Κυριακή 5 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Σε φάση ανάπτυξης, αλλά...

Παρά τις μεγάλες δυνατότητές της και τις νέες παραγγελίες, κυβέρνηση και διοίκηση προσανατολίζονται σε μείωση προσωπικού. Ακόμα πληρώνει η επιχείρηση τα δάνεια της ΛΟΚΧΗΝΤ

Ιδιαίτερα δυναμική και με τεράστιες δυνατότητες παραπέρα ανάπτυξης είναι η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Αυτό όμως δεν εμποδίζει την κυβέρνηση να θέτει στο στόχαστρό της και αυτή την αμυντική βιομηχανία. Αν και ήδη έχουν υπογραφεί ή προγραμματίζονται σημαντικές παραγγελίες που θα σημάνουν φόρτο εργασίας για αρκετό διάστημα, ωστόσο η κυβέρνηση βλέπει και εδώ "πλεονάζον προσωπικό" και προσανατολίζεται να προχωρήσει σε 300 απολύσεις.

Στην ΕΑΒ απασχολούνται 2.717 εργαζόμενοι με συμβάσεις αορίστου χρόνου και περίπου 140 συμβασιούχοι με 8μηνες συμβάσεις, ενώ πριν πέντε χρόνια απασχολούσε περίπου 3.200 άτομα. Αν και υπουργείο και διοίκηση κάνουν λόγο για "πλεονάζοντες", ωστόσο έχει εγκριθεί τελευταία η πρόσληψη 100 εργαζομένων με συμβάσεις αορίστου χρόνου, γεγονός που αναδεικνύει τις αυξημένες απαιτήσεις.

Οι προοπτικές είναι καλές, καθώς η εταιρία έχει αναλάβει μια σειρά σημαντικές παραγγελίες, όπως τη συναρμολόγηση και τον εκσυγχρονισμό 25 αεροσκαφών "Α-7",που πήρε η πολεμική αεροπορία απ' τις ΗΠΑ, την κατασκευή του πλαισίου και της θύρας των "Airbus" (σε συνεργασία με την DASA), επίσης εργασίες συντήρησης και επισκευής των "F-16" και των "F-4" κ.ά.

Ανασταλτικός παράγοντας για την επιχείρηση είναι τα παλιά χρέη της, ύψους 100 δισ. δραχμών.Αυτά προέρχονται από δάνεια που είχε πάρει το '90 η αμερικάνικη ΛΟΚΧΗΝΤ, η οποία είχε αναλάβει το μάνατζμεντ της επιχείρησης. Η κυβέρνηση δείχνει "απροθυμία" να προχωρήσει σε ρύθμιση αυτών των χρεών και με τη στάση της τη σπρώχνει σε νέους δανεισμούς. Ετσι, η επιχείρηση αναγκάζεται να προχωρήσει σε νέο δάνειο 10 δισ. δρχ., όταν το υπουργείο Εθνικής Αμυνας της χρωστά για δουλιές που έχουν εκτελεστεί πάνω από 14 δισ. δραχμές.

Αδικαιολόγητη καθυστέρηση παρατηρείται στην κατασκευή του νέου δοκιμαστηρίου κινητήρων,που είναι σημαντική επένδυση και αναμένεται να φέρει και νέες παραγγελίες. Ο εξοπλισμός του έχει ήδη αγοραστεί απ' την πολεμική αεροπορία και θα παραχωρηθεί στην ΕΑΒ για ενσωμάτωση στο νέο δοκιμαστήριο. Το κόστος αυτής της επένδυσης έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ενώ από την προηγούμενη διοίκηση της εταιρίας είχε ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός και είχε επιλεγεί εργολάβος. Ομως η νέα διοίκηση, επικαλούμενη παρατυπίες ακύρωσε το διαγωνισμό,με συνέπεια να υπάρξει σημαντική καθυστέρηση και αύξηση του κόστους. Το παράδοξο είναι ότι η νέα διοίκηση ζήτησε εξαίρεση απ' τις διατάξεις του νόμου για τα δημόσια έργα, προκειμένου να ακολουθηθεί η ίδια ακριβώς με την προηγούμενη διαδικασία διαγωνισμού!

Τα "ατού" της επιχείρησης είναι ο σύγχρονος τεχνολογικός εξοπλισμός της και το έμπειρο και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στην Τανάγρα και διαθέτει έξι διαφορετικές μονάδες παραγωγής και παροχής υπηρεσιών. Το τμήμα συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών, που συγκεντρώνει και τον κύριο όγκο δραστηριοτήτων της εταιρίας. Το τμήμα συντήρησης κινητήρων αεροσκαφών, το οποίο αναλαμβάνει δουλιές από την Πολεμική Αεροπορία, αλλά και από άλλες χώρες, π.χ., Ιορδανία και Κουβέιτ. Το τμήμα ηλεκτρονικών, που αφορά τη συντήρηση αλλά και κατασκευή μέρους του ηλεκτρονικού εξοπλισμού αεροσκαφών και οπλικών συστημάτων. Το τμήμα αεροκατασκευών, το οποίο αναλαμβάνει προγράμματα κατασκευής τμημάτων αεροσκάφους σε συνεργασία κυρίως με ξένες εταιρίες. Επίσης η εταιρία διαθέτει τμήμα παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και τμήμα παροχής υπηρεσιών διακρίβωσης και πιστοποίησης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ