Τρίτη 16 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Στη Βουλή νομοσχέδιο - έκτρωμα

Σαρωτικές αλλαγές σε βάρος των ανέργων ναυτεργατών, των όρων συνταξιοδότησης και κοινωνικών κατακτήσεων

Στη Βουλή φέρνει σήμερα το πολυνομοσχέδιο - έκτρωμα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας,με το οποίο τιμωρεί τους άνεργους ναυτεργάτες, χειροτερεύει τις προϋποθέσεις για τη συνταξιοδότηση, χτυπά κοινωνικές κατακτήσεις και επιδοτεί τους εφοπλιστές, διευρύνοντας, επιπλέον, την ασυδοσία τους! Την ανάκληση του νομοσχεδίου απαιτεί, με επιστολή της, η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού προς τον υπουργό και τα πολιτικά κόμματα, επισημαίνοντας ότι, παραβιάζοντας το Σύνταγμα και βγάζοντας "εκτός" ουσιαστικούς νόμους, προωθούνται σαρωτικές αλλαγές στο χώρο της ναυτιλίας σε βάρος των ναυτεργατών. Υπογραμμίζει δε ότι με τα όσα προβλέπονται, προτείνεται να ρυθμίζονται βασικά ζητήματα που καθορίζουν τις εξελίξεις στη ναυτιλία, με υπουργικές αποφάσεις ή Προεδρικά Διατάγματα!

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 7, παράγραφο 2 και 3, προβλέπεται η αφαίρεση του ναυτικού φυλλαδίου από ναυτεργάτες που κατά την τελευταία 4ετία δεν έχουν συμπληρώσει 8 μήνες θαλάσσια υπηρεσία! Τη ρύθμιση αυτή, η ΠΕΜΕΝ τη χαρακτηρίζει αντισυνταγματική και αντίθετη με Διεθνείς Συμβάσεις που έχει κυρώσει η χώρα μας.

Με το άρθρο 5 του πολυνομοσχεδίου αλλάζει ο τρόπος συνταξιοδότησης των ναυτεργατών, αφού προβλέπεται ότι δε θα λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος της άδειας των ναυτεργατών για τη θεμελίωση και επαύξηση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος!

Με τις παραγράφους 2 και 3 απαλλάσσει τους εφοπλιστές να έχουν ναυτολόγιο και δε θα απαιτείται πλέον από τους πλοιοκτήτες πιστοποιητικό ότι εξόφλησαν τις οφειλές του ναυτολογίου τους στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, το οποίο ήταν απαραίτητο, για να ανανεώσουν το ναυτολόγιο ή να αλλάξουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς του πλοίου. Τη χορήγηση νέου ναυτολογίου θα την αποφασίζει τώρα ο πρόεδρος του ΝΑΤ! Με το άρθρο 9 προβλέπεται η επιχορήγηση των εφοπλιστών για τη ναυτολόγηση των εκπαιδευόμενων, οι οποίοι πλέον δε θα παίρνουν μισθό ανάλογο με αυτόν που προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, όπως γίνεται σήμερα. Μάλιστα, προβλέπεται ότι οι εφοπλιστές θα πάρουν και αναδρομικά! Ετσι επιχορηγούνται από 1/1/1997 μέχρι και 31/12/1999 με 3,95 δισ. δραχμές για τη ναυτολόγηση των εκπαιδευόμενων!

Στο πολυνομοσχέδιο προβλέπονται, επίσης, η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας στο άρθρο 2, η ενσωμάτωση των Ταμείων Πρόνοιας των ναυτεργατών στο ΝΑΤ, ενώ με το άρθρο 9 υποβαθμίζεται παραπέρα η Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δεκάδες διευκολύνσεις για την κερδοφορία των εφοπλιστών (2017-11-16 00:00:00.0)
Νέο χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα στη θάλασσα (2014-03-13 00:00:00.0)
Παλεύουν για να πάρουν τους μισθούς τους (2009-09-04 00:00:00.0)
Οργιο εισφοροδιαφυγής και εισφοροκλοπής! (1998-03-05 00:00:00.0)
Η ΠΝΟ ζητά, αλλά ... (1995-01-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ