Τρίτη 6 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Κλιμάκωση του αγώνα απαιτούν οι εργαζόμενοι

Αύριο η 24ωρη απεργία, ενώ η κυβέρνηση αφήνει στη ...διάθεση των Αγγλων τις υπερπόντιες πτήσεις της εταιρίας

Ακόμα ένα χτύπημα "κάτω από τη ζώνη", εξαπέλυσε χτες η κυβέρνηση, κατά της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και, διά στόματος του υπουργού των ιδιωτικοποιήσεων, απροκάλυπτα δηλώνει ότι δε δίνει καμία εγγύηση για την επιβίωση της εταιρίας. Ταυτόχρονα, εκβιάζει πλέον τους εργαζόμενους, για να σκύψουν το κεφάλι και να δεχτούν την εκχώρηση του μάνατζμεντ και την ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα, ενώ την ίδια στιγμή σαν "πρώτη δόση" στην "Μπρίτις Αίργουεϊς" θυσιάζει τις υπερπόντιες πτήσεις του εθνικού αερομεταφορέα. Ομως, οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται για την αυριανή 24ωρη απεργία, απαιτώντας από τις ηγεσίες των σωματείων τους και της ΟΣΠΑ την κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στη διάλυση και το ξεπούλημα της εταιρίας.Μετά τη χτεσινή συνάντηση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών με τους εκπροσώπους της ΟΣΠΑ, ο Γ. Παπαντωνίου δήλωσε κυνικά ότι η κυβέρνηση "δεν μπορεί να εγγυηθεί την επιβίωση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας"" και ανακοίνωσε ότι οι υπερπόντιες πτήσεις θα εξαρτηθούν από τις αποφάσεις που θα πάρει η "Σπίντγουϊν". Ουσιαστικά, επιβεβαίωσε τις καταγγελίες των εργαζομένων, ότι στα συρτάρια του ο ξένος μάνατζερ έχει σχέδια συρρίκνωσης του πτητικού έργου της ΟΑ και πως σκοπεύει να την εντάξει σαν συμπληρωματική, στο διεθνές αεροπορικό έργο της "Μπρίτις Αίργουεϊς" ανάλογα με το πώς υπαγορεύουν τα συμφέροντα της πολυεθνικής.

Ο Γ. Παπαντωνίου έφτασε στο σημείο να δηλώσει πως "η επιβίωση της ΟΑ εξαρτάται αποκλειστικά από τη διοίκηση και τους εργαζόμενους". Δήλωση, που, αν δε διεκδικεί βραβείο υποκρισίας, σίγουρα υποδηλώνει την υπόγεια προσπάθεια της κυβέρνησης να ξεφορτωθεί τις ευθύνες που μέχρι τώρα έχει για την τύχη του εθνικού αερομεταφορέα, αλλά και να προετοιμάσει το έδαφος για το οριστικό ξεπούλημά του. Και, πάντως, είναι παγκόσμια πρωτοτυπία, ένας μέτοχος μιας τόσο μεγάλης και σημαντικής επιχείρησης - είτε ιδιώτης είτε δημόσιο - να εξαρτά την επιβίωση της ιδιοκτησίας της, από τη δράση τρίτων...

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι οι "διαβεβαιώσεις" περί εξασφάλισης της απασχόλησης των εργαζομένων και της ανάπτυξης της εταιρίας, έχουν αυτή την αξία, που είχαν και οι υποσχέσεις που έδινε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όταν ζητούσε την αποδοχή από τους εργαζόμενους των δύο προηγούμενων "προγραμμάτων εξυγίανσης"..!

Στη συνάντηση με τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών, δεν πήραν μέρος τα τέσσερα μέλη του ΔΣ της ΟΣΠΑ, που συμμετέχουν στην "Επιτροπή Υπεράσπισης της ΟΑ". Με ανακοίνωσή της, η ΕΣΚ - Αερομεταφορών δήλωσε ότι δε συμμετέχει στο διάλογο - φιάσκο και χαρακτηρίζει αντιφατική τη στάση της πλειοψηφίας ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ,που, από τη μια, καταγγέλλουν την εκχώρηση του μάνατζμεντ και, από την άλλη, μιλάνε για διασφάλιση κεκτημένων. Η εκχώρηση του μάνατζμεντ - τονίζεται στην ανακοίνωση - και η ιδιωτικοποίηση που συμπεριλαμβάνεται στο Συμβόλαιο Διαχείρισης και στην κυβερνητική πολιτική δεν μπορούν να διασφαλίσουν τους εργαζόμενους.

ΕΣΚ: Κάλεσμα αγώνα

Η παράταξη της ΕΣΚ καλεί τους εργαζόμενους να συμπαραταχτούν με όλα τα λαϊκά στρώματα που πλήττονται απ' αυτό το ξεπούλημα, με τους κατοίκους των νησιών και των παραμεθόριων περιοχών, με τους παραγωγούς, με τον απόδημο ελληνισμό και με όλο τον ελληνικό λαό, που θέλει να έχει εθνικό αερομεταφορέα και στρατηγικούς τομείς υπό εθνική κυριαρχία και να παλέψουν για να μην περάσει η κυβερνητική πολιτική.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η παράταξη καλεί τους εργατοϋπαλλήλους της ΟΑ να συμμετέχουν μαζικά και δυναμικά στην αυριανή 24ωρη απεργία ενάντια στο μάνατζμεντ και την ιδιωτικοποίηση και να πιέσουν τις πλειοψηφίες για παραπέρα κλιμάκωση σε αυτούς τους στόχους.

Στη γραπτή απάντηση δέκα σημείων, που έστειλαν οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί προς το ΔΣ της ΟΣΠΑ, επιβεβαιώνεται η ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης, μετά την εκχώρηση του μάνατζμεντ, ν' ανοίξει τη διαδικασία της μετοχοποίησης, δίνοντας προς το παρόν τη "διαβεβαίωση", ότι η πλειοψηφία των μετοχών θα παραμείνει στο δημόσιο. Τα υπόλοιπα εννέα σημεία στηρίζουν και περιγράφουν αυτήν ακριβώς την προοπτική, σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι αποδεχτούν την εργασιακή ειρήνη που τους προτρέπει η κυβέρνηση. Η αποδοχή όμως μιας τέτοιας "ειρήνης" θα σήμαινε μια άνευ όρων παράδοση των εργαζομένων στο πολυεθνικό κεφάλαιο και μαζί και του εθνικού αερομεταφορέα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εγκληματικές κυβερνητικές ευθύνες (2000-06-06 00:00:00.0)
Το θέατρο των καταγγελιών (2000-05-14 00:00:00.0)
Το ξεπούλημα αρχίζει με το 20% στην «Μπρίτις» (2000-05-06 00:00:00.0)
Ομόφωνη απόφαση για δημόσια και ενιαία "Ολυμπιακή" (1999-02-16 00:00:00.0)
Πρόγραμμα δράσης κόντρα στο ξεπούλημα (1999-02-09 00:00:00.0)
Η "Ολυμπιακή" ξεπουλιέται, η πλειοψηφία σιγοντάρει (1998-11-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ