Πέμπτη 16 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Δεκάδες διευκολύνσεις για την κερδοφορία των εφοπλιστών

Ο αντιδραστικός χαρακτήρας του πολυνομοσχεδίου των 134 άρθρων του υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Διά βίου εκπαίδευση προσωπικού υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις», αναδείχθηκε και κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής την περασμένη Τρίτη 14/10, η οποία ήταν αφιερωμένη στην ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών φορέων.

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει πλήθος ρυθμίσεων για την ενίσχυση της στρατιωτικοποίησης του Λιμενικού Σώματος και της πρόσδεσής του στους κατασταλτικούς μηχανισμούς της ΕΕ, όπως η Frontex, νέα προνόμια για τους εφοπλιστές, ενώ εντείνει την επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, που φτάνει μέχρι τη διαγραφή των μακροχρόνια άνεργων ναυτεργατών από τις λίστες των ναυτικών μητρώων!

Ηταν χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε στην επιτροπή ο Α' Γραμματέας της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Ευαγγελάκης. Οπως επισήμανε, πρόκειται για «άλλο ένα πολυνομοσχέδιο που εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου».

Παραθέτοντας ενδεικτικά ορισμένα χαρακτηριστικά άρθρα του νομοσχεδίου, αναφέρθηκε στο άρθρο 16, που περιέχει προτάσεις για τον «περιορισμό της ευθύνης των εφοπλιστών απέναντι σε ναυτικές απαιτήσεις, όπως αποζημιώσεις για απώλεια ζωής, σωματικές βλάβες», όπως και στα άρθρα που προβλέπουν την παραπέρα υποβάθμιση του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, με ανάθεση του ελέγχου και της έκδοσης πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων σε νηογνώμονες και σε άλλες ιδιωτικές εταιρείες, τις οποίες ελέγχουν οι εφοπλιστές. «Τα πλοία βουλιάζουν με τέτοια πιστοποιητικά, είναι μακρύς ο κατάλογος με θύματα ναυτεργάτες, από το "Δύστος" στο "Iron Antonis", στο "Εξπρές Σάμινα" κ.ά., και σε αυτόν τον μακρύ κατάλογο, αν τον ναυτεργάτη δεν τον "πνίξουν" στη θάλασσα, θα τον οδηγήσουν στα εδώλια των δικαστηρίων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πρόκληση χαρακτήρισε το άρθρο 19, το οποίο προβλέπει διαγραφή των μακροχρόνια άνεργων ναυτεργατών, ενώ ειδική ήταν η αναφορά του στο άρθρο 76, το οποίο προδιαγράφει τον τεμαχισμό του δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε ζώνες, «σπάζοντας», όπως σημείωσε, «με όχημα τους δήμους, τον ενιαίο χαρακτήρα της ακτοπλοΐας, επιδεινώνοντας την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση που επικρατεί σε βάρος των κατοίκων των νησιών». Ενώ καταδίκασε τα άρθρα που αφορούν τη ναυτική μετεκπαίδευση και διαιωνίζουν την απαράδεκτη κατάσταση των ωρομίσθιων καθηγητών.

Αυτοί που εμφανίστηκαν ευχαριστημένοι, με επιμέρους διαφοροποιήσεις, ήταν οι εκπρόσωποι των εφοπλιστών, όπως το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Ενδεικτικά ο ΣΕΕΝ, σε υπόμνημα που κατέθεσε στην Επιτροπή, εκφράζει την ικανοποίησή του που στο άρθρο 78, με τίτλο «Προστασία των εργαζομένων στις ακτοπλοϊκές εταιρείες», προβλέπεται ότι πριν τη νέα δρομολόγηση του ακτοπλοϊκού πλοίου θα πρέπει η εταιρεία να έχει εξοφλήσει τις τυχόν προηγούμενες οφειλές της στους ναυτεργάτες, όμως για «βασικούς μισθούς και όχι πάσης φύσεως απολαβές». Δηλαδή, υπερωρίες, έξτρα, αργίες κ.ά., τα οποία ενσωματώνονται σύμφωνα με τη ΣΣΕ στους βασικούς μισθούς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ