Τετάρτη 11 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Επανέκθεση του Βυζαντινού Μουσείου

Από εννέα αίθουσες, από τις οποίες οι δύο είναι διαμορφωμένες σε πολυεπίπεδα πατάρια, αποτελείται η επέκταση του Βυζαντινού Μουσείου Αθηνών.Οι εργασίες, σύμφωνα με τα σχέδια του αρχιτέκτονα Μάνου Περράκη,ολοκληρώθηκαν και χτες στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο άνοιξε η συζήτηση της μελέτης, που αφορά την επανέκθεση των κειμηλίων του μουσείου. Θυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα, από το 1930, ένα μικρό μόνο μέρος των συλλογών του μουσείου στεγαζόταν στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας.

Στις νέες αίθουσες πρόκειται να βρουν στέγη πολλά από τα έργα βυζαντινής τέχνης που φυλάσσονταν στις αποθήκες. Σύμφωνα με τη μελέτη που παρουσίασε χτες η διευθύντρια του Βυζαντινού Μουσείου, Χρυσούλα Μπαλτογιάννη,η έκθεση ακολουθεί χρονολογική διαδρομή που διακόπτεται από θεματικές ενότητες. Ετσι θα ενταχτούν σύνολα όπως η συλλογή εικόνων του Λοβέρδου και η συλλογή νομισμάτων του Αυγέρη.Ιδιαίτερη αναφορά στις πρώτες αίθουσες γίνεται στα παλαιοχριστιανικά χρόνια, όπου θα εκτίθενται αρχιτεκτονικά μέλη παλαιοχριστιανικών κτισμάτων, καθώς και γλυπτά από παλαιοχριστιανικούς ναούς της Αθήνας, όπως η Βασιλική στον Παρθενώνα, γλυπτά από τη Βασιλική στον Ιλισό, θωράκια, κιονόκρανα, επίκρανα κ.ά.

Η πρώτη ενότητα του ισογείου περιλαμβάνει αντικείμενα μικροτεχνίας - υφαντά και μάρμαρα - μέχρι τους πρώτους μεσοβυζαντινούς χρόνους, ενώ εκεί θα εκτεθεί και ο δίδυμος χτιστός τάφος του 5ου μ.Χ. αιώνα. Η βυζαντινή ζωγραφική φορητών εικόνων εντάσσεται στη μεγάλη ανατολική αίθουσα, διαμορφωμένη σε διάχωρα. Σ' αυτή την ενότητα περιλαμβάνονται και οι αμφιπρόσωπες εικόνες. Ο χώρος που συνδέει αυτή την αίθουσα με τη μεγάλη δυτική θα στεγάσει ποικίλο υλικό μεσοβυζαντινής τέχνης και θα οδηγήσει με τη σειρά του στην επόμενη μεγάλη ενότητα.

Εδώ παρουσιάζονται δείγματα μεταβυζαντινής τέχνης, με ειδικότερη αναφορά στην Κρητική Σχολή και στα ιταλοκρητικά έργα, περιλαμβάνοντας εικόνες επώνυμων ζωγράφων. Δεδομένου ότι το Βυζαντινό Μουσείο φιλοδοξεί ν' αποτελέσει τον "πυρήνα" μιας ολοκληρωμένης παρουσίασης της Βυζαντινής Τέχνης, η συζήτηση στο ΚΑΣ εξελίχτηκε μέχρι αργά, με παρατηρήσεις των μελών που αφορούσαν στον τρόπο έκθεσης, τοποθέτησης των αντικειμένων, διαμόρφωσης των αιθουσών και λειτουργικότητας των χώρων, στην ελλιπή παρουσία της τοιχογραφίας κ.ά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ