Πέμπτη 1 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΝΚΑ
Οδηγίες για την παραλαβή πετρελαίου θέρμανσης

Οδηγίες και συμβουλές για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, παρέχει το ΙΝΚΑ (Ινστιτούτο Καταναλωτή) στους καταναλωτές, με χτεσινή ανακοίνωση που εξέδωσε και εφιστά κυρίως την προσοχή τους στο στάδιο της παραλαβής, όπου σημειώνονται τα περισσότερα παράπονα, αλλά και οι πιο πολλές "παρασπονδίες".

Με βάση τις συστάσεις του ΙΝΚΑ καλό είναι να προσέχετε τα εξής:

  • Φροντίστε να έχετε κάνει ογκομέτρηση της δεξαμενής ώστε να γνωρίζετε πόσα λίτρα χωράει σε κάθε εκατοστό ύψους. Αυτό διαπιστώνεται πολλαπλασιάζοντας το μήκος επί το πλάτος. Οταν φτάσει το βυτίο πάρτε το τιμολόγιο και το δελτίο αποστολής και μαζί με τον οδηγό του βυτίου μετρήστε το ύψος του πετρελαίου και σημειώστε το σε ειδική θέση που έχει το τιμολόγιο, για να μην υπάρχουν διχογνωμίες.
  • Οταν τελειώσει η παροχή πετρελαίου από το βυτίο στη δεξαμενή περιμένετε πέντε λεπτά τουλάχιστον, για να "ηρεμήσει" το πετρέλαιο μέσα στη δεξαμενή. Μετά μετρήστε ξανά το ύψος του πετρελαίου και σημειώστε το στην αντίστοιχη θέση προκειμένου να βρείτε την ποσότητα που διοχετεύτηκε.
  • Επειδή οι δεξαμενές μετά την παραλαβή πετρελαίου παρουσιάζουν μια μικρή διόγκωση (1 ή 2 εκ.) η ποσότητα του πετρελαίου θα σταματήσει 1 ή 2 εκατοστά από εκεί που θα έπρεπε να σταματήσει.

Το ΙΝΚΑ επισημαίνει ακόμη το πρόβλημα που δημιουργείται με την κυκλοφορία παράνομων βυτιοφόρων στην αγορά. Οπως τονίζεται, πολλοί διανομείς χρησιμοποιούν αυτοκίνητα βυτιοφόρα που είναι παράνομα. Το κράτος επιβάλλει όρους για την ύπαρξη νόμιμων βυτιοφόρων που είναι - όπως καταγγέλλεται - και ανεφάρμοστοι, αλλά και αντιοικονομικοί. Δηλαδή επιτρέπει στους παραπάνω διανομείς να έχουν αυτοκίνητα βυτιοφόρα 4 τόνων μεικτού βάρους, βενζινοκίνητα. Αρα ωφέλιμου φορτίου 1.500 λίτρων περίπου και με καύσιμο κατά 30% ακριβότερο. Αυτό σημαίνει ότι για μια παραγγελία 5 τόνων οι διανομείς πρέπει να κάνουν 4 δρομολόγια ανεβάζοντας τα έξοδά τους από 7-8 δρχ. το λίτρο στις 11-12 δρχ. Αυτά τα επιπλέον έξοδα καλύπτονται πάντα από τον καταναλωτή, αφού παραμένουν σταθερές οι 4-5 δρχ. το λίτρο που έχουν μεικτό κέρδος. Μ' αυτά τα δεδομένα προτείνεται:

  • Να αλλάξει ο τρόπος διανομής.
  • Να δοθεί στους διανομείς εύλογο κέρδος (π.χ. μεικτό 12 δρχ./λίτρο).@Να δοθούν στους διανομείς νόμιμα βυτιοφόρα ωφέλιμου φορτίου μέχρι 5 τόνων με καύσιμο το πετρέλαιο, για μεγαλύτερη παραγωγικότητα με χαμηλότερο κόστος.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ