Τετάρτη 26 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
Κυνική η απάντηση της κυβέρνησης

Με προκλητικές δηλώσεις το υπουργείο Παιδείας και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προσπάθησαν χτες να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις από τα αποτελέσματα των εξετάσεων

Με πρωτοφανή κυνισμό και με μια προσπάθεια να μετατοπίσει στους μαθητές την ευθύνη για τη «σφαγή», που κατά γενική παραδοχή συντελέστηκε στο Λύκειο, με τις πρόσφατες εξετάσεις, αντιμετώπισε η κυβέρνηση τα αποτελέσματα της πολιτικής της, όπως αποτυπώθηκαν στα τεράστια ποσοστά μαθητών που εκδιώχθηκαν από το Λύκειο. Εμφανής επίσης είναι η προσπάθεια να υποβαθμιστεί η καταφανής ταξικότητα που αναδεικνύεται από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΟΛΜΕ. Στο μεταξύ, σήμερα το πρωί, ο υπουργός Παιδείας πρόκειται να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό.

«Στο σημερινό τοπίο των αναγκών της χώρας για ανάπτυξη και πρόοδο, δεν επιτρέπεται να επιδιώκουμε μια Παιδεία χαμηλών απαιτήσεων», σημειώνεται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε το υπουργείο, προκειμένου να διασκεδάσει την αγανάκτηση που προκάλεσε η δημοσιοποίηση των στοιχείων. Το υπουργείο προβάλλει τον ισχυρισμό ότι τα πραγματικά και τελικά αποτελέσματα των εξετάσεων της Β΄ και Γ΄ Λυκείου δεν είναι ακόμα γνωστά, καθώς η διαδικασία συγκέντρωσης και τελικής κατάταξης δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ -όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, στο ραδιοσταθμό «Φλας»- η ανακοίνωση θα γίνει την Τρίτη ή Τετάρτη. Στο μεταξύ τα στοιχεία της ΟΛΜΕ αφενός αμφισβητούνται από το υπουργείο, αφετέρου χρησιμοποιούνται για να δείξουν ότι φέτος «βελτιώνονται τα ποσοστά επιτυχίας». «Πέρυσι π.χ. η αποτυχία στην Α΄ τάξη ήταν 13,1% φέτος -κατά την ΟΛΜΕ- 6,8%. Πέρυσι τον Ιούνη στη Β΄ τάξη ήταν 29,3%, φέτος -με τα στοιχεία της ΟΛΜΕ- εμφανίζεται στο 18,3%. Πέρυσι δεν αποφοίτησε από τη Γ΄ τάξη το 16,7%, φέτος (στοιχεία της ΟΛΜΕ) απέτυχε στις εξετάσεις μόλις το 3,6%», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Προκειμένου δε το υπουργείο Παιδείας να εξηγήσει τις συνέπειες της πολιτικής του, χρησιμοποιεί για μια ακόμα φορά το χαρτί της «αντικειμενικότητας» των πανελλαδικών απρόσωπων και ισοπεδωτικών εξετάσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «η καταγραφόμενη ως "σχολική αποτυχία" συνδέεται προφανώς με το γεγονός ότι, αντίθετα από το προηγούμενο σύστημα, τώρα, η αξιολόγηση του μαθητή γίνεται με τρόπο αντικειμενικό, με πανελλαδικές εξετάσεις και όχι με ενδοσχολικές εξετάσεις». Συνεχίζοντας δε να καλλιεργεί κλίμα αναμονής για αλλαγές, σημειώνει ότι «ο υπουργείο Παιδείας ήδη σε στενή συνεργασία με το Π.Ι. και το ΚΕΕ επεξεργάζεται δέσμη μέτρων για τη διαρκή βελτίωση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης», για να συμπληρώσει ότι «δεν μπορούμε να κατεβάσουμε τον πήχη, δεν έχει νόημα να δίνουμε τίτλους σπουδών χωρίς αντίκρισμα».

Το υπουργείο Παιδείας αμφισβητεί ακόμα και αυτή την προφανή ταξικότητα του συστήματος. Στη συνέντευξή του στο «Φλας» ο υπουργός Παιδείας δήλωνε ότι αυτές οι ερμηνείες δεν αποδίδουν πάντα την πραγματικότητα. «Πρέπει να πάμε αλλού. Λέμε π.χ. ότι οι δυτικές συνοικίες έχουν μεγάλο ποσοστό αποτυχίας, αλλά οι διαφοροποιήσεις από το ένα σχολείο στο στο άλλο, έχουν εντελώς διαφορετικά ποσοστά», είπε.

«Δεν αλλάζει το πνεύμα και το γράμμα»

«Δεν τίθεται θέμα επαναφοράς του θεσμού των επανεξεταστέων μαθητών. Αυτό το σημείο είναι για μας ξεκαθαρισμένο». Τάδε έφη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημ. Ρέππας, όταν χτες, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, του ζητήθηκε να σχολιάσει τα αποτελέσματα της «μεταρρύθμισης», που εκδίωξε χιλιάδες παιδιά από το λύκειο.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΟΛΜΕ, ο Δημ. Ρέππας απέφυγε να μπει στην ουσία λέγοντας ότι αυτά αφορούν ορισμένες περιφέρειες της χώρας και όχι το σύνολο της επικράτειας. Παρ' όλα αυτά δήλωσε ότι το φετινό ποσοστό αποτυχίας είναι βελτιωμένο σε σχέση με τα περσινά αποτελέσματα και επανέλαβε τη δήλωση που η κυβέρνηση από την αρχή της μεταρρύθμισης επαναλαμβάνει, όποτε τα τραγικά αποτελέσματα της πολιτικής της αναδεικνύονται, ότι «όποια προβλήματα προκύπτουν στη διδακτική πράξη θα αντιμετωπιστούν με σταθερές και διαρκείς βελτιώσεις, κατά την πορεία εφαρμογής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης». Συμπλήρωσε όμως ότι «δεν τίθεται θέμα αλλαγής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, σε ό,τι αφορά το πνεύμα και το γράμμα της».

Στη συνέχεια, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ούτε λίγο ούτε πολύ μετατόπισε την ευθύνη στους μαθητές: «Αν το θέμα είναι να περάσουν οι μαθητές από ένα σχολείο, απλά για να δαπανήσουν το χρόνο τους, υπογραμμίζω ότι, ασφαλώς, δεν είναι αυτή η επιλογή, το μοντέλο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που έχουμε επιλέξει. Αν θέλουμε μαθητές καταρτισμένους και με εφόδια, το μοντέλο του Λυκείου, το οποίο έχει εισαχθεί, πιστεύω ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την ανάγκη». Ερωτώμενος για την ταξική διάσταση της απόρριψης των μαθητών έκανε λόγο για «δημαγωγικές συμπεριφορές, συμπεριφορές λαϊκισμού και λόγους που, κάθε άλλο, παρά βοηθούν τους μαθητές να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης», ενώ η σύστασή του προς τους μαθητές ήταν: «Υπάρχουν προβλήματα και οι μαθητές πρέπει να δέχονται να τα αντιμετωπίζουν.»

Τα αποτελέσματα της εξεταστικής σφαγής και η στάση της κυβέρνησης προκάλεσαν αντιδράσεις από τα κόμματα. Ανακοινώσεις ενάντια στην κυβερνητική πολιτική εξέδωσαν το ΔΗΚΚΙ και ο ΣΥΝ, ενώ η ΝΔ διά του εκπροσώπου Τύπου ζητά για μια ακόμα φορά να δοθεί δεύτερη ευκαιρία στους μαθητές της Β΄ Λυκείου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ