Τρίτη 23 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Δεν πήραμε όλα όσα ζητάμε!

Θρασύτατη αξίωση για ακόμα χειρότερα αντιναυτεργατικά μέτρα. Ομολογούν πως υπέδειξαν στον Σημίτη τι ζητούν και ότι αυτός υποσχέθηκε ικανοποίηση των αιτημάτων τους

Επίδειξη θράσους, αν όχι αφέντη που κάνει καθαρό πως επιμένει να καθορίζει στις λεπτομέρειές της την κυβερνητική πολιτική, ώστε να μην υπολείπεται ούτε σεντς από τον προϋπολογισμό υπερκερδών του, κάνουν οι Ελληνες εφοπλιστές, διά μέσου του Διευθυντηρίου τους στο Λονδίνο. Ετσι, την ίδια περίοδο που οι ναυτεργάτες μένουν χωρίς δουλιά, από την εφαρμογή των αντιναυτεργατικών μέτρων του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας για τη δραστική μείωση των Ελλήνων από την οργανική σύνθεση των ποντοπόρων πλοίων, οι εφοπλιστές ..."διαμαρτύρονται" ότι τα μέτρα αυτά είχαν ...αρνητικές συνέπειες και γι' αυτούς, επειδή από τα μέτρα δεν αυξήθηκαν τα υπερκέρδη τους, όσο ήθελαν!

Στο τελευταίο δελτίο Ενημερώσεως - αυτό του Οκτώβρη - της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του ΛονδίνουΚΟΜΙΤΙ,αναφέρεται: "Το Συμβούλιο του Committee, κατά τη Συνεδρίαση του μηνός Οκτωβρίου, έκανε εκ νέου αναφορά στα μέτρα που εξήγγειλε το ΥΕΝ για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών πλοίων, ύστερα από γενομένη παράθεση στοιχείων, σύμφωνα με την οποίαν εις την πράξη για μεν τα πλοία χωρητικότητας μέχρι 40.000 κο.χ. το όφελος είναι μάλλον αρνητικόν, ενώ για πλοία χωρητικότητας μέχρι 100.000 κο.χ., το προκύπτον όφελος είναι πολύ μικρόν, κυμαινόμενον εις επίπεδα κάτω του 3%"!

Συμπληρώνεται ακόμα ότι ο πρόεδρος του ΚΟΜΙΤΙ Ι. Χατζηπατέρας έστειλε τα στοιχεία αυτά στον Στ. Σουμάκη, προκειμένου να ενημερωθεί ..."επί των επιπτώσεων των ληφθέντων μέτρων για τις κατηγορίες αυτές των πλοίων και να καταδειχθεί η ανάγκη μιας περισσότερον ρεαλιστικής αντιμετωπίσεως της καταστάσεως, που να μην απέχει από αυτήν που υιοθέτησαν άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως". Σημειώνεται ότι στα πλοία άλλων χωρών, όπως της Ολλανδίας, απασχολούνται μέχρι δύο Ολλανδοί και αυτοί χωρίς συγκεκριμένα εργασιακά δικαιώματα, ενώ το υπόλοιπο πλήρωμα αποτελείται από χαμηλόμισθους αλλοδαπούς!

Ομως, από το ΚΟΜΙΤΙ δίνονται πληροφορίες και για τη συνάντηση του προεδρείου του με τον πρωθυπουργό, στις 28 Νοέμβρη. Οπως αναγράφεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, από τους εφοπλιστές επισημάνθηκε ότι τα πλοία φεύγουν από την ελληνική σημαία, προκειμένου να επιβιώσουν στο διεθνή ανταγωνισμό, που είναι ιδιαίτερα σκληρός, επειδή οι άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης έχουν δώσει μεγάλες ελαφρύνσεις τους πλοιοκτήτες τους: "Ο πρωθυπουργός - όπως αναγράφεται - υπεγράμμισε και εξεδήλωσε την ανάγκη να διατηρήσει η Ελλάδα τη θέση της στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο και είπεν ως και ο υπουργός Ναυτιλίας, ότι όλοι μαζί πρέπει να βοηθήσουμε να διατηρηθεί ένα ισχυρό εθνικό νηολόγιο"...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ