Πέμπτη 22 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΝ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΜΟΡΦΩΣΗ

Αραγε υπάρχουν ακόμα κάποιοι που αμφιβάλλουν ότι αυτή η πολιτική διώχνει τα παιδιά από το σχολείο; Που στους αναρτημένους πίνακες με τα αποτελέσματα της Α και Β Λυκείου, βλέπουν κάτι λιγότερο από νέα παιδιά, που ωθούνται να εγκαταλείψουν το Λύκειο; Τα πρώτα δείγματα από την εφαρμογή της μεταρρύθμισης ήρθαν να σβήσουν κάθε αμφιβολία για τους στόχους της, που είναι ο μαζικός διωγμός των μαθητών από το Λύκειο, που παίρνει διαστάσεις επιβολής της αμορφωσιάς με την επιδιωκόμενη βίαιη στροφή τους στη μισοκατάρτιση. Ηδη από πέρσι, ο στόχος αυτός είχε γίνει εμφανής με τον μεγάλο αριθμό των μαθητών που δε συνέχισαν καν τις σπουδές τους στο Λύκειο αποθαρρημένοι από τις εξετάσεις που επιβάλλονται, καθώς το "ενιαίο" Λύκειο που έφτιαξαν δεν είναι Λύκειο για όλους. Αυτό το βίωσαν μαθητές και γονείς: Από αυτούς που πήγαν τελικά στην Α Λυκείου, το 13,39% των μαθητών μετά την κατάργηση των μετεξεταστέων, μένει στην ίδια τάξη και ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αποθαρρυνθεί να συνεχίσει στη Β Λυκείου και θα "επιλέξει" το δρόμο των ΤΕΕ.

* * *

Το δεύτερο φιλτράρισμα συνεχίστηκε στη Β Λυκείου. Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών σκληρών και απρόσωπων εξετάσεων που επί 14 μέρες έδιναν οι μαθητές και που φτάνουν στα Λύκεια, δείχνουν ότι το ποσοστό των μαθητών που για να προαχθούν πρέπει να επανεξεταστούν το Σεπτέμβρη, προσεγγίζει το 30%. Πράγμα που σημαίνει ότι αν δεν είχε πιεστεί κατ' εξαίρεση για φέτος το υπουργείο, να επαναφέρει το θεσμό των μετεξεταστέων στη Β Λυκείου, για ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών, ο δρόμος για τη Γ Λυκείου θα είχε κλείσει ήδη. Εκπαιδευτικοί και γονείς ήδη κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι εξαιτίας αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και των αποτελεσμάτων της στο Λύκειο, έρχεται σαν φυσική συνέπεια ο κίνδυνος να υπάρξουν σχολεία που θα κλείσουν. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στις συμπτύξεις τμημάτων και σχολείων, σε λιγότερους διορισμούς (παρά τους ισχυρισμούς ότι αυξάνονται).

* * *

Σκόπιμα το υπουργείο Παιδείας επιχείρησε να αποπροσανατολίσει από τον επιλεκτικό χαρακτήρα που έχουν αυτές οι εξετάσεις, παρουσιάζοντάς τες ως προαγωγικές ενώ επιπλέον, από την επίδοση των μαθητών σε αυτές, συναρτάται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για την οποία ο δρόμος ακόμα περισσότερο στενεύει. Επιχείρησε μάλιστα να περάσει την αντίληψη ότι δεν είναι ταξικό ζήτημα, τη στιγμή που στις εργατοσυνοικίες και στις αγροτικές περιοχές, όπου δεν μπορούν λόγω κόστους και φτώχειας να υπάρχουν "ιδιαίτερα μαθήματα" και φροντιστήρια - αφού οι λαϊκές οικογένειες δεν έχουν ούτε από το υστέρημα, να διαθέσουν χρήματα γι' αυτά - τα ποσοστά της αποτυχίας φτάνουν και ξεπερνούν το 50%. Τη στιγμή που η χαριστική προς τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων ρύθμιση για το "Διεθνές Απολυτήριο", απαλλάσσει τα παιδιά όσων έχουν χρήματα να τα στείλουν στα ακριβά ιδιωτικά σχολεία, από τις εξεταστικές συμπληγάδες. Και είναι αξιοσημείωτο ότι η ιδιωτική παιδεία ενισχύθηκε σημαντικά με τη "μεταρρύθμιση", με νέες αιτήσεις για ιδιωτικά σχολεία και με τη ζήτηση για φροντιστήρια να επεκτείνεται σε περισσότερα μαθήματα από ό,τι συνέβαινε πριν.

* * *

Για τους "απόβλητους" του "ελιτίστικου" Λυκείου, η κυβέρνηση προέβλεψε τη διοχέτευσή τους στα ΤΕΕ, τα οποία τη χρονιά που πέρασε λειτούργησαν χωρίς προγράμματα, βιβλία, εκπαιδευτικούς, δίνοντας ένα πρώτο δείγμα "υψηλής ποιότητας τεχνικής εκπαίδευσης". Τώρα, το υπουργείο "μεριμνά" ακόμα περισσότερο γι' αυτούς καθώς τις τελευταίες μέρες εμφανίζεται στις εφημερίδες καταχώριση του ΟΕΕΚ για μεταγυμνασιακά ΙΕΚ που θα παρέχουν πτυχίο επιπέδου Ι (βλ. βοηθός του βοηθούτεχνίτη!). Αλλά ακόμα και αυτό το "ενιαίο" Λύκειο των λίγων κάθε άλλο παρά αναβαθμισμένο είναι με το καθεστώς της διπλοβάρδιας να συνεχίζεται, με την παραπαιδεία να έχει τον πρώτο λόγο στην εκπαιδευτική διαδικασία, με τις τραγικές ελλείψεις, με την εκχώρηση τμημάτων του στην ιδιωτική πρωτοβουλία (πρόσφατη είναι η πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το "πολλαπλό βιβλίο" να το προμηθεύονται από τα βιβλιοπωλεία με χρηματοδότηση από το κράτος).

* * *

Τα πρώτα αποτελέσματα από την εφαρμογή της "μεταρρύθμισης" ήρθαν να επιβεβαιώσουν με τραγικό τρόπο τις εκτιμήσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, ότι δηλαδή, πίσω από τα "ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα" περί "ελεύθερης πρόσβασης", και "παιδείας ανοιχτών οριζόντων", βρίσκεται ένας μηχανισμός ταξικής διαλογής των παιδιών. Γιατί δε φταίνε οι κακοί μαθητές και οι βολεμένοι καθηγητές για την κατάσταση. Πρόκειται για συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης που υπαγορεύεται από το μεγάλο κεφάλαιο και συνδέεται με γενικότερες επιλογές. Πρέπει αυτά τα παιδιά που σήμερα διώκονται από το Λύκειο να τα δει κανείς αύριο στην κοινωνία, όπου θα βγουν χωρίς ουσιαστικές γνώσεις, επαγγελματικά εφόδια, κατά συνέπεια, εργαζόμενοι χωρίς δικαιώματα.

Δικαιώνονται οι φωνές των χιλιάδων μαθητών που φρόντισαν να ξεμπροστιάσουν τη "μεταρρύθμιση" προβάλλοντας απέναντι στην επιχειρούμενη αποψίλωση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, το αίτημα γιαενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά του λαού. Οι αγώνες αυτοί δεν τέλειωσαν γι' αυτό και θα συνεχιστούν, στην κατεύθυνση της κοινωνικοπολιτικής συσπείρωσης και του παλλαϊκού μετώπου για την Παιδεία, διεκδικώντας άλλη πολιτική για την εκπαίδευση. Αποτελούν δε και τη μόνη διέξοδο από αυτή την κατάσταση. Μπροστάρηδες σε αυτούς πρέπει να είναι οι εργαζόμενοι που βιώνουν σε όλο της το μεγαλείο την ταξικότητα της "μεταρρύθμισης" και κοντά τους όλος ο λαός. Και το αίτημά τους δεν μπορεί να είναι παρά η συνολική αλλαγή της κατάστασης, η συνολική ανατροπή της "μεταρρύθμισης" και η διεκδίκηση μιας Παιδείας για όλους. Ο Σεπτέμβρης είναι κοντά...

Μαρίνα ΚΑΛΛΙΓΕΡΗ

Τα πρώτα αποτελέσματα από την εφαρμογή της "μεταρρύθμισης" ήρθαν να επιβεβαιώσουν με τραγικό τρόπο τις εκτιμήσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, ότι δηλαδή, πίσω από τα "ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα" περί "ελεύθερης πρόσβασης", και "παιδείας ανοιχτών οριζόντων", βρίσκεται ένας μηχανισμός ταξικής διαλογής των παιδιών


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ