Τρίτη 22 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
21Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
Χαμηλότονο άνοιγμα

(Του απεσταλμένου μας ΑΓΗ ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ)

Με προβολές ταινιών και με την τελετή έναρξης ξεκίνησε την Κυριακή το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας (21 Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών και 4ο Διεθνές Φεστιβάλ). Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την επίσημη έναρξη του Φεστιβάλ, πρώτος απευθύνθηκε στους παρευρισκόμενους ο πρόεδρος του ΔΣ και δήμαρχος Δράμας, Μαργαρίτης Τζίμας, ο οποίος έδωσε έμφαση στα "ποικίλα", αν και αόριστα, "οφέλη", που θα προκύψουν από την ένταξη της Δράμας στο Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο Πόλεων. Ζήτησε, επίσης, από την πολιτεία να επισπεύσει τις διαδικασίες των έργων στο Δημοτικό Κινηματογράφο "Ολύμπιον", όπου στο μέλλον πρόκειται να φιλοξενούνται οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ. Κατά κύριο λόγο η αποστροφή αυτή της ομιλίας του Μ. Τζίμα απευθυνόταν στην υπουργό Ανάπτυξης, Βάσω Παπανδρέου, η οποία ήταν παρούσα στην τελετή έναρξης και απηύθυνε, επίσης, έναν σύντομο χαιρετισμό.

Ηδη, όμως, από το μεσημέρι είχαν ξεκινήσει οι προβολές των ταινιών που συμμετέχουν στο Φεστιβάλ, με πρώτες (και πιο άτυχες από τη θέση τους μέσα στο πρόγραμμα) τις 11 ταινίες της "Ανοιχτής Οθόνης" του ελληνικού τμήματος.Ακολούθησε η πρώτη ομάδα ταινιών του διεθνούς τμήματος,με συμμετοχές από τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, την Τσεχία, τη Σλοβακία, τη Σουηδία, τη Σλοβενία, την Αυστρία και την Αυστραλία.

Πέρα από τις δεδομένες ποιοτικές προδιαγραφές τους, δεν υπήρχε ανάμεσα στις ταινίες αυτές εκείνη που θα μπορούσε να ξεχωρίσει. Οι περισσότερες χαρακτηρίζονταν από μια αισθητική ομοιογένεια, ελλειπτικές αφηγήσεις και αποσπασματική δομή. Σαν ένας φίλος που έχεις καιρό να τον δεις, να σου δείχνει φωτογραφίες, στιγμιότυπα από τον καιρό που βρισκόταν μακριά... Το πρόγραμμα της πρώτης μέρας έκλεισε με τις πέντε ταινίες - ντοκιμαντέρ που διαγωνίζονται στο ελληνικό τμήμα.Εικαστικό το θέμα και το περιεχόμενο στις ταινίες των Αλέξανδρου Φασόη και Νόρας Σαβουλίδου.Σκόρπιες, σχεδόν"τυχαίες", εικόνες της πραγματικότητας στον "Σταθμό" των Γιώργου Κωνσταντινόπουλου - Βασίλη Στογιάννη.

Δε χωρά αμφιβολία ότι τα πιο ολοκληρωμένα έργα, τουλάχιστον όσον αφορά στην οργάνωση του υλικού τους, ήταν η καταγραφή του χώρου και των μνημείων του Κεραμεικού στο φιλμ της Ελλης Μαρμαρά "Κεραμεικός - εκτός των τειχών",καθώς και η ταινία της Μαρίας Λεωνίδα "Σκληρή πόζα".Θέμα της τελευταίας οι αφανείς εργάτες της τέχνης, τα μοντέλα. Οχι οι καλλονές που συγκεντρώνουν πάνω τους τη λάμψη των προβολέων και τον εμπορικό θόρυβο της δημοσιότητας, αλλά εκείνα τα καθημερινά πρόσωπα που βγάζουν τα προς το ζην, ποζάροντας για τους σπουδαστές ζωγράφους και γλύπτες της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Από τις ιδιαιτερότητες της φετινής διοργάνωσης στη Δράμα, μπορεί να σημειωθεί η σύνθεση της Κριτικής Επιτροπής του ελληνικού τμήματος, που αποτελείται από νέους σε ηλικία δημιουργούς, βραβευμένους για το έργο τους σε προηγούμενα Φεστιβάλ. Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται να συγκεντρώσουν κινηματογραφικά αφιερώματα, όπως αυτό για τις πολωνικές ταινίες της Σχολής του Λοτζ,καθώς και τα αφιερώματα στις νορβηγικές ταινίες της δεκαετίας του '60,στις ταινίες με ήρωες - άτομα με ειδικές ανάγκες και στις ταινίες για παιδιά από 5 - 13 ετών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ