Παρασκευή 11 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 41
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ
Και νέα στοιχεία για τη φονική δράση του

Σύμφωνα με αποκαλυπτικά στοιχεία της ΠΕΜΕΝ, οι 34 ναυτικοί του ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ και του ΔΥΣΤΟΣ θα ζούσαν, αν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εφάρμοζε τη νομοθεσία, άκουγε τις προειδοποιήσεις των ναυτικών και δεν κάλυπτε την ασύδοτη δράση του Ελληνικού Νηογνώμονα

Οι 34 άνθρωποι που βρέθηκαν στον πάτο της θάλασσας μαζί με τα σαπιοκάραβα ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ και ΔΥΣΤΟΣ θα ζούσαν, αν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εφάρμοζε τη νομοθεσία και δεν κάλυπτε τη φονική δράση της ιδιωτικής εταιρίας Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ!Αυτό αποκαλύπτει με χτεσινή της επιστολή η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,φέρνοντας στο φως νέα στοιχεία που "δείχνουν" τους ηθικούς αυτουργούς των ναυτικών εγκλημάτων.

Η ΠΕΜΕΝ δύο περίπου μήνες πριν το τραγικό ναυάγιο του ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ που βούλιαξε τον Σεπτέμβρη 1994 καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού, "καταπίνοντας" 24 ναυτεργάτες, είχε στείλει έγγραφο στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με το οποίο προειδοποιούσε για τη δράση του Ελληνικού Νηογνώμονα και καλούσε το υπουργείο να ελέγξει τη λίστα των καταταγμένων πλοίων στον ΕΝ και συγκεκριμένα από τον αριθμό κατάταξης 11130 και πάνω. Οι αριθμοί αυτοί αφορούσαν πλοία, τα οποία είχαν διώξει άλλοι Νηογνώμονες και τα είχε αναλάβει ο Ελληνικός, για να... διευκολύνει τους πλοιοκτήτες τους! Ανάμεσα σε αυτά βρισκόταν το ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ και το τσιμεντάδικο ΔΥΣΤΟΣ, που τουμπάρισε ανοιχτά της Κύμης στις 28 Δεκέμβρη 1996, στέλνοντας στον υγρό τάφο 20 ανθρώπους. Επίσης, το πλοίο ΑΛΦΑ ΣΤΑΡ,το πλήρωμα του οποίου είδε έκπληκτο να φεύγουν από το πλοίο 36 τετραγωνικά μέτρα πλευρικές λαμαρίνες, ενώ ταξίδευε στα ανοιχτά της Τουλόν, χωρίς ευτυχώς να θρηνήσουμε θύματα!

Ειδικά για την υπόθεση του ΑΛΦΑ ΣΤΑΡ στην επιστολή επισημαίνεται ότι η ΠΕΜΕΝ, με έγγραφό της στις 29/9/94, είχε καταγγείλει στο υπουργείο τον ΕΝ, ο οποίος είχε εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας, ζητώντας να αποδοθούν ευθύνες. Ο γενικός γραμματέας του ΥΕΝ, με έγγραφό του στις 12/10/94, ανέφερε ότι ο φάκελος του πλοίου βρισκόταν στο β Ανακριτικό Συμβούλιο Ατυχημάτων(ΑΣΝΑ). Το ΑΣΝΑ στις 8/12/94 και μετά από εισήγηση του γραμματέα της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που είναι μέλος του, εξέδωσε πόρισμα στο οποίο ανέφερε ότι η κατάσταση του πλοίου ήταν καλή και ότι οιστρεβλώσεις και οι ζημιές του"δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα κανενός"!Επιπλέον, κανείς από το υπουργείο και τις αρμόδιες υπηρεσίες του δεν εξέτασε την υπόθεση, παρά το γεγονός ότι, εκτός των άλλων, οι επιθεωρήσεις στο πλοίο έγιναν από επιθεωρητή με μη αποκλειστική απασχόληση και ότι το συνάλλαγμα το εισέπραξε η πλασματική θυγατρική εταιρία που διαθέτει ο ΕΝ στην Κύπρο!

Ομως, αναφέρει η επιστολή, ήρθε πρόσφατα απόφαση του Ναυτικού δικαστηρίου της Νέας Υόρκης,την οποία έχει στα χέρια της η ΠΕΜΕΝ, για να δικαιώσει τις καταγγελίες της. Η απόφαση, απόσπασμα της οποίας παρουσιάζει η επιστολή της ΠΕΜΕΝ, αναφέρει μεταξύ άλλων: "Εάν o Ελληνικός Νηογνώμονας είχε επιθεωρήσει προσεχτικά το κύτος φορτίου Νο2 τον Φλεβάρη του 1993 ή καθένα από τα κύτη φορτίου κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεως του έτους χάριτος τον Οκτώβρη 1993, τότε θα είχε διαπιστωθεί ότι οι νομείς είχαν τόσο σοβαρά ελαττωθεί από διάβρωση ώστε το πλοίο να μην παρέμενε άλλο σε κλάση"...

"Το ΑΛΦΑ ΣΤΑΡ ήταν αναξιόπλο πριν αποπλεύσει από το πορτ Καρτιέρ. Οι πλοιοκτήτες είχαν πραγματική γνώση από την αναξιοπλοϊα του πλοίου"!

Η ΠΕΜΕΝ επισημαίνει τη σημασία της αξιοπιστίας του Νηογνώμονα στην εγχώρια και διεθνή βιομηχανία και τονίζει ότι αυτός θα πρέπει να είναι δημόσιος οργανισμός κοινής ωφέλειας. "Αναμένουμε - σημειώνεται - τα μέτρα που θα λάβετε σχετικά με την εφαρμογή αυστηρών κριτηρίων για την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοϊας από τον ΕΝ".

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ