Κυριακή 13 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Επέλαση σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση

ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ": Αναγκαίος ο συντονισμός δράσης

Οι ναυτεργάτες όλων των χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ήδη έχουν αρχίσει να πληρώνουν πολύ ακριβά την αύξηση της "ανταγωνιστικότητας" του κοινοτικού στόλου, δηλαδή την αύξηση των εφοπλιστικών υπερκερδών. Η επέλαση του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε κάθε ναυτεργατική κατάκτηση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ταυτόχρονα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι κυβερνήσεις των χωρών - μελών νομιμοποιούν η μία πίσω από την άλλη τη "μαύρη εργασία", η οποία δεν αφορά μόνο την εκμετάλλευση χαμηλόμισθων αλλοδαπών ναυτεργατών, αλλά και των εθνικών! Επομένως είτε ισχύσει ο Κοινοτικός Κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπως εκδόθηκε αρχικά, είτε τροποποιηθεί το άρθρο 3 - δηλαδή είτε ισχύσει η νομοθεσία του κράτους υποδοχής, είτε του κράτους του οποίου η σημαία είναι αναρτημένη στο πλοίο, οι λιγοστοί Ελληνες ναυτεργάτες που θα απομείνουν στα πλοία θα δουλεύουν σαν ...Φιλιππινέζοι.

Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε συνεδρίαση της διοίκησης της Ενωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) και παρατίθενται σε Δελτίο Ενημερώσεως της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είναι αποκαλυπτικά:

Συγκεκριμένα από την ολλανδική κυβέρνηση "προωθούνται επιπλέον μέτρα για νέο καθεστώς επανδρώσεως των πλοίων, με περισσότερη ευελιξία και με προτεινόμενη ρύθμιση, ώστε να επιτρέπεται ακόμη και ο πλοίαρχος να μην είναι Κοινοτικός"!

Στη Σουηδία εγκρίθηκαν από την κυβέρνηση ρυθμίσεις με τις οποίες μειώνεται δραστικά το ποσοστό των Σουηδών στην επάνδρωση των πλοίων. Η απόλυση των ναυτικών έχει αρχίσει από τον περασμένο Ιούλιο και θα γίνεται σταδιακά, ώστε να "επιτευχθεί μία ομαλή μεταβατική περίοδος προς το νέο καθεστώς"!

Στη Γερμανία από τον Ιούλιο 1997 ανακοινώθηκε δέσμη μέτρων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: "Την περαιτέρω μείωση του ποσοστού των Κοινοτικών ναυτικών στην επάνδρωση των πλοίων, τη μείωση κατά 40% των εργοδοτικών εισφορών για τους Κοινοτικούς ναυτικούς που απασχολούνται στα υπό γερμανική σημαία πλοία, μείωση των κοινωνικών εισφορών για τους ξένους ναυτικούς στα υπό γερμανική σημαία πλοία"! Επίσης σύμφωνα με δελτίο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ,η γερμανική κυβέρνηση - στο όνομα φυσικά της "ανταγωνιστικότητας" - προωθεί νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο θα κληθούν οι ναυτεργάτες να προσφέρουν το 40% του φόρου εισοδήματός τους στους εφοπλιστές, ως ...επιχορήγηση για το μισθό που καταβάλλουν στους ναυτεργάτες!"Με το μέτρο αυτό - όπως αναφέρεται - η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει να ανατρέψει τη φυγή των πλοίων από το γερμανικό νηολόγιο"...

Στην Αγγλία έχει ξεκινήσει ..."κοινωνικός διάλογος", με σκοπό την επανεξέταση των οικονομικών, εργασιακών και εκπαιδευτικών ρυθμίσεων για τη ναυτιλία...

Στην Ιταλία,όπου ήδη έχει καθιερωθεί διπλό νηολόγιο, οι εφοπλιστές απαιτούν παραπέρα ελαφρύνσεις...

Δραστικότερα μέτρα εναντίον των ναυτεργατών που θα συνδυαστούν με επιδοτήσεις και κρατικές ενισχύσεις προετοιμάζονται επίσης στην Ισπανία,στην Ιρλανδία,στη Δανία,στη Γαλλία και στη Φινλανδία.

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Την ανάκληση ολόκληρου του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης απαιτούν η ΠΕΜΕΝ και η ναυτεργατική Ενωση "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και επαναφέρουν την πρόταση για τη δημιουργία "Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών".

Τα δύο σωματεία, παρουσιάζοντας την επεξεργασμένη πρότασή τους, επισημαίνουν: "Η πάλη για την κατάργηση του Κανονισμού επιβάλλεται να οργανωθεί στα πλαίσια της καταδίκης της γενικότερης "Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής". Στη βάση αυτού του στόχου, το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα έχει καθήκον να πρωτοστατήσει και να συντονίσει τις προσπάθειές του με το υπόλοιπο εργατικό και μαζικό κίνημα και τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε να οργανωθεί πλατύ αγωνιστικό μέτωπο ενάντια στην πολιτική της απελευθέρωσης των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, για την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων και της οικονομίας της χώρας, την απρόσκοπτη σύνδεση του νησιωτικού συμπλέγματος με την Ηπειρωτική Ελλάδα, την ανάπτυξη των νησιών και την προστασία του δικαιώματος της εργασίας των χιλιάδων ναυτεργατών. Στην κατεύθυνση αυτή επιβάλλεται να ληφθούν οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και να προωθηθεί ο αναγκαίος συντονισμός του συνδικαλιστικού κινήματος σε ευρωπαϊκό επίπεδο".

Τα δύο σωματεία εκτιμούν ότι οι εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές μπορούν να αναπτυχθούν προγραμματισμένα στη βάση άμεσου, μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου εθνικού σχεδιασμού, που θα επιτρέψει την κάλυψη των αναγκών και τη βελτίωση των συγκοινωνιών. "Για το λόγο αυτό - όπως αναφέρεται - έχει ιδιαίτερη σημασία η εξέταση της πρότασης για τη δημιουργία του ΕΟΑΣ (Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών), που, λειτουργώντας κάτω από μεθοδικό, διαφανή και αυστηρό κοινωνικό έλεγχο, θα μπορέσει να οργανωθεί και, αποκτώντας με αγορά και κτίσιμο σε ελληνικά ναυπηγεία νέα σκάφη, να αποτελέσει βασικό συγκοινωνιακό φορέα για την εξυπηρέτηση των νησιών και γενικότερα των αναγκών των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ