Τρίτη 22 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΑΝΕ
Το ΝΑΤ φροντίζει για τον Βαρδινογιάννη

Νέο σκάνδαλο έρχεται να συμπληρωθεί στην υπόθεση της Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας,της οποίας μόνο το όνομα έχει μείνει. Από την ημέρα που η ΑΝΕΚ,δηλαδή ο Σήφης Βαρδινογιάννης,ανέλαβε να... σώσει τη ΔΑΝΕ, οι διευκολύνσεις της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ στο "νέο σχήμα" που πλέον έχει την επωνυμία DANE SEE LINE,πέφτουν "βροχή"! Ετσι στη σημερινή συνεδρίαση της διοίκησης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου στα θέματα της ημερήσιας διάταξης περιλαμβάνεται και το θέμα: "Διακανονισμός όλων των οφειλών των πλοίων της εταιρίας DANE SEE LINE και χορήγηση αντίστοιχης βεβαίωσης περί ρυθμίσεώς των"!Το θέμα αυτό τίθεται στη συνεδρίαση χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη εισήγηση από την αρμόδια υπηρεσία του ταμείου και το κυριότερο, χωρίς η ίδια η ΔΑΝΕ να έχει υποβάλει σχετικό αίτημα! Είναι προφανές ότι αναλαμβάνουν σοβαρότατες ευθύνες ο πρόεδρος του ΝΑΤ κ. Γκιζιάκης και βέβαια ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης. Το γεγονός ότι η ΔΑΝΕ δεν έχει υποβάλει αίτημα για νέο διακανονισμό με το ΝΑΤ, το διαπίστωσε χτες η ΠΕΜΕΝ, ο πρόεδρος της οποίας Γιώργος Τούσσας,είναι μέλος της διοίκησης του ΝΑΤ. Οπως αναφέρεται σε χτεσινή επιστολή του προέδρου της ΠΕΜΕΝ προς τον πρόεδρο του ΝΑΤ, "μετά από επικοινωνία με τη γραμματεία του γραφείου του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΑΤ στις 21/06/99 (δηλαδή χτες) διαπιστώσαμε ότι η ΔΑΝΕ δεν είχε υποβάλει πρόταση"."Αυτή η απαράδεκτη μεθόδευση - συνεχίζει - που επαναλαμβάνεται για πολλοστή φορά γίνεται σκόπιμα, για να υφαρπαχτεί η ψήφος των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΑΤ". Στην επιστολή υπογραμμίζεται: "Επιβάλλεται να σταματήσει ο εμπαιγμός σε βάρος των μελών της διοίκησης του ΝΑΤ, αλλά και στα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών". Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ απαιτεί να εφαρμοστεί ο νόμος, για να εισπραχθούν τα χρήματα που οφείλει η εταιρία ΔΑΝΕ προς το ΝΑΤ.

Ουσιαστικά ΔΑΝΕ δεν υπάρχει, αφού η ΑΝΕΚ θα αποκτήσει το 51% των μετοχών της Δωδεκανησιακής, ενώ η απόφαση του δικαστηρίου που θα επικυρώσει το "νέο σχήμα", αναμένεται να εκδοθεί στο τέλος του μήνα. Μια από τις βασικές προϋποθέσεις που είχε θέσει η Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών", για να αναλάβει το πλοίο "ΚΑΝΤΙΑ" της ΑΝΕΚ τα δρομολόγια του καμένου πλοίου ΛΕΡΟΣ της ΔΑΝΕ, ήταν ότι θα έπρεπε να εξοφληθούν τα χρέη της Δωδεκανησιακής προς το ΝΑΤ και τα άλλα ταμεία. Ωστόσο, από τον περασμένο Φλεβάρη που εμφανίστηκε το "νέο σχήμα", το ΝΑΤ για τα χρέη της ΔΑΝΕ που ανέρχονται στο 1 δισ. δραχμές περίπου, έχει εισπράξει μία... εγγυητική επιστολή 170 εκατομμυρίων.

Στις 21 του περασμένου Απρίλη ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και η διοίκηση του ΝΑΤ - με μοναδική αρνητική ψήφο του προέδρου της ΠΕΜΕΝ - έδωσαν στο "νέο σχήμα" μία περίοδο χάριτος μέχρι το τέλος του Ιούνη, για να εξοφλήσει τις οφειλές του. Τώρα προωθείται νέα... περίοδο χάριτος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ