Τετάρτη 25 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Φτηνές μεγαλοστομίες του υπουργού

Ενα χιλιάρικο τη μέρα για κάθε μαθητή, προϋπολόγισε η κυβέρνηση και έτσι τα κενά θα τα καλύψουν οικειοθελώς οι γονείς και χωρίς - κατά την έκφραση του Γερ. Αρσένη - να τους το ζητήσει το υπουργείο

Ούτε ένα χιλιάρικο την ημέρα ανά μαθητή για το ολοήμερο δημοτικό σχολείο δεν είναι διατεθειμένο να ξοδέψει το υπουργείο Παιδείας, ενώ για κάθε παιδί στο ολοήμερο νηπιαγωγείο, το κράτος θα διαθέσει το αστρονομικό ποσό των 1.785 δραχμών την ημέρα. Πάντως ο μέσος όρος της ημερήσιας δαπάνης ανά παιδί, στο ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο δεν ξεπερνά τις 1.200 δραχμές.

Αυτά τα νούμερα προκύπτουν από κάποια στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης σε μια προσπάθεια να πείσει για την ορθότητα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης που τη διαπερνά η λογική της λιτότητας. Ο υπουργός δεν παρουσίασε αναλυτικά προϋπολογιστικά στοιχεία ούτε έδωσε απολογιστικά στοιχεία για το 1998 ώστε να υπάρχει ένας δείκτης σύγκρισης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία του υπουργού, θα λειτουργήσουν 1.500 τμήματα δημιουργικών απασχολήσεων σε 1.163 δημοτικά και 700 τμήματα σε 686 νηπιαγωγεία. Για τα δημοτικά θα διαθέσει 7,44 δισ. δραχμές και για τα νηπιαγωγεία 6,749 δισ. δραχμές. Αν λοιπόν υπολογιστεί ότι σε κάθε τμήμα απ' αυτά μετέχουν 25 παιδιά, τότε στα δημοτικά θα πάρουν μέρος 37.500 παιδιά και στα νηπιαγωγεία 17.500 παιδιά.

Αν λοιπόν γίνουν οι αντίστοιχες διαιρέσεις (για εννιά μήνες και για 24 μέρες κάθε μήνα), προκύπτει ότι η ημερήσια δαπάνη είναι για μεν το δημοτικό 918 δραχμές και για το νηπιαγωγείο 1.785 δραχμές τη μέρα. Ο μέσος όρος και για το δημοτικό και το γυμνάσιο είναι 1.194 δραχμές.

Με τα κονδύλια αυτά, δε φτάνουν τα λεφτά ούτε για τους δασκάλους με αποτέλεσμα οι γονείς να πληρώνουν απ' την τσέπη τους για τους δασκάλους καθώς και για το παιδαγωγικό υλικό. Ο υπουργός όμως δε δίστασε να παρουσιάσει αυτό το χαράτσι για τους γονείς ως... οικειοθελή χρηματική συνεισφορά προκειμένου να λειτουργήσουν καλύτερα τα ολοήμερα σχολεία και χωρίς να τους το ζητήσει το υπουργείο!

Βέβαια η "εθελοντική" προσφορά είναι ο εξαναγκασμός της έλλειψης. Για παράδειγμα το 3ο Δημοτικό σχολείο της Ν. Ιωνίας, στο οποίο λειτούργησαν δύο τμήματα: Το ένα ήταν κρατικό - γιατί ένα δάσκαλο ενέκρινε η κυβέρνηση - και το άλλο ήταν με χρήματα των γονέων. Κι ενώ για το 1999 οι πιέσεις θα είναι μεγαλύτερες, ο υπουργός στη λίστα που έδωσε, προβλέπει πάλι ένα τμήμα, με αποτέλεσμα να πληρώσουν ξανά οι γονείς.

Κατά τα άλλα ο υπουργός έδωσε διαβεβαιώσεις για τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων με κρατική δαπάνη και για τη "θερμή" υποστήριξη που έχει ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Επίσης έκανε λόγο και για 2.200 νέες θέσεις εργασίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που θα δημιουργηθούν από τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, πράγμα όμως αδύνατο, αφού οι διορισμοί που ήδη έχουν ανακοινωθεί είναι πολύ λιγότεροι από πέρσι και από τις πραγματικές ανάγκες.

Τα ολοήμερα σχολεία θα λειτουργούν από τις 7 το πρωί, με την έναρξη της βάρδιας, ως τις 4 το μεσημέρι. Το πρόγραμμα σπουδών - θεωρητικά βέβαια - εναλλάσσεται ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου, ενώ οι προϋποθέσεις λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων, εξασφαλίζονται μετά από συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς των μαθητών και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στην πράξη βέβαια πολλά τέτοια τμήματα έχουν μετατραπεί σε απλή φύλαξη.

Χτες ο υπουργός Παιδείας πήγε σε ολοήμερο σχολείο στην Κυψέλη, που η υλικοτεχνική του υποδομή ήταν σε άσχημη κατάσταση. Διαπίστωσε ότι μόνο με λίγα χρήματα μπορεί να επιδιορθωθεί ένα σχολείο και να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια για την ολοήμερη "φύλαξη" των μικρών μαθητών. Παραδέχτηκε μάλιστα, ότι η υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία των αστικών κέντρων είναι σε άσχημη κατάσταση.

Οσον αφορά την Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, το υπουργείο Παιδείας προσδοκά να εμπλακεί στο θεσμό του ολοήμερου σχολείου, προτείνοντας το 20% του προγράμματος σπουδών σε αυτό, ενώ πολλές φορές εμπλέκονται και στο να λειτουργήσουν καλύτερα, χωρίς να τους το ζητήσει το υπουργείο (!).

Δεν κρύβεταιη οπισθοδρόμηση

Σχολιάζοντας τις χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, ο Θανάσης Γκεσούλης,οργανωτικός γραμματέας της ΔΟΕ μας είπε: "Τηλεοπτικός αστέρας έχει γίνει τελευταία ο υπουργός Παιδείας προσπαθώντας να πείσει τους πάντες ότι η λεγόμενη "μεταρρύθμιση" (δηλαδή η οπισθοδρόμηση) βαίνει καλώς. Το υπουργείο Παιδείας όσο και αν προσπαθεί δε θα καταφέρει να κρύψει τον αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα της "μεταρρύθμισης", πολύ περισσότερο δε, να πείσει την κοινή γνώμη για την αναγκαιότητα εφαρμογής της".

"Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Οταν τα σχολεία που το υπουργείο για λόγους εντυπώσεων και προεκλογικών σκοπιμοτήτων πότε τα βαφτίζει ΔΑΜΕΓ, πότε ολοήμερα και πότε διευρυμένου ωραρίου, λειτουργούν χωρίς τις κατάλληλες αίθουσες, την υλικοτεχνική υποδομή, το υλικό δημιουργικής απασχόλησης, τα κατάλληλα προγράμματα και το απαραίτητο προσωπικό, στην ουσία πρόκειται καθαρά για "παιδοφυλακτήρια" ή καλύτερα "πάρκινγκ με παρκόμετρα", όπως κατά καιρούς τα έχουν ονομάσει".

Για τις 2.200 νέες θέσεις που προκύπτουν από το ολοήμερο σχολείο, ο Θ. Γκεσούλης επισήμανε ότι οι λιγοστοί διορισμοί, που πρόσφατα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν ούτε στο ελάχιστο οργανικά τα ολοήμερα τμήματα (καλύπτουν μόνο κάτι παραπάνω από τα κενά που προέκυψαν από συνταξιοδοτήσεις!!). "Ετσι από ό,τι φαίνεται και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό θα καλυφθούν είτε με πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει από συμπτύξεις τμημάτων και σχολείων, είτε με αναπληρωτές είτε (όπως συνηθίζεται άλλωστε) με τη χρηματοδότηση των γονιών". Καταλήγοντας τόνισε: "Μονόδρομος για το λαό - που κατά τον υπουργό Παιδείας έχει εκφράσει τη "θερμή υποστήριξή" του στο ολοήμερο σχολείο - είναι ο αγώνας για την κατάργηση των ν. 2525 και 2640, αγώνας για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, για ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, ανάλογα με τις σημερινές ανάγκες".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Βοούν οι ελλείψεις εκπαιδευτικών παρά την άρνηση της υπουργού (2022-10-18 00:00:00.0)
Ενας «κόφτης» πλανιέται πάνω από τα σχολεία... (2016-09-11 00:00:00.0)
Δυναμιτίζουν τα ολοήμερα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία (2013-09-11 00:00:00.0)
Μετρούν ακόμα κενά εκπαιδευτικών! (2010-11-17 00:00:00.0)
Προπαγάνδα με την «ετικέτα» του ολοήμερου σχολείου (2002-09-06 00:00:00.0)
Εξαγγελίες σε βάρος της τσέπης των γονιών (1997-09-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ