Κυριακή 26 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Μονόστηλα: Ο διορισμός

Οσοι είχαν την τύχη ν' απολαύσουν το "Αξέχαστο καλοκαίρι" του Ρουμάνου σκηνοθέτη Λουσιάν Πεντίλιε έσπευσαν πέρσι το χειμώνα στους κινηματογράφους για να δουν μια άλλη του δημιουργία, τη "Βελανιδιά" που θα παρουσιαστεί την Τρίτη από την ΕΤ-3 στις 22.45. Ομως, η "Βελανιδιά" δεν είναι ανάλογη του"Αξέχαστου καλοκαιριού". Φυσικά, πρόκειται για μια σημαντική ταινία, λίγο αργή στα πρώτα δέκα λεπτά. Αργή και κάπως νοσηρή, αλλά στη συνέχεια εξελίσσεται με κέφι και γρήγορους ρυθμούς, καθώς η νέα δασκάλα που έχει διοριστεί σε μακρινή επαρχία, ταξιδεύει κρατώντας την τέφρα του πατέρα της, που δε εννοεί με τίποτε να αποχωριστεί, σ' ένα κουτί από νες-καφέ. Στο δρόμο, θα αποφύγει μια απόπειρα βιασμού από τρεις αλήτες, θα δεχτεί την ένοπλη επίθεση ενός ελικοπτέρου, θα πιάσει φιλία με ένα συνταξιδιώτη της, τον οποίον θα δει να φυλακίζεται, θα επιχειρήσει να αυτοκτονήσει και θα εμποδίσει μια αυτοκτονία. Και τι δε θα δουν τα μάτια της, και ποια περιπέτεια δε θα ζήσει μέσα και έξω από το τρένο. Ο Λουσιάν Πεντίλιε με ανατρεπτικό χιούμορ, κυνικός, αλλά και ρομαντικός ταυτόχρονα, φωτογραφίζει την κατάσταση της χώρας του, έτσι όπως είναι σήμερα, και δείχνει μια τραγελαφική, κατάσταση που δε διαφέρει και πολύ, από εκείνη που επικρατεί και σε άλλες χώρες. Η ερμηνεία της Μάγια Μόργκενσταρ είναι εκπληκτική. Να θυμίσουμε ότι αυτή η σπουδαία νέα ηθοποιός είναι η πρωταγωνίστρια της ταινίας του Θεόδωρου Αγγελόπουλου "Το βλέμμα του Οδυσσέα".

Νέα πνοή και αυτοδικία

Μια νέα πνοή, ένας δροσερός άνεμος πλανιέται στον αμερικάνικο κινηματογράφο, ένας άνεμος που κινεί τη φαντασία, που πρωτοτυπεί και πετά στο καλάθι των αχρήστων τις κατεστημένες, επιθετικές "φασφουντάδικες" συνταγές του Χόλιγουντ. Ανάμεσα στους σκηνοθέτες που "έβαλαν" το χεράκι τους, τη φαντασία τους και το μεράκι τους για να σηκωθεί αυτός ο ούριος κινηματογραφικός άνεμος, είναι και ο Χαλ Χάρλτεϊ, ο δημιουργός του "Φλερτ",που θα δούμε την Τρίτη στη 01.00 από την ΕΤ-3. Θα πάμε λοιπόν σε πολλά μέρη και θα δούμε μια σπονδυλωτή ταινία που θα μας μεταφέρει στη Νέα Υόρκη, στο Βερολίνο και στο Τόκιο για να αποδείξει ότι, παντού και πάντα, ο έρωτας αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο και ότι οι απανταχού ερωτευμένοι έχουν τα ίδια προβλήματα και τους ίδιους προβληματισμούς και την ίδια... τύχη. Αλλά και ότι η τιμωρία για τους άπιστους είναι επιβεβλημένη.

Ενας γοητευτικός 28χρονος Αμερικανός αποχαιρετά την καλή του που φεύγει για το Παρίσι, έχοντας πρώτα πάρει ένα τελεσίγραφο: Η κοπέλα ζητά να μάθει υπάρχει ή δεν υπάρχει μέλλον στη σχέση τους. Ο νεαρός αντί να ασχοληθεί με την απάντηση ξοδεύει το χρόνο του για να βρει μια άλλη γυναίκα που ενδιαφέρεται για αυτόν. Και καθώς περπατά τρώει μια αδέσποτη σφαίρα στο κεφάλι. Τιμωρία! Στο Βερολίνο δυο άνδρες έχουν ερωτικό δεσμό. Ο μεγαλύτερος στα χρόνια ρωτά τον αγαπημένο του άστατο εραστή αν θα συνεχίσουν τη σχέση τους. Θέλει μια απάντηση εδώ και τώρα. Ο νεότερος αντί για εξήγηση προτιμά την παρεξήγηση και αναζητά την αγκαλιά ενός άλλου, που όμως είναι παντρεμένος και δε θέλει να χαλάσει το... σπίτι του, αλλά πρόθυμος να χαρίσει για λίγο το κορμί του. Ο άπιστος νεαρός τρώει μια σφαίρα στο κεφάλι, μια σφαίρα που προοριζόταν για άλλο κεφάλι. Τιμωρία...

Και τελικά, στο Τόκιο η ερωτική ιστορία επαναλαμβάνεται με μια χορεύτρια που δέχεται ένα αναπάντεχο φιλί και μια σφαίρα. Τιμωρία και αυτοδικία...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ