Τρίτη 4 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ασυδοσία στα λιμάνια

Παραβίαση συλλογικών συμβάσεων, εξαντλητικά ωράρια, παρακράτηση δεδουλευμένων, εισφοροκλοπή, μαύρη εργασία... Απ' όλα έχει ο "μπαχτσές" της εφοπλιστικής ασυδοσίας, που καλύπτεται από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Περιοδείες συνδικαλιστών και απόφαση για κινητοποιήσεις

"Καζάνι που βράζει" αποτελεί ο χώρος των επιβατηγών πλοίων, καθώς οι ναυτεργάτες δηλώνουν έτοιμοι να αγωνιστούν για να υπερασπιστούν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, το ωράριο εργασίας, αλλά και την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα που κινδυνεύει από την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών που δρουν με την κάλυψη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των λιμενικών αρχών. Την αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών στα επιβατηγά τουριστικά πλοία και στα πλοία της ακτοπλοϊας διαπιστώνουν καθημερινά οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ σε συνεχείς περιοδείες τους. Εδώ και 10 μέρες... οργώνουν τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας,από χτες ξεκίνησαν περιοδείες στα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας,ενώ την περασμένη Τετάρτη 29 Ιούνη, ολοκλήρωσαν πενθήμερη περιοδεία στα λιμάνια της Κέρκυρας,της Κυλλήνης και του Ρίου.

Στο λιμάνι του Πειραιά και δίπλα στο Κεντρικό Λιμεναρχείο, οι εφοπλιστές της ακτοπλοϊας έχουν επιδοθεί σε κατάφωρη παραβίαση των συλλογικών συμβάσεων. Πρωτοπόρος στην παρανομία εμφανίζεται ο εφοπλιστής Κώστας Αγαπητός,ο οποίος στους 500 περίπου ναυτεργάτες, που αποτελούν τα πληρώματα και των 6 πλοίων του, δεν έχει καταβάλει δραχμή για τα εξπρές δρομολόγια που εκτελούν τόσο τη χειμερινή, όσο και τη θερινή περίοδο. Επίσης, δεν καταβάλει το επίδομα άδειας, ενώ εδώ και ένα μήνα οφείλει και τους μισθούς των πληρωμάτων! Σήμερα στις 10 το πρωί θα γίνει συνάντηση μεταξύ πλοιοκτήτη και της διοίκησης της ΠΝΟ.

Ο εφοπλιστής Στρίντζης στα πληρώματα των πλοίων του ΙΟΝΙΑΝ ΣΑΝ και ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ,επίσης δεν καταβάλλει τις οφειλές από τα εξπρές δρομολόγια. Ο Α. Αγούδημος όχι μόνο παραβιάζει τη συλλογική σύμβαση, αφού ούτε αυτός καταβάλλει τις οφειλές για τα εξπρές δρομολόγια, αλλά παραβιάζει και την οργανική σύνθεση στην ακτοπλοϊα. Συγκεκριμένα στο επιβατηγό του πλοίο ΠΗΝΕΛΟΠΗ λείπουν από την οργανική του σύνθεση δύο δεύτεροι μηχανικοί! Πρόβλημα με τις πληρωμές των εξπρές δρομολογίων αντιμετωπίζουν και οι ναυτεργάτες που υπηρετούν στο επιβατηγό πλοίο του Γιώργου Βεντούρη,ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ.

Στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες μέχρι τώρα έχουν περιοδεύσει σε 30 πλοία για να διαπιστώσουν, υπερεντατικοποίηση και εξαντλητικά ωράρια. Χαρακτηριστικά στο επιβατηγό - τουριστικό πλοίο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ του εφοπλιστή Στρίντζη το πλήρωμα βρίσκεται "στο πόδι" 20 ώρες το 24ωρο,βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή του και τη ζωή των επιβατών. Εξαντλητικά είναι τα ωράρια που έχει επιβάλει στα πληρώματα των πλοίων του ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ και ο εφοπλιστής Π. Παναγόπουλος.

Χτες στο λιμάνι της Πάτρας περιόδευσαν ξανά συνδικαλιστές από τα ναυτεργατικά σωματεία, για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της εισφοροκλοπής σε βάρος του ΝΑΤ στην οποία έχει επιδοθεί η πλοιοκτήτρια εταιρία VERGINA FERRIES,η οποία παρακρατεί τις εισφορές των ναυτεργατών που υπηρετούν στα πλοία της "VALENTINO" και "PRINDEZI".Αν η πλοιοκτήτρια εταιρία δεν έχει εξοφλήσει τις οφειλές της προς το ΝΑΤ, αλλά και προς τους ναυτεργάτες (οφείλει τους μισθούς των 4 τελευταίων μηνών), μέχρι την Τετάρτη, τα πλοία της θα ακινητοποιηθούν.

Κοντά σε όλα τα παραπάνω, οργιάζει και η "μαύρη εργασία". Στο πλοίο "RANA" με σημαία... King Stown από το 16μελές πλήρωμα, μόνο ο πλοίαρχος είναι Ελληνας. Οι υπόλοιποι είναι Γιουγκοσλάβοι χαμηλόμισθοι ναυτεργάτες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ