Πέμπτη 31 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Η "καμπάνα" χτυπά για πολλούς

Του Γιώργη ΜΑΡΙΝΟΥ

Οι εφοπλιστές με πρόσχημα την "ανταγωνιστικότητα" απαιτούν νέα αντιναυτεργατικά μέτρα. Τόσο η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοϊας, όσο και η Ενωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων, θέτουν συνεχώς το ζήτημα της μείωσης των οργανικών συνθέσεων, την εξαίρεση από τις συνθέσεις, των γενικών υπηρεσιών(θαλαμηπόλους, μαγείρους, οικονομικούς αξιωματικούς κ.ά.). Αξιώνουν τη μείωση των πληρωμάτων ανάλογα με την εποχή και τις γραμμές που εξυπηρετούν τα πλοία. Την παράταση του σημερινού επιτρεπόμενου χρόνου ακινησίας των πλοίων, την απελευθέρωση των ναύλων και την κατάργηση των "αδειών σκοπιμοτήτων". "Να διασφαλιστούν - λένε - οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών στο ανώτατο όριο που επιτρέπει η ίδια η αγορά και ο σκληρός ανταγωνισμός"! Πρόσφατα η εταιρία ROYAL OLYMPIC CRUISES προκάλεσε τους Ελληνες ναυτεργάτες, απευθύνοντας "τελεσίγραφο" με την απειλή της αλλαγής της ελληνικής σημαίας, ζητώντας να αποδεχτεί το συνδικαλιστικό κίνημα μείωση των συνθέσεων! Παράλληλα, η ναυτιλιακή εταιρία ΑΝΕΚ - το τιμόνι της οποίας κρατάει ο χρηματιστικός όμιλος Βαρδινογιάννη - ανήγγειλε απολύσεις. Τα φαινόμενα αυτά προειδοποιούν. Είναι τα προεόρτια της κατάργησης του καμποτάζ.

Η καμπάνα δε χτυπάει μόνο για τους ναυτεργάτες. Χτυπάει για τους επιβάτες, για τους αγρότες που μεταφέρουν τα προϊόντα τους με τα πλοία, για το "καταναλωτικό κοινό"! "Το ορθότερο είναι - δηλώνει εφοπλιστικός παράγοντας - να γνωρίζει ο επιβάτης, πως όταν θέλει να ταξιδεύσει χωρίς προβλήματα την Παρασκευή, το Σάββατο ή την Κυριακή θα πληρώνει ακριβότερα από ό,τι τις καθημερινές"! Οι εφοπλιστές αξιώνουν νέα προνόμια και ισχυρίζονται αναληθώς ότι δεν έχουν επιβαρύνει το κράτος! Τα προνόμια είναι προκλητικά. Με χρήματα του ελληνικού λαού, έχει κτιστεί η λιμενική και η λοιπή υποδομή. Εχουν εισπράξει, πολλοί από αυτούς, γενναίες επιχορηγήσεις και προνομιακά δάνεια. Εχουν χαρατσώσει το ΝΑΤ με εισφοροδιαφυγές δισεκατομμυρίων απολαμβάνουν σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές. Πλοίο 9.000 κ.ο.χ καταβάλλει φόρο 115.000 δραχμές, λιγότερο από αυτό που καταβάλει ένας ναυτεργάτης! Το ΠΔ 174/74 που καθορίζει την επάνδρωση των πλοίων δεν ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες. Η εντατικοποίηση της δουλιάς οργιάζει. Παρακρατούνται μέχρι και δεδουλευμένες αποδοχές. Οι μισθοί είναι καθηλωμένοι. Οι συνθήκες διαβίωσης και η τροφοδοσία είναι σε πολλές περιπτώσεις, σε άθλια επίπεδα. Τα ναύλα συνεχώς αυξάνονται.

Παρά τα κέρδη που αποκόμισαν οι πλοιοκτήτες, αρνήθηκαν να ανανεώσουν τα πλοία. Οι ανάγκες των νησιών δεν καλύπτονται. Αυτός είναι ο ρόλος της ιδιωτικής καπιταλιστικής πρωτοβουλίας. Αυτά και άλλα τόσα βρίσκονται πίσω από τη "βιτρίνα" του "εφοπλιστικού δυναμισμού".

Οι ναυτεργάτες, σφυρηλατώντας την ενότητά τους, καλούνται από τις ίδιες τις εξελίξεις, να δώσουν αποφασιστική απάντηση στην κυβέρνηση και τους εφοπλιστές. Να καταδικάσουν την αντεργατική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Να υπερασπιστούν το δικαίωμα δουλιάς, να διεκδικήσουν τη βελτίωση των όρων αμοιβής και των συνθηκών εργασίας, τη ματαίωση των επιδιώξεων της ΚΟΜΙΣΙΟΝ για το καθεστώς επάνδρωσης των πλοίων, την ανάκληση του κανονισμού 3577/92.Εχει συσσωρευτεί σημαντική πείρα, μαζικών αποφασιστικών αγώνων και συγκρούσεων με την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης και των εφοπλιστών. Οι αγώνες συνεχίζονται και θα κλιμακωθούν. Οι ναυτεργάτες καταδικάζουν την τακτική των δυνάμεων του συμβιβασμού και της υποταγής στο συνδικαλιστικό κίνημα. Η αλλαγή των συσχετισμών δύναμης, η ισχυροποίηση των ταξικών δυνάμεων, είναι επιτακτικά αναγκαία και αποφασιστικό όπλο στα χέρια των ναυτεργατών. Οι ναυτεργάτες δεν μπορούν να περιμένουν τίποτα από τις πολιτικές δυνάμεις που στήριξαν την ένταξη της χώρας μας στην ΕΟΚ που επικύρωσαν τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, πίσω από τις πλάτες του ελληνικού λαού και ετοιμάζονται να επικυρώσουν τη συνθήκη του Αμστερνταμ, απορρίπτοντας την πρόταση του ΚΚΕ, αλλά και χιλιάδων εργαζομένων για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, έχουν τεράστιες ευθύνες, γιατί εκτός των άλλων, αρνήθηκαν να αξιοποιήσουν ακόμη και το στοιχειώδες μέσο, την προβολή "βέτο", για να αποσοβηθεί η απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών. Ο ΣΥΝ αποδεικνύεται "βασιλικότερος του βασιλέως", αποθεώνοντας τη διαδικασία της "καπιταλιστικής ενοποίησης", στηρίζοντας την "κοινή ναυτιλιακή πολιτική" και την άρση του "καμποτάζ". Το ΔΗΚΚΙ αποδέχεται τη βασική λογική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της ΟΝΕ, ψάχνοντας δήθεν το λιγότερο επώδυνο δρόμο.

Συνολικά μέσα από διάφορα ιδεολογήματα, την ιδεολογική τρομοκρατία και τα προπαγανδιστικά τεχνάσματα, οι δυνάμεις του λεγόμενου "ευρωπαϊκού προσανατολισμού" προσπαθούν να εγκλωβίσουν τους ναυτεργάτες και γενικότερα τους εργαζόμενους, να αμβλύνουν τα ταξικά κριτήρια εξέτασης της πολιτικής και του χαρακτήρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, να καλλιεργήσουν τη μοιρολατρία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ