Παρασκευή 8 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μια ιδιαίτερα βρώμικη υπόθεση

Με συγκεκριμένα κυκλώματα λαθρεμπόρων συνδέουν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, την απόπειρα δολοφονίας κατά στελέχους του ΣΔΟΕ

Με το τεράστιο κύκλωμα λαθρεμπορίου, δασμοφοροδιαφυγής και φοροδιαφυγής στη διακίνηση πετρελαιοειδών και με τις κομπίνες που γίνονται από "αγνώστους" αλλά και "γνωστούς" επιχειρηματίες του χώρου, συνδέουν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, την απόπειρα δολοφονίας του στελέχους του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) Ν. Κοκόσια.Και έχει τη δική της σημασία μια τέτοια εκτίμηση αφού οι συγκεκριμένοι παράγοντες είναι σε θέση να γνωρίζουν από πρώτο χέρι, όσα "περίεργα" συμβαίνουν επί χρόνια στα τελωνεία, στα διυλιστήρια και στα λιμάνια της χώρας, τα οποία αποτελούν και το τρίγωνο της αμαρτίας...

Οι υποθέσεις λαθρεμπορίου που παραπέμπονται τελικά στη Δικαιοσύνη - καταγγέλλουν οι ίδιοι παράγοντες - είναι ελάχιστες σε σχέση με την έκταση του φαινομένου. Κρούουν επίσης τον κώδωνα του κινδύνου, επειδή, όπως υποστηρίζουν, μεγάλες υποθέσεις λαθρεμπορίου καυσίμων που έχουν ελεγχθεί ταπροηγούμενα χρόνια σε ποντοπόρα πλοία (όπου και συντελείται το εκτεταμένο λαθρεμπόριο) οδηγούνται σε παραγραφή με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών. Η τελευταία κατηγορείται ότι στο πρόσφατο παρελθόν έχει ουσιαστικά σταματήσει τους ελέγχους στα τουριστικά σκάφη και τα ποντοπόρα πλοία, με αποτέλεσμα η φοροδιαφυγή να έχει διογκωθεί. Επισημαίνουν ακόμα ότι έλεγχοι φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου έχουν να γίνουν από την εποχή λειτουργίας της ΥΠΕΔΑ η οποία διαλύθηκε τον Απρίλη του 1997. Αντίθετα, το ΣΔΟΕ, το οποίο διαφημίστηκε τις μέρες αυτές με αφορμή την επίθεση κατά του στελέχους του, πολύ λίγα έως ελάχιστα πράγματα έχει να επιδείξει στον τομέα αυτό, γεγονός που αποδίδεται στον προσανατολισμό του από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου...

Ιδιαίτερη βαρύτητα αποκτά η καταγγελία ότι τα γνωστά κυκλώματα που επιδίδονται σε λαθρεμπόριο καυσίμων, αλλά και οινοπνεύματος και τροφίμων, στα οποία έχουν εμπλακεί και τελωνειακοί υπάλληλοι, αν και αδίστακτα, μιας και μεταξύ τους επικρατούν κώδικες συμπεριφοράς μαφίας (ο νόμος της σιωπής), δε θα μπορούσαν να δράσουν έτσι ανεξέλεγκτα, αν δεν υπήρχε μία περίεργη ανοχή των κυβερνητικών αρχών. Ολοι ξέρουν ποιοι και πώς κάνουν φοροδιαφυγή, υποστηρίζουν. Πώς λειτουργούν οι μηχανισμοί των λαθρεμπόρων. Παρ' όλα αυτά τα αποτελέσματα είναι μηδαμινά, ενώ όσες φορές υπήρξαν συλλήψεις, αυτές αφορούσαν πάντα τα "βαποράκια" (βυτία μεταφοράς καυσίμων) και ποτέ τα μεγάλα "ψάρια". Ομως όλοι στο λιμάνι του Πειραιά γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα...

Πώς γίνεται το λαθρεμπόριο

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος λαθρεμπορίου στα καύσιμα, αλλά και σε τρόφιμα και οινόπνευμα, γίνεται μέσω του ανεφοδιασμού - μαϊμού των ποντοπόρων (μεγάλο λαθρεμπόριο) και τουριστικών πλοίων, τα οποία είτε είναι υπαρκτά είτε πολλές φορές ανύπαρκτα...

Το μυστικό της υπόθεσης στηρίζεται στο γεγονός ότι τα εμπορεύματα που φορτώνονται στα πλοία αυτά, είναι, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, αφορολόγητα. Ετσι, αν ένα ποντοπόρο πλοίο ζητήσει από τις ελληνικές αρχές, να εφοδιαστεί με πετρέλαιο κίνησης (χρώματος μαύρου), τότε θα πρέπει να ξεκινήσει αποστολή φορτίου από κάποιο διυλιστήριο, η οποία θα πρέπει να συνοδεύεται από τον υπεύθυνο τελωνειακό υπάλληλο. Ο τελευταίος θα πρέπει να είναι παρών από το διυλιστήριο, στη μεταφορά μέχρι και την τελική παράδοση του φορτίου, ενώ θα πρέπει να συμπληρώσει και τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα με τις ποσότητες του πετρελαίου, τις ώρες εκφόρτωσης, παράδοσης κλπ. Οταν όμως έχουμε την περίπτωση λαθρεμπορίου, τότε το φορτίο του αφορολόγητου πετρελαίου, αντί να καταλήξει στο πλοίο, καταλήγει στην αγορά. Για να γίνει όμως αυτό, χρειάζεται η σύμπραξη του τελωνειακού υπαλλήλου, ο οποίος να δηλώνει ότι το εμπόρευμα κατέληξε στο πλοίο, ενώ στην πραγματικότητα αυτό διοχετεύεται σε διάφορα πρατήρια καυσίμων. Ολοι οι παράγοντες του κυκλώματος μοιράζονται τους φόρους (ειδικός φόρος και ΦΠΑ) τους οποίους θα ήταν υποχρεωμένοι να πληρώσουν, αν δεν είχε πραγματοποιηθεί η κομπίνα.

Υπάρχουν ακόμα και περιπτώσεις όπου έχει δηλωθεί παράδοση καυσίμων σε ανύπαρκτα πλοία. Στα χαρτιά δηλαδή, φαίνεται ότι την τάδε ημερομηνία έγινε παράδοση τόσων χιλιάδων τόνων πετρελαίου στο δείνα ποντοπόρο πλοίο και μετά από έρευνα διαπιστώθηκε ότι τη συγκεκριμένη ημερομηνία τέτοιο πλοίο ποτέ δεν είχε καταπλεύσει στο λιμάνι παράδοσης. Οι απώλειες για το δημόσιο μετριούνται σε δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμές τον χρόνο. Οι εμπλεκόμενοι στο κύκλωμα κερδίζουν από μερικά εκατομμύρια όσοι λειτουργούν ως "βαποράκια", και αρκετά δισεκατομμύρια οι επικεφαλής. Οι τελευταίοι μάλιστα, φέρονται να έχουν "μοιράσει" και την αγορά. Πλοία, φορτώματα, πρατήρια κ.ο.κ. Αλλωστε, οι σωστές δουλιές πρέπει να γίνονται με "αξιοπιστία" και "συνέπεια".

Θ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ