Τρίτη 6 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 51
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Εγκληματικές κυβερνητικές ευθύνες
  • Η νέα πράξη του σεναρίου ξεπουλήματος του εθνικού αερομεταφορέα αρχίζει από σήμερα με την ανακοίνωση του συμβούλου που θα φέρει σε πέρας το διεθνή διαγωνισμό
  • Εντονες αντιδράσεις συνδικάτων για τις προκλητικές δηλώσεις Πάγκαλου

Με «προίκα» 1,3 δισ. δραχμές αποχωρεί από την «Ολυμπιακή Αεροπορία» στο τέλος της βδομάδας η ομάδα των Βρετανών «μάνατζερ» της «Σπίντγουιν», ένα χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, ενώ σήμερα η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει το σύμβουλο που θα αναλάβει τη διενέργεια του διαγωνισμού για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα μέσα στο 2000. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για την «Κρέντιτ Σουίς Φερστ Μπόστον», που έχει αναλάβει το νέο κύκλο πώλησης μετοχών του ΟΤΕ.

Η κυβέρνηση, παρά το σάλο των αντιδράσεων που έχουν προκαλέσει οι τελευταίες εξελίξεις στην ΟΑ, απόλυτα συνεπής απέναντι στην ελληνική και ξένη ολιγαρχία, προχωρά ακάθεκτη στο επόμενο βήμα του σχεδίου της για την εκχώρηση, με διεθνή διαγωνισμό, πακέτου μετοχών του εθνικού αερομεταφορέα, μαζί με τη διοίκηση, σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Πάντως, εκείνο που αποδεικνύεται περίτρανα τώρα, ένα χρόνο μετά την πολυδιαφημισμένη «τεχνοκρατική διαχείριση» των επαγγελματιών «μάνατζερ», είναι ότι η «κακοδαιμονία» του εθνικού αερομεταφορέα είναι η πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και όχι τα «προσόντα» των προσώπων που άσκησαν τη διοίκηση.

Η αποχώρηση των Βρετανών από την ΟΑ συμφωνήθηκε να γίνει το αργότερο μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, ενώ μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο αν θα τους καταβληθεί αποζημίωση, καθώς η σύμβαση, που υπέγραψαν με την ελληνική κυβέρνηση τον περασμένο Ιούνη, προβλέπει αμοιβή 3,5 δισ. δρχ. για διάστημα 30 μηνών. Αύριο ή μεθαύριο αναμένεται να συνεδριάσει το ΔΣ της ΟΑ, προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση για τα εκκρεμή ζητήματα και να παραδώσουν οι Βρετανοί.

Σημειώνεται ότι η συμβολή των Βρετανών διαχειριστών στο σχέδιο απαξίωσης και συρρίκνωσης του εθνικού αερομεταφορέα, που εφάρμοσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις και η ΕΕ, ήταν ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οι εμφανιζόμενοι πριν από ένα χρόνο από την κυβέρνηση ως «σωτήρες» της ΟΑ έφεραν την εταιρία στη δεινότερη θέση της ιστορίας της: Με καλπάζοντα ελλείμματα και πιεστικές ταμειακές ανάγκες, με σημαντική καθυστέρηση στα έργα μετεγκατάστασης στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων, αλλά και με συμφωνίες για την εκποίηση περιουσιακών στοιχείων (ιδιόκτητα αεροπλάνα και κτίρια).

Απαντώντας χτες σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δ. Ρέππας είπε ότι η ΟΑ «συνεχίζει να βρίσκεται σε κρίση» και γι' αυτό πρέπει εκ νέου να ληφθούν αποφάσεις... Ισχυρίστηκε ότι η επιλογή της συνεργασίας με την «Μπρίτις Αιργουέις» «ήταν μια σωστή επιλογή», πρόσθεσε ότι η διαχείριση από την πλευρά της δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ομως σε σχετικές ερωτήσεις για τις κυβερνητικές ευθύνες, απέφυγε να απαντήσει, λέγοντας αόριστα ότι «οι ευθύνες αποδίδονται σε αυτούς που είχαν τις ανάλογες εξουσίες και αρμοδιότητες για να οδηγήσουν την ΟΑ στο να υπερβεί την κρίση, κάτι που ως φαίνεται δεν έχουν κάνει». Επίσης, ο Δ. Ρέππας αρνήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις Πάγκαλου, λέγοντας ότι «ο καθένας έχει τη δική του γνώμη για τη λειτουργία της ΟΑ».

Προκλητικός ο Πάγκαλος

Εντονες αντιδράσεις προκάλεσαν οι προκλητικές δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού Θ. Πάγκαλου «να πουληθεί η ΟΑ και να απολυθούν οι εργαζόμενοι».

Με ανακοίνωσή της η ΟΣΠΑ καταγγέλλει με τον πιο έντονο τρόπο την «απαράδεκτη και αήθη επίθεση του υπουργού ενάντια στον εθνικό αερομεταφορέα και τους εργαζόμενους», επισημαίνοντας ότι αν ο κ. Πάγκαλος θέλει υπεύθυνους, ας τους αναζητήσει στην κυβέρνηση, οι επιλογές της οποίας οδήγησαν την ΟΑ στους «σωτήρες» της «Μπρίτις Αιργουέις» και στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. «Ελπίζουμε ο κ. Πάγκαλος να λειτούργησε και σήμερα αυθόρμητα και όχι σαν εκπρόσωπος συγκεκριμένων συμφερόντων, που χρόνια τώρα σχεδιάζουν το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα», τονίζεται στην ανακοίνωση της ΟΣΠΑ και προστίθεται: «Ελπίζουμε οι δηλώσεις του να είναι απλή σύμπτωση με αντίστοιχες απόψεις αρθρογράφων γνωστού συγκροτήματος».

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας απαιτούν από την κυβέρνηση και τον υπουργό Μεταφορών να καταδικάσουν τις δηλώσεις Πάγκαλου και δηλώνουν ότι οι εργαζόμενοι και το συνδικαλιστικό κίνημα δε θα επιτρέψουν να κλείσει ο εθνικός αερομεταφορέας, αλλά αντίθετα θα στηρίξουν με κάθε τρόπο την επιβίωση και την εξυγίανσή του.

Σε ανακοίνωση της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ) επισημαίνεται ότι οι αποκλειστικές ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση στην ΟΑ ανήκουν στην κυβέρνηση, ενώ για τις δηλώσεις Πάγκαλου υπογραμμίζεται ότι είναι προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης. «Οι εργαζόμενοι υπέστησαν σοβαρότατη μείωση των μισθών τους και αλλαγή των εργασιακών τους σχέσεων, αλλά εξακολουθούν να παράγουν και να προωθούν το έργο της εταιρίας, εξασφαλίζοντάς της μάλιστα για το 1999 το βραβείο της ασφαλέστερης εταιρίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε θέματα συντήρησης», τονίζουν οι εκπρόσωποι της ΕΠΤΑΟΑ, οι οποίοι χαρακτηρίζουν απαράδεκτους και αστήρικτους τους χαρακτηρισμούς Πάγκαλου περί «τεμπέληδων» εργαζομένων και συνδικαλιστών που «δολοφόνησαν» τον Γ. Κρανιδιώτη (αεροπορική τραγωδία του πρωθυπουργικού «Φάλκον» τον περασμένο Σεπτέμβρη).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απαξίωση με πλασματικά στοιχεία (2001-03-15 00:00:00.0)
Ζητά και τα ρέστα! (2000-06-07 00:00:00.0)
Το θέατρο των καταγγελιών (2000-05-14 00:00:00.0)
Το ξεπούλημα αρχίζει με το 20% στην «Μπρίτις» (2000-05-06 00:00:00.0)
Κλιμάκωση του αγώνα απαιτούν οι εργαζόμενοι (1999-07-06 00:00:00.0)
Καταγγέλλουν την πολιτική απαξίωσης της εταιρίας (1998-12-31 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ