Κυριακή 7 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΕΡΓΑΤΙΚΑ

Το ΝΑΤ όσο πάει και βουλιάζει. Ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί είναι οι κυβερνήσεις του δικομματισμού και η κυβερνητική πλειοψηφία των συνδικαλιστών που συγκροτούν το ΔΣ του ασφαλιστικού αυτού οργανισμού.

Το ΝΑΤ ιδρύθηκε το 1861 απ' τον Γαλαξιδιώτη πλοίαρχο του Εμπορικού Ναυτικού Σωτ. Ζωχό και είναι ένα απ' τα τρία παλαιότερα ασφαλιστικά ταμεία του κόσμου, μετά από εκείνα των Αγγλων ανθρακωρύχων και των ναυτεργατών, ήταν ο πλουσιότερος ασφαλιστικός οργανισμός όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Το αποθεματικό του κεφάλαιο - σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δόθηκαν πριν από χρόνια απ' τον τότε ΥΕΝ Ι. Φικιώρη σε σχετική Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ - ανερχόταν το 1980 σε 5.760.000.000 δρχ. Το ποσό αυτό αναλυόταν σε συνάλλαγμα αξίας 5.450.000.000 δρχ., σε χρεόγραφα 260.000.000 και σε δρχ. 50.000.000 και είχε ετήσια πρόσοδο 560.000.000 δρχ. Τα συνολικά έσοδα του Ταμείου ανέρχονταν τον ίδιο χρόνο στο ποσό των 6.235.000.000 δρχ. Δυστυχώς, έκτοτε δε δόθηκαν άλλα στοιχεία, ούτε δημοσιεύτηκαν ισολογισμοί, απολογισμοί και προϋπολογισμοί για να μάθουν οι ναυτεργάτες ποια είναι η οικονομική πορεία του Ταμείου τους. Απλά μόνο έχει ανακοινωθεί ότι το ποσοστό των συνταξιούχων κατωτάτου ορίου είναι 36,5% και το ποσοστό ανωτάτου ορίου είναι 1,7% κι ακόμη ότι απ' τις εισφορές ασφαλισμένων - εργοδοτών ποσοστό 25% αποτελεί έσοδο του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ). Δηλαδή, απ' τα χρήματα αυτά και δεδομένου ότι το ΝΑΤ δε χορηγεί επιδόματα ανεργίας, καλύπτονται τα λειτουργικά έξοδα του Οίκου Ναύτου (ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη).

Η οικονομική ευρωστία του ΝΑΤ, που υπήρχε παλιά, αποδείχνεται κι απ' το γεγονός ότι το 1944, με την απελευθέρωση της χώρας απ' τους Γερμανούς, μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα 600.000 λίρες Αγγλίας, που ήταν κατατεθειμένες στη MIDDLE BANK στο λογαριασμό "Αναγκαστικής Αποταμίευσης" και προέρχονταν απ' τους μισθούς των πληρωμάτων, που είχαν επανδρώσει τα χρονοναυλωμένα στους Αγγλους ελληνικά πλοία, για την εξυπηρέτηση των πολεμικών μεταφορών. Απ' τα χρήματα αυτά, που κατατέθηκαν στην Εθνική Τράπεζα με τόκο 4%, πληρώθηκαν οι συντάξεις των 11.000 τότε συνταξιούχων του ΝΑΤ, χωρίς το κράτος να δώσει ούτε μια δραχμή.

Σήμερα όμως το ΝΑΤ βουλιάζει από την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης, αλλά κι απ' τα χρέη και τα "θαλασσοδάνεια" των εφοπλιστών. Μόνο το έλλειμμα για τα επικουρικά ταμεία των ναυτεργατών (Ταμεία Πρόνοιας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων ΕΝ) υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 200 δισ. δρχ. για το 1998!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ