Κυριακή 20 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ "ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ"
Μερικές απλές αλήθειες, για την κυβερνητική "παραπληροφόρηση"

Συχνά πυκνά, τον τελευταίο καιρό ο υπουργός Παιδείας και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες επιχειρούν να εμφανίσουν ως βασική αιτία των κινητοποιήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας, τη λειψή ενημέρωση και την παραπληροφόρηση. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ριζικά διαφορετική. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι εργαζόμενοι έχουν σωστά συλλάβει τις βασικές πλευρές της λεγόμενης μεταρρύθμισης. Εχουν σωστά καταλάβει το αντιεκπαιδευτικό και βαθιά ταξικό περιεχόμενο και στόχους της. Και το 'χουν κατορθώσει αυτό, παρά την πολύμορφη και τεράστια επιχείρηση παραπληροφόρησης και αποπροσανατολισμού, που έχει εξαπολύσει το υπουργείο Παιδείας. Μια επιχείρηση, που στηρίζεται σε ανέξοδες, αλλά ψεύτικες υποσχέσεις και στη δημιουργία μιας ονειρικής, αλλά τεχνητής και ανύπαρκτης εικόνας για τη δημόσια εκπαίδευση. Μια επιχείρηση, που αποσκοπεί στην απόκρυψη του πραγματικού περιεχόμενου και στόχων της κυβερνητικής μεταρρύθμισης.

Ο "Ρ" ξεχώρισε τα δώδεκα "ατού" της κυβερνητικής διαφήμισης και με τη βοήθεια συνεργατών του, θα παρουσιάσει - αρχίζοντας από σήμερα - την πραγματικότητα, που επιχειρούν να κρύψουν.

Για την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αληθινά ανοιχτή, όσο είναι ανοιχτή και η πρόσβαση στην υψηλότερη κορυφή των Ιμαλαϊων! Οχι μόνο το Πανεπιστήμιο δε θα είναι "ανοιχτό", αλλά ακόμη και το Λύκειο θα είναι "κλειστό" και απαγορευμένο στους πολλούς. Η κυβέρνηση, αντί να πάρει μέτρα για την αύξηση του αριθμού των μαθητών του λυκείου - με την ανακοπή της διαρροής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και την επέκτασή της στα 12 χρόνια - όπως επιβάλλουν οι ανάγκες και οι δυνατότητες της εποχής, έχει προαναγγείλει τη μείωσή τους. 80.000 δηλώνει ο υπουργός Παιδείας ότι θα είναι ο αριθμός των αποφοίτων του λυκείου το έτος 2000. Από τις 125.000 περίπου μαθητών που σήμερα αποφοιτούν, οι μισοί περίπου θα απορριφθούν ή θα πειθαναγκαστούν να εγκαταλείψουν το λύκειο, σαν "ανεπίδεκτοι" μάθησης.

Ηδη 40.000 μαθητές αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το Λύκειο για τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ), ξεπερνώντας και τις καλύτερες προσδοκίες του υπουργείου. Πρόκειται κυρίως για τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων που το αδύναμο οικονομικά και μορφωτικά περιβάλλον τους δεν ευνοεί μια ισότιμη συμμετοχή τους στον εξεταστικό μαραθώνιο του "νέου"Λυκείου.

Με το νέο σύστημα η κυβέρνηση επιδιώκει να υλοποιήσει την κυρίαρχη "μορφωτική" απαίτηση της Λευκής Βίβλου και των βιομηχάνων για αντικατάσταση των "μακροχρόνιων σπουδών", επειδή "κοστίζουν και δημιουργούν απαιτήσεις", με μια στενή "εκπαίδευση" σε περιορισμένου και πρόσκαιρου χαρακτήρα γνώσεις που γρήγορα θα ξεπερνιούνται από τις εξελίξεις στην παραγωγή και ο εργαζόμενος - άνεργος θα στέλνεται για "εκπαίδευση" πάλι από την αρχή. Πρόκειται για τη λεγόμενη "κατάρτιση στις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς" μέσα από τα υποβαθμισμένα Τεχνικο - Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ) ή τα ΙΕΚ. Την ίδια απαίτηση υπηρετεί σε ένα δεύτερο επίπεδο και η "διεύρυνση" της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με σπουδές στενής κατάρτισης (ΠΣΕ, νέα τμήματα και κύκλοι σπουδών).

Ετσι, η κατάργηση των γενικών εξετάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια συνοδεύεται από την καθιέρωση ενός ακόμη πιο σκληρού συστήματος επιλογής των εισακτέων. Ενός συστήματος που ενσωματώνει στο Λύκειο τις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, αποβάλλοντας από τη Λυκειακή βαθμίδα όλους όσοι δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σ' αυτές, για να εξισώσει τον αριθμό των αποφοίτων του Λυκείου με τον αριθμό των θέσεων στα ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Ενός συστήματος που πολλαπλασιάζει τον αριθμό και τα είδη των εξεταστικών δοκιμασιών, ενώ ο μαθητής που για οποιοδήποτε λόγο δεν αποδώσει σε αυτές, εκεί που μέχρι σήμερα μπορούσε απεριόριστες φορές να ξαναπροσπαθήσει, στερείται το δικαίωμα βελτίωσης της βαθμολογίας του και χάνει οριστικά και εφ' όρου ζωής τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στη σχολή της επιλογής του.

Η διατυμπανισμένη αύξηση των θέσεων στα ΑΕΙ - ΤΕΙ δεν πρόκειται να εξαλείψει το σκληρό ανταγωνισμό ανάμεσα στους υποψήφιους. Ούτε τον περιορισμό της "φοιτητικής μετανάστευσης" θα επιτύχει. Το επιχείρημα ότι θα εξασφαλίζεται μία θέση για κάθε απόφοιτο αφορά μόνο σχολές και τμήματα που δε θα έχουν καθόλου ζήτηση και τέτοια θα είναι τα περισσότερα από τα νέα που θα ιδρυθούν. Γιατί στήνονται όπως όπως, χωρίς σχεδιασμό, χρηματοδότηση, εκπαιδευτικό προσωπικό και προοπτική, μόνο και μόνο για να γλυκάνουν προσωρινά την πικρή γεύση μιας "μεταρρύθμισης" που αντιστρατεύεται τη σύγχρονη κοινωνική ανάγκη για περισσότερη και καλύτερη μόρφωση.

Την Τρίτη: Για το νέο Λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ