Κυριακή 28 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τοπική Αυτοδιοίκηση και Εκπαίδευση

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει όλο και πιο πολλές αρμοδιότητες, ενώ το κράτος απαλλάσσεται από μια σειρά υποχρεώσεις και παροχές. Δήμοι και νομαρχίες, το μακρύ χέρι της εκάστοτε κυβέρνησης, στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στα έξοδα της λειτουργίας των σχολείων που τους έχουν ανατεθεί, καταφεύγουν στην ανταποδοτικότητα και στην είσοδο επιχειρηματιών στην εκπαίδευση:

  • Παραχωρούνται σχολικά κτίρια σε ιδιώτες για αξιοποίηση.
  • Υπογράφονται Συμπράξεις Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την κατασκευή σχολικών μονάδων με επιχείρημα τη χρόνια κρατική υποχρηματοδότηση και το αυξανόμενο ενδιαφέρον επιχειρηματιών για την εκπαίδευση. Η ανάληψη κατασκευής, χρηματοδότησης και συντήρησης των κτιρίων δίνεται στους ιδιώτες για 25 χρόνια, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ιδιώτες να ελέγχουν το εκπαιδευτικό προσωπικό, τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και μαθητών, να καθορίζουν τη χρήση των κτιρίων και μετά το πέρας του σχολικού μαθήματος.
  • Εχουν αναλάβει τους παιδικούς σταθμούς βάζοντας τροφεία.
  • Εχουν αναλάβει τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων και συμβάλλουν στην αντιλαϊκή πολιτική της συμπίεσης του κόστους της εκπαίδευσης στα κατώτατα δυνατά όρια, συγχωνεύοντας σχολεία και συμπτύσσοντας τμήματα με 30 ή 35 μαθητές.
  • Εφαρμόζουν προγράμματα διαχείρισης της ανεργίας δημιουργώντας εταιρείες ή δημοτικές επιχειρήσεις ή συνεργαζόμενοι με AEI ή TEI ή επιχειρήσεις (π.χ. ΚΕΚ, Τοπικές Πρωτοβουλίες Απασχόλησης, προγράμματα STAGE, Πρωτοβουλία EQUAL), που παρέχουν ληξιπρόθεσμη και μηχανιστική κατάρτιση, δημιουργούν την ψευδαίσθηση στον άνεργο ότι έτσι λύνεται το πρόβλημα της ανεργίας, προσφέρουν σε επιχειρηματίες φτηνό και ευέλικτο προσωπικό, χωρίς ασφάλιση, χαλιναγωγούν τη διογκούμενη δυσαρέσκεια των ανέργων.

Κυρίως αυτά τα προγράμματα απευθύνονται στις αποκαλούμενες «ευπαθείς» ομάδες, όπως μακροχρόνια ανέργους, γυναίκες, άτομα με ειδικές ανάγκες, τρέφοντας ψεύτικες ελπίδες για καταπολέμηση της ανεργίας.

  • Εχουν αναλάβει το «σχολείο δεύτερης ευκαιρίας». Πρόκειται για σχολεία που απευθύνονται σε άτομα που δεν έχουν ολοκληρώσει τη στοιχειώδη εκπαίδευση και καλούνται να παρακολουθήσουν μαθήματα καταρτισιακού χαρακτήρα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της «αγοράς». Είναι μια προσπάθεια συρρίκνωσης της εννιάχρονης βασικής εκπαίδευσης και λειτουργεί σε βάρος του Εσπερινού Γυμνασίου και Λυκείου. Παρατηρείται αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων, κυρίως γυναικών, με την ελπίδα μιας απασχόλησης. Αρκετοί δήμοι διοργάνωσαν εκδηλώσεις με τοπικούς επιχειρηματίες που υποτίθεται ότι θα προσλάβουν τους απόφοιτους.
  • Αρκετοί δήμοι δήλωσαν την πρόθεση να «εισαχθούν» στην «αγορά» της Ανώτατης Εκπαίδευσης ή δίνουν άδειες σε ξένα ινστιτούτα ή πανεπιστήμια.
  • Αναλαμβάνουν τη διδασκαλία μουσικής, χορού, αθλημάτων επί πληρωμή, ως ιδιώτες.

Συμπεράσματα:

1. Η σχέση της ΤΑ με την εκπαίδευση αποκτά πιο στενό χαρακτήρα. Το επόμενο διάστημα θα δυναμώσει και θα διευρυνθεί σε όλες τις βαθμίδες.

2. Το κράτος παραχωρεί στην ΤΑ όλες τις διαχειριστικές λειτουργίες. Αργότερα η ΤΑ θα καθορίζει και την πρόσληψη του εκπαιδευτικού προσωπικού με ό,τι αυτό συνεπάγεται (ανατροπή εργασιακών σχέσεων, ομηρία εκπαιδευτικών, περιορισμός προσλήψεων, υποβάθμιση εκπαίδευσης).

3. Οι τοπικοί εκφραστές - όχι άμοιροι ευθυνών - επικαλούμενοι την οικονομική δυσπραγία επιβάλλουν δίδακτρα, εισάγουν χορηγούς και επιχειρηματίες.

4. Ο αποκλεισμός των φτωχότερων μαθητών από το αγαθό της εκπαίδευσης είναι το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής. Πρώτα θύματα οι γυναίκες. Ετσι θα πολλαπλασιαστούν τα σχολεία β΄ ευκαιρίας και τα κάθε λογής προγράμματα κατάρτισης. Οι γυναίκες πρέπει να απορρίπτουν και να αντιπαλεύουν τα σχέδια του εκπαιδευτικού κατακερματισμού και του περιορισμού των μορφωτικών δικαιωμάτων. Να παλεύουν για δημοτικές αρχές που να υπηρετούν τον ενιαίο σκοπό της βασικής εκπαίδευσης, την καλλιέργεια ολοκληρωμένης προσωπικότητας κάθε γυναίκας χωρίς φυλετικές και κοινωνικές διακρίσεις.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επεσαν σοβάδες στο 20ό Δημοτικό Αχαρνών (2020-12-22 00:00:00.0)
Η εκπαίδευση και η νέα διοικητική αναδιάρθρωση (2010-01-03 00:00:00.0)
Το φινλανδικό όνειρο ξεθωριάζει (2007-02-23 00:00:00.0)
Πάλη ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική για την Παιδεία (2006-01-25 00:00:00.0)
Τοπική Αυτοδιοίκηση και Παιδεία (2002-05-12 00:00:00.0)
Μηχανισμός παρακολούθησης της σχολικής ζωής (2001-03-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ