Κυριακή 22 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αγώνας ενάντια στους "κεφαλομεσίτες"

Απανωτά πλήγματα στο δουλεμπορικό κύκλωμα των ναυτιλιακών πρακτόρων και εφοπλιστών, που δρα ανεξέλεγκτο στην Ακτή Μιαούλη,δίνουν οι ναυτεργάτες, στην πλειοψηφία τους άνεργοι, με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που έχουν ξεκινήσει από τις 16 του μήνα. Το καθημερινό πρόγραμμα δράσης, προς το παρόν, περιλαμβάνει πορεία στους δρόμους γύρω από την Ακτή Μιαούλη και εξορμήσεις στα γραφεία των ναυτιλιακών πρακτόρων. Από την ερχόμενη βδομάδα, η αγωνιστική παρουσία των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά θα συνεχιστεί με εξορμήσεις και σε εφοπλιστικές εταιρίες, παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.Την πρωτοβουλία των κινητοποιήσεων έχουν αναλάβει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".Σταθμός των κινητοποιήσεων θα αποτελέσει η πανναυτεργατική συγκέντρωση που έχει καθοριστεί για τις 5 Μάρτη στις 11 το πρωί στη συμβολή της Ακτής Μιαούλη και 2ας Μεραρχίας, την οποία θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ο αγώνας των ναυτεργατών ενάντια στο δουλεμπορικό κύκλωμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την προστασία του δικαιώματος στη δουλιά. Οι κεφαλομεσίτες και οι εφοπλιστές κάνουν "χρυσές δουλιές" με τη βοήθεια του υπουργού Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣτ. Σουμάκη και της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, που φρόντισε με τα αντιναυτεργατικά μέτρα, που ήδη έχει θέσει σε εφαρμογή, να αυξήσει κατακόρυφα την ανεργία στους ναυτεργάτες και βέβαια την αγωνία τουςγια να βρουν μπάρκο. Τα μέτρα αυτά προβλέπουν τη μείωση, στην καλύτερη περίπτωση, κατά 50% των Ελλήνων από την οργανική σύνθεση των ποντοπόρων πλοίων.

Μάλιστα, όπως καταγγέλλουν οι ναυτεργάτες, από το Σεπτέμβρη που τέθηκαν σε εφαρμογή τα νέα μέτρα, αυξήθηκε και η ταρίφα των πρακτόρων και έχει φτάσει τις 400 και 500 χιλιάδες το κεφαλιάτικο από 200 και 300 χιλιάδες που ήταν. Βέβαια, ταυτόχρονα οι εφοπλιστές, από το Σεπτέμβρη, αυξάνουν τα υπερκέρδη τους, ναυτολογώντας ανασφάλιστους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς.

Και πώς να μην αυξηθούν οι "ταρίφες" των ναυτιλιακών πρακτόρων, όταν από το Σεπτέμβρη, όπως δείχνουν ακόμα και αυτά τα ελλιπή στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας,πετιούνται κατά εκατοντάδες οι Ελληνες ναυτεργάτες από τα πλοία;

Μόνο μέσα στο Γενάρη, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΝΕ, διώχτηκαν από τα καράβια 865 ναυτεργάτες! Ο πραγματικός αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος, αφού, όπως είναι γνωστό, δε γράφονται όλοι οι άνεργοι στους καταλόγους του ΓΕΝΕ. Την αγωνία των ναυτεργατών για μπάρκο έρχεται να διογκώσει και το πολυνομοσχέδιο του υπουργού Στ. Σουμάκη, το οποίο ψηφίστηκε στη Βουλή στα μέσα Γενάρη και μόλις δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως θα αρχίσει η αφαίρεση φυλλαδίων από τους άνεργους ναυτεργάτες!

Δεν είναι παντοδύναμοι

"Στο όνομα της "ανταγωνιστικότητας" του ελληνικού πλοίου, δηλαδή της αύξησης των υπερκερδών των εφοπλιστών, τόσο οι κυβερνήσεις της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ ασκούν πολιτική παροχής εξωφρενικών προνομίων προς τους εφοπλιστές, ενώ, κατ' εντολήν των εφοπλιστών, έχουν μειώσει μέχρι σήμερα πέντε φορές τις οργανικές συνθέσεις, χτυπώντας ταυτόχρονα με κάθε τρόπο τα ναυτεργατικά δικαιώματα", σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσας.

"Οι εφοπλιστές - συνεχίζει - δεν είναι παντοδύναμοι και αυτό το γνωρίζουν καλά. Η ιστορική πορεία του ναυτεργατικού κινήματος μάς εφοδιάζει με πολλά σημαντικά παραδείγματα. Η πάλη των ναυτεργατών και ενός αγωνιστικά προσανατολισμένου συνδικαλιστικού κινήματος έχει τη δύναμη να περιορίσει την ασυδοσία των εφοπλιστών και να επιτύχει τη βελτίωση των όρων ζωής, εργασίας και αμοιβής των ναυτεργατών. Οι αγώνες που αναπτύσσουμε αυτή την περίοδο ενάντια στα αντιναυτεργατικά μέτρα και στο δουλεμπόριο θα συνεχιστούν και θα κλιμακωθούν. Είναι επιτακτική η ανάγκη να συμμετέχουν μαζικά οι ναυτεργάτες για να υπερασπίσουν τα συμφέροντά τους, τις κατακτήσεις τους. Βέβαια, η ναυτιλία μπορεί να αναπτυχθεί προς όφελος της χώρας μας και των ναυτεργατών, όμως απαιτείται γι' αυτό ριζική αλλαγή της πολιτικής κατάστασης και εφαρμογή μιας πολιτικής που θα καταργήσει την εφοπλιστική ασυδοσία, θα επιβάλει όρους ελέγχου στη λειτουργία της ναυτιλιακής επιχείρησης, θα κατοχυρώσει και εξασφαλίσει τα ναυτεργατικά δικαιώματα".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ