Τετάρτη 25 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
Οικοδομικός βερμπαλισμός για εξωραϊσμό

Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων ΑΕ επιχειρεί να παρουσιάσει έργο με στοιχεία από τότε που ο Οργανισμός ήταν δημόσιος

"Στάχτη στα μάτια" του εργαζόμενου και φορολογούμενου πολίτη, επιχείρησε να ρίξει η διοίκηση του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) - ΑΕ,με στοιχεία, που έδωσε χτες στη δημοσιότητα, στο πλαίσιο του 5ετούς κατασκευαστικού προγράμματος που εξαγγέλθηκε, για την κάλυψη των αναγκών σε σχολική στέγη, που είχε εξαγγείλει τον περασμένο Μάρτη. Μάλιστα, όπως κατήγγειλε στο "Ρ" ο Μανώλης Δανδουλάκης,γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων στον ΟΣΚ, "για να δείξει ότι παράγει έργο, όχι μόνο καπηλεύτηκε την εργασία των εργαζόμενων στον ΟΣΚ, αλλά συμπεριέλαβε στοιχεία, πριν ακόμη ο Οργανισμός μετατραπεί σε Ανώνυμη Εταιρία".

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που όχι τυχαία ανακοινώθηκαν χτες - παράλληλα με τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας για το Ολοήμερο Σχολείο και Νηπιαγωγείο - η διοίκηση του Οργανισμού κάνει λόγο για παράδοση 100 σχολικών μονάδων τα τελευταία 2 χρόνια, συμβάσεις με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την κατασκευή 2.172 σχολικών αιθουσών, ενώ κάνει λόγο ακόμα και για "εξάλειψη" της διπλοβάρδιας, με την έναρξη νέας σχολικής χρονιάς.

Η πραγματικότητα, όμως, κάθε άλλο παρά συμβαδίζει με τα στοιχεία της ΟΣΚ - ΑΕ, γιατί σε καμία περίπτωση δεν αφορούν στον κατασκευαστικό τομέα, αφού η μελέτη και η κατασκευή έχει πλέον περάσει στα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αλλωστε, από τα στοιχεία, δε φαίνεται καμία πρόοδος, όσον αφορά την παρούσα κατάσταση στον κατασκευαστικό τομέα, δεδομένων και των αυξημένων αναγκών, που δημιουργεί η εφαρμογή της "εκπαιδευτικής" μεταρρύθμισης και το "σχολείο του 2000", με σχολικές αίθουσες, εργαστήρια, αίθουσα υπολογιστών, βιβλιοθήκες, κλπ.

Μιλώντας στο "Ρ" ο Μανώλης Δανδουλάκης, γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων στον ΟΣΚ - ΑΕ, έκανε λόγο για "ανακρίβειες" και "καπηλεία" του έργου των εργαζόμενων από την ΟΣΚ - ΑΕ, τονίζοντας: "Γίνεται προσπάθεια μετατόπισης του ουσιαστικού έργου του ΟΣΚ, που ήταν η μελέτη και κατασκευή σχολικών μονάδων, σε κατασκευή βιβλιοθηκών (που αφορά κύρια τον Λαμπράκη) και ΙΕΚ, με χρηματοδότηση από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης της Ευρωπαϊκής Ενωσης". Και αυτό, γιατί, όπως είπε, "η μελέτη και η κατασκευή σχολικής στέγης, έχει περάσει στα χέρια των δήμων με χρηματοδότηση από τον ΟΣΚ και με διπλάσιο κόστος. Οι δήμοι με τη σειρά τους αναθέτουν το έργο σε εργολάβους, χωρίς κανέναν έλεγχο, με αποτέλεσμα να κτίζονται ναι μεν σχολεία, αλλά με πάρα πολλές κακοτεχνίες, που επανειλημμένως έχουν καταγγείλει οι εργαζόμενοι στον ΟΣΚ".

Οπως επισήμανε ο Μ. Δανδουλάκης, με βάση τα δεδομένα, "η "μεταρρύθμιση" δεν μπορεί να σταθεί, γιατί η μελέτη που είχε εξαγγείλει ο ΟΣΚ για το κτιριακό των σχολείων της "μεταρρύθμισης" δεν είναι ακόμη έτοιμη, ενώ σε λίγε μέρες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά". Αλλωστε, για την εφαρμογή της "μεταρρύθμισης" απαιτούνται σχολεία 16θέσια και όχι 12θέσια, που είναι τα σχολεία, ενώ για κάθε κατεύθυνση χρειάζεται μια αίθουσα, με αποτέλεσμα οι μαθητές το Σεπτέμβρη να ψάχνουν να βρουν αίθουσες, για να κάνουν μάθημα.

Ομως για την κάλυψη των αιθουσών, ο Οργανισμός χρησιμοποιεί τη λύση της προσθήκης αιθουσών στον αύλειο χώρο, ή ακόμα και της προέκτασης των υπαρχόντων σχολικών μονάδων, γεγονός που οδηγεί στην υποβάθμιση των σχολείων και κατ' επέκταση και της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αν συνδυαστεί με το ότι οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων είναι ένα φαινόμενο, το οποίο παίρνει καθημερινά μεγάλες διαστάσεις σε Αττική και περιφέρεια, δεδομένης και της αύξησης του μαθητικού πληθυσμού, οξύνει ακόμα περισσότερο τα προβλήματα.

Οσο βέβαια για τη συντήρηση και την επισκευή των σχολικών μονάδων και για τα κονδύλια που ανακοίνωσε ο υφυπουργός Παιδείας, ότι θα δοθούν στον ΟΣΚ για συντήρηση και επισκευή των σχολικών μονάδων, εκ των πραγμάτων θα μείνουν στα χαρτιά, αφού βρισκόμαστε πριν τις επαναληπτικές εξετάσεις της Β Λυκείου στις 2 Σεπτέμβρη και την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στις 13 Σεπτέμβρη.

Πολλές φορές, άλλωστε, από τα ρεπορτάζ στις σελίδες του "Ρ" έχουμε επενειλημμένως αναφερθεί σε περιπτώσεις σχολείων που όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις των σχολείων της "μεταρρύθμισης", αλλά αποτελούν τουλάχιστον ντροπή, για την κατάντια της παιδείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε την περίπτωση του 10ου Νηπιαγωγείου στην Καβάλα που στεγάζεται στο υπόγειο του 10ου Δημοτικού, που φυσικά δεν είναι η μοναδική.Στη Ν. Ιωνία

Στη Ν. Ιωνία το κτιριακό είναι θα λέγαμε μόνιμο πρόβλημα, ενώ όπως τονίζουν οι γονείς "αν όντως θέλουμε να μιλάμε για "ολοήμερο σχολείο", έτσι όπως τα θέλουμε εμείς και οι μαθητές χρειάζεται να κτιστούν σχολεία με πολλές αίθουσες, ώστε να μην αναγκαστούμε από το Σεπτέμβρη να μπουν στο δίλημμα της διπλοβάρδιας".

Οπως δήλωσε στο "Ρ" η Ξανθή Σταυρουλάκη μέλος της Γραμματείας της παράταξης "Δημοκρατική Προοδευτική Ιωνία",πέρσι η Δημοτική Αρχή επιχείρησε να μεταφέρει το πρόβλημα της ευθύνης για την ανεύρεση χώρων για την ανέγερση σχολικής στέγης στους γονείς, ζητώντας προτάσεις, τις οποίες και καταθέσαμε, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Είχαμε προτείνει ένα χώρο στην "Εριοτέκα" για τη στέγαση δύο δημοτικών, ενός γυμνασίου και νηπιαγωγείου, είχε συσταθεί και επιτροπή, αλλά ο κ. Μήτσης εκδότης της εφημερίδας "Αδέσμευτος Τύπος", επειδή στον ίδιο χώρο κτίζει συγκρότημα με διαμερίσματα προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικράτειας, με αποτέλεσμα να σταματήσει η απαλλοτρίωση του οικοπέδου και η υπόθεση να μείνει μετέωρη", τόνισε.

Ανάλογη τύχη είχαν το οικόπεδο του "ΜΑΡΤΟΛΛΗ", που αν και απαλλοτριώθηκε από τον ΟΣΚ, ακόμη δεν έχει κτιστεί σχολείο, όπως και το οικόπεδο 914 "Σκαλτσή" στην Καλογρέζα, που επίσης απαλλοτριώθηκε, ενώ στην Ανατόλια χρειάστηκαν 20 χρόνια αγώνα των γονιών της περιοχής, για να κτιστεί σχολείο για τις ανάγκες του 6ου Γυμνασίου - Λυκείου".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ