουν τις θέσεις τους η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ, η Ενωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, η Συνομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων, εκπρόσωποι των πρυτάνεων των ΑΕΙ και των προέδρων των ΤΕΙ. Η συζήτηση θα ολοκληρωθεί αύριο το πρωί και στη συνέχεια (πιθανόν την ερχόμενη βδομάδα) θα εισαχθεί στο θερινό Τμήμα για ψήφιση. Ενδεικτικό των προθέσεων της κυβέρνησης είναι η δήλωση του υφυπουργού Παιδείας στην επιτροπή ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η κατάργηση της επετηρίδας "είναι θέματα αρχής" και ως εκ τούτου αποκλείεται οποιαδήποτε υποχώρηση.

Στην εισήγησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Απ. Τασούλας,αφού υπενθύμισε ότι και η ΝΔ τον Αύγουστο νομοθετούσε για θέματα Παιδείας, παρατήρησε ότι το πλήθος Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπει το νομοσχέδιο δείχνει το φόβο της κυβέρνησης ότι οι διατάξεις του δε θα εφαρμοστούν στην πράξη, κυρίως λόγω της αντίστασης των καθηγητών, των δασκάλων, των μαθητών και των γονιών. Γι' αυτό, τόνισε, με τα Προεδρικά Διατάγματα θέλει να προωθήσει "φέτα φέτα" τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις, προσδοκώντας έτσι μείωση των αντιδράσεων.

Ο Απ. Τασούλας χαρακτήρισε ψευδεπίγραφο κατ' ουσίαν το νομοσχέδιο, αφού ενώ αναφέρεται στη μείωση των ταξικών φραγμών, τη δημόσια δωρεάν παιδεία, τις ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση, στην ουσία θεσμοθετεί ακριβώς τα αντίθετα. Χαρακτηριστικά, όπως υπογράμμισε, ενώ δηλώνεται ότι καθιερώνεται το "Ενιαίο Λύκειο" στην ουσία διατηρούνται τρεις κατευθύνσεις (η Θεωρητική, η Θετική και η Τεχνολογική).

Ιεροεξεταστική μέθοδος

Ο βουλευτής του ΚΚΕ συνοψίζοντας την όλη φιλοσοφία των διατάξεων για το Λύκειο είπε ότι αυτή συνίσταται στο σύνθημα "εξετάσεις, εξετάσεις, εξετάσεις". "Ενώ λέτε, τόνισε, ότι καταργείτε τις εξετάσεις, τις βάζετε εκατό φορές μέσα στο Λύκειο καθιερώνοντας μία "ιεροεξεταστική μέθοδο"". Οσον αφορά τη λεγόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο Απ. Τασούλας είπε ότι θεσπίζονται οι "εξεταστές - αξιολογητές" που θα είναι άνθρωποι έμπιστοι της κυβέρνησης και του υπουργείου. "Εάν ένας καθηγητής θελήσει να διδάξει μαρξιστική οικονομία στο σχολείο τι αξιολόγηση θα έχει", αναρωτήθηκε ο βουλευτής προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση υποτάσσει την εκπαίδευση στις ιδεολογικές της επιδιώξεις. Επιγραμματικά ο Απ. Τασούλας είπε ότι οι μεν μαθητές θα ζουν με την τρομοκρατία της απόρριψης, ενώ οι καθηγητές θα τελούν υπό την ομηρία των "εξεταστών".

Επίσης ψευδεπίγραφη είναι η εξαγγελία για την ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, καθώς όπως είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ η εισαγωγή θα γίνεται πάλι με βάση κριτήρια, όπως είναι ο βαθμός του απολυτηρίου και οι προϋποθέσεις που θα θέτουν τα ίδια τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Ενώ με τα περίφημα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής υλοποιούνται οι επιταγές της Λευκής Βίβλου, η οποία προκρίνει την κατάρτιση έναντι της εκπαίδευσης. Μάλιστα, με την καθιέρωση των διδάκτρων σε αυτά τα προγράμματα όσο και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο η κυβέρνηση επιδιώκει να αρχίσει να συνηθίζει ο κόσμος την ιδέα της καθιέρωσης των διδάκτρων, προκειμένου αργότερα να γενικευτεί η θέσπισή τους.

Την "ελευθερία της αγοράς" θέλει να φέρει η κυβέρνηση και στο θέμα της πρόσληψης των εκπαιδευτικών με την κατάργηση της επετηρίδας, συνέχισε ο Απ. Τασούλας. Αποκαλύπτοντας την υποκρισία της κυβέρνησης είπε ότι οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί συνεχώς αυξάνουν, τη στιγμή που οι κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ανέρχονται στις 63.000 και θα μπορούσε η κυβέρνηση να τους απορροφήσει εάν ήθελε, σε συνδυασμό με μία σειρά άλλα μέτρα. Ως τέτοια ανέφερε την αλλαγή του τρόπου συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, τη μείωση του αριθμού μαθητών κατά τμήμα, το ξεκαθάρισμα της επετηρίδας.

Προχωρώντας στη διατύπωση προτάσεων ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι αυτό που χρειάζεται η εκπαίδευση είναι ένα πραγματικά ενιαίο πολυτεχνικό λύκειο και μία παιδεία που θα πλαταίνει το μορφωτικό υπόβαθρο της νεολαίας και θα διασφαλίζει το δικαίωμα στην εργασία. Μία παιδεία που θα είναι δωρεάν και δημόσια με κατάργηση της ιδιωτικής παιδείας και με αυξημένες της δαπάνες για τη λειτουργία της, που είναι καθηλωμένες σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα.

"Εάν γίνονταν αυτά, τότε θα μιλούσαμε για διαφορετική πορεία της εκπαίδευσης, αλλά τότε δε θα ήσασταν εσείς κυβέρνηση", κατέληξε ο Απ. Τασούλας.

Τα άλλα κόμματα

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Π. Κατσιλιέρης,χαρακτήρισε το συζητούμενο νομοσχέδιο ως "ολοκληρωμένη παρέμβαση με προοπτική" και "γενναία μεταρρύθμιση", ενώ έσπευσε να χαρακτηρίσει την οργή των εκπαιδευτικών φορέων ως "άγονες συντεχνιακές αντιστάσεις". Διαστρέφοντας πλήρως την πραγματικότητα ισχυρίστηκε ότι με το νομοσχέδιο καθιερώνεται η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, κατοχυρώνεται η δημόσια δωρεάν παιδεία και εμπεδώνεται η ανθρωπιστική παιδεία. Χαρακτήρισε δε την επετηρίδα "ανασχετικό παράγοντα" της αναβάθμισης της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού.

Συναινετική επί της ουσίας εμφανίστηκε η ΝΔ τόσο με την ομιλία του εισηγητή Α. Καραμάριου,όσο και του πρώην υπουργού Παιδείας Β. Κοντογιαννόπουλου,ο οποίος ήταν και ο πρώτος εμπνευστής των περισσότερων μέτρων που εισηγείται η κυβέρνηση. Οι βουλευτές της ΝΔ δήλωσαν ότι είναι θετικά μέτρα η κατάργηση της επετηρίδας και η θέσπιση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά ανακοίνωσαν ότι καταψηφίζουν επί της αρχής το νομοσχέδιο επειδή αυτό κατατέθηκε αιφνιδιαστικά και επειδή δεν έχουν εμπιστοσύνη για το αδιάβλητο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Μάλιστα ζήτησαν και την απόσυρση του νομοσχεδίου

Από την πλευρά του ο εισηγητής του ΣΥΝ Π. Κουναλάκης δήλωσε ότι το κόμμα του καταψηφίζει το νομοσχέδιο, ενώ και ο εκπρόσωπος του ΔΗΚΚΙ Γ. Τσαφούλιας διευκρίνισε πως το κόμμα του καταψηφίζει το νομοσχέδιο.

Ο υπουργός Παιδείας, προσερχόμενος στη συνεδρίαση της επιτροπής, δήλωσε ότι καταργούνται οι γενικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και έτσι έχουμε "απελευθέρωση της οικογένειας από τα φροντιστηριακά έξοδα" την ίδια στιγμή που από όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς με απόλυτη τεκμηρίωση έχει αποδειχθεί ότι με τα νέα μέτρα θα ενταθεί ακόμα περισσότερο η παραπαιδεία..


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ