Κυριακή 7 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Τζεφιρέλι, ο ποιοτικός

Ενα φλογερό πάθος, μια νεανική πρώτη αγάπη, ένας ανεμοστρόβιλος αγάπης θα μας συνεπάρει την Τετάρτη στις 22.30 στην ΕΤ-3. Πρόκειται για την ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι "Ατέλειωτη αγάπη",που αφηγείται τον νεανικό έρωτα ενός 15χρονου κοριτσιού με ένα νεαρό δυο χρόνια μεγαλύτερό της. Οσο ο έρωτας αυτός φουντώνει, τόσο φουντώνει και ο θυμός των γονιών της μικρής, που οργισμένοι της απαγορεύουν να ξαναδεί τον αγαπημένο της. Το αποτέλεσμα είναι ολέθριο, το ένα τραγικό γεγονός να διαδέχεται το άλλο.

Ο σκηνοθέτης γεννήθηκε το 1923 και άρχισε την καριέρα του ως ηθοποιός και αργότερα βοηθός των Αντονιόνι, Ροσελίνι και κυρίως του Βισκόντι, του οποίου κατόπιν έκανε τα σκηνικά για τις θεατρικές παραστάσεις, όπως "Λεωφορείον ο πόθος", "Τρωίλος και Χρυσηίδα", "Οι τρεις αδελφές" του Τσέχοφ και άλλα. Το 1958 ο Τζεφιρέλι γύρισε την πρώτη του ταινία το "Κάμπινγκ", μια ασήμαντη κομεντί, ενώ την ίδια χρονιά παρουσιάζει το "Παιχνίδι του Βαρόνου" του Βαλεντίνο Μπούκι. Συνεχίζει ανεβάζοντας και κάνοντας σκηνικά και τα κοστούμια των έργων "Ρωμαίος και Ιουλιέτα", "Η Κυρία με τις Καμέλιες", "Αμλετ", "Πάνω από τη γέφυρα" και άλλα.

Παράλληλα ο Τζεφιρέλι ασχολήθηκε και με τον κινηματογράφο και την όπερα. Τα κυριότερα κινηματογραφικά του έργα είναι οι δυο διασκευές: "Το Ημέρωμα της στρίγκλας" του Γουίλιαμ Σαίξπηρ, με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και το "Ρωμαίος και Ιουλιέτα".

Με λίγα λόγια η θητεία του Τζεφιρέλι στην όπερα καλύπτει το διάστημα 1940 έως το 1964. Εκτοτε εγκατέλειψε το είδος και αφιερώθηκε περισσότερο στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Πλάι στον μεγάλο μάστορα της 7ης Τέχνης τον Βισκόντι, του οποίου υπήρξε βοηθός, όπως ήδη έχουμε αναφέρει, αναβίωσε το νεορομαντισμό στη σκηνοθεσία και στη σκηνογραφία. Η έξυπνη αξιοποίηση των χρωμάτων και των φωτισμών και η ικανότητά του να μπορεί να εμπνεύσει και να διδάξει τους ηθοποιούς και τη χορωδία μια πολυδιάστατη ερμηνεία, τον έκανε να ξεχωρίσει. Στη Σκάλα του Μιλάνου πρωτοεμφανίστηκε ως σκηνοθέτης όπερας με την "Σταχτοπούτα" του Ροσίνι και αργότερα με την "Αϊντα" του Βέρντι, εντυπωσίασε τους κριτικούς και τους θεατές. Ομως ο ρομαντικός Φράνκο Τζεφιρέλι, που συνεχίζει ακόμα να μας ψυχαγωγεί με ωραίες και προσεγμένες ταινίες εποχής, μπορεί να είναι άριστος στην ανάπλαση, να δημιουργεί μια εξαιρετική ατμόσφαιρα, να "ζωγραφίζει" υπέροχους πίνακες για την οθόνη, όμως επιμένουμε στο "όμως", του λείπει κάτι. Δεν είναι ο ιδιοφυής σκηνοθέτης, είναι απλός ένας ρομαντικός, άρτια εξοπλισμένος διεκπεραιωτής. Ενας καλός επαγγελματίας, που δεν έχει το δώρο της "ιερής τρέλας" του Βισκόντι. Η ταινία που θα παρακολουθήσουμε έχει όλες τις αρετές και όλες τις ελλείψεις που χαρακτηρίζουν τη σκηνοθεσία του Τζεφιρέλι. Είναι, εν ολίγοις, μια αξιόλογη, καλογυρισμένη και προσεγμένη ταινία. Τίποτε περισσότερο. Πρωταγωνιστούν οι: Μπρουκ Σιλντ και Ρίτσαρντ Κάιλι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ