Τετάρτη 8 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Στον κλοιό της "μαύρης εργασίας"

Με καθεστώς "μαύρης εργασίας" απασχολούνται οι ναυτεργάτες για τη συντήρηση των πλοίων της ακτοπλο'ϊας. Συνδικαλιστές αποκάλυψαν χτες την τεράστια έκταση της εκμετάλλευσης

"Οργιάζει" η "μαύρη εργασία" στα πλοία της ακτοπλοϊας, που δένουν κατά τη χειμερινή περίοδο στο λιμάνι του Πειραιά για να εκτελέσουν επισκευαστικές εργασίες, για την ετήσια συντήρησή τους! Οι εφοπλιστές της ακτοπλοϊας, όταν δένουν τα πλοία τους απολύουν τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων, όμως εξακολουθούν να απασχολούν ένα μέρος των ναυτεργατών του πληρώματος για επισκευαστικές εργασίες, ανασφάλιστους και με πενιχρά μεροκάματα! Από την πλευρά του το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και οι λιμενικές αρχές"κλείνουν τα μάτια" μπροστά στην ασύδοτη δράση των εφοπλιστών ενώ επιπλέον δίνουν και "χείρα βοηθείας" στους εφοπλιστές για να εισφοροδιαφεύγουν.

Χτες, συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",περιόδευσαν στα πλοία που από τις αρχές του μήνα έχουν δέσει στο λιμάνι για να συντηρηθούν και διαπίστωσαν ότι σε κανένα από αυτά δεν είχαν καταρτιστεί καταστάσεις προσωπικού.Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι ναυτεργάτες - των οποίων ο αριθμός είναι ανεξακρίβωτος - που εκτελούσαν επισκευαστικές εργασίες εργάζονταν χωρίς ασφάλιση! Πρόκειται για τα πλοία ΑΝΕΜΟΣ του εφοπλιστή Νομικού,ΡΟΜΙΛΝΤΑ του εφοπλιστή Αγούδημου,το φέρι μποτ ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ και το επιβατηγό ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ του εφοπλιστή Αγαπητού.Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο πλοίαρχος του επιβατηγού ΡΟΜΙΛΝΤΑ διαβεβαίωνε τους συνδικαλιστές ότι οι εργασίες δεν έχουν αρχίσει ακόμα, στην πλώρη ναυτεργάτες έκαναν... ματσακόνι!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της συνολικής στάσης του ΥΕΝ απέναντι στους εφοπλιστές, είναι και η πρακτική με το ναυτολόγιο. Οταν οι εφοπλιστές παροπλίζουν τα πλοία τους για την ετήσια συντήρηση, καταθέτουν (κλείνουν όπως λέγεται) το ναυτολόγιο, δηλαδή την κατάσταση του προσωπικού που τους εγκρίνει το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.Για να τους εγκρίνει το ΝΑΤ νέο ναυτολόγιο και να μπορέσουν να ξεκινήσουν τα πλοία τους, σύμφωνα με το νόμο 1711/87, πρέπει οι εφοπλιστές να εξοφλήσουν τις οφειλές τους προς το Ταμείο. Ομως οι υπηρεσίες του ΝΑΤ παρανομώντας, αφού οι εφοπλιστές δεν έχουν εξοφλήσει τα προηγούμενα ναυτολόγια, τους εγκρίνουν καινούρια! Την παρανομία ομολογεί το ίδιο το Ταμείο με έγγραφό του στις 6 Αυγούστου, όπου αναφέρεται ότι πέρσι από τα πλοία της ακτοπλοϊας μόλις τα 21 είχαν καταβάλει τις οφειλές τους! Ομως τη φετινή θερινή περίοδο όλα τα ακτοπλοϊκά ήταν εν πλω!

Οι συνδικαλιστές κατάγγειλαν την παράνομη δράση των εφοπλιστών και τα συγκεκριμένα πλοία στο Α λιμεναρχείο Πειραιά, απαιτώντας να εφαρμοστεί η νομοθεσία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ