Στη θέση του διαγράμματος αυτού του κειμένου, αλλά και σ' αυτή της σπουδής με τα αλγεβρικά σύμβολα, την έκπληξη την κάνουν τα λευκά τα οποία μάλιστα μειονεκτούν σε υλικό. Και στις δύο σπουδές γίνεται φανερό ότι συχνά δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο η απόκτηση υλικού, όσο το πλεονέκτημα να έχεις το τέμπο της κίνησης και μ' αυτό, φυσικά, να πάρεις την πρωτοβουλία και να μετατρέψεις μια χαμένη θέση σε ισοπαλία (ή και σε νίκη σε άλλες περιπτώσεις). Στο διάγραμμα τα λευκά παρατηρούν μία έστω και προσωρινή έλλειψη κινητικότητας των δύο κομματιών του μαύρου, χωρίς βέβαια να αγνοούν τον κίνδυνο προώθησης των ελεύθερων πιονιών α - β - και γ. Πώς κατάφεραν εδώ τα λευκά την ισοπαλία; Η θέση στη 2η σπουδή είναι: Λευκά: Ρβ4, Βδ3, Στρ. β2, δ6 (4). Μαύρα: Ργ6, Βζ8, Πα7, Πβ7, Στρ. α4, β3, β6 (7)
Εδώ τα πράγματα είναι περισσότερο δύσκολα για τα λευκά, πώς κατάφεραν την ισοπαλία; Οι απαντήσεις στον επόμενο «Ρ».