Τετάρτη 7 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Με κέρματα μαθαίνεται η Ιστορία;

«Μιγκέλ ντε Θερβάντες, ο συγγραφέας του Δον Κιχώτη - Η Μαριάνα, προσωποποίηση της Γαλλικής Δημοκρατίας - Λεπτομέρεια από τη «γέννηση της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι - Η κουκουβάγια από αρχαίο Αθηναϊκό νόμισμα. Αντιστοιχίζω τα κέρματα του ευρώ με τις χώρες κυκλοφορίας τους» (Ιστορία Στ' Δημοτικού, τετράδιο εργασιών σελίδα 51).

Ετσι διδάσκεται η ιστορία στα βιβλία της Στ' Δημοτικού. Μέσα από ασκήσεις, όπως η παραπάνω, που ζητά από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τις εικόνες του ευρώ από διάφορες χώρες με τις εικόνες που αποτυπώνουν, στο πνεύμα της περιβόητης διαθεματικότητας, θεωρούν οι δημιουργοί τους ότι καλλιεργείται η ιστορική κρίση του μαθητή σε ένα βιβλίο, το οποίο λίγη σχέση έχει τελικά με τη διδασκαλία της Ιστορίας. Στο αντίστοιχο κεφάλαιο του βιβλίου, η φωτογραφία ενός κέρματος ευρώ δεσπόζει στη σελίδα που αναφέρεται στην Ευρωπαϊκή Ενωση με τη λεζάντα «το ευρώ αποτελεί το ενιαίο νόμισμα της Ευρωπαϊκής Ενωσης από την 1.1.2002». «Οι χώρες - μέλη της ΕΕ προσπαθούν να χαράζουν ενιαία εξωτερική πολιτική και να λειτουργούν συλλογικά σε μια σειρά θεμάτων όπως η ειρήνη, ο πολιτισμός, το περιβάλλον», αναφέρεται στο κείμενο, χωρίς περαιτέρω αναφορές στον πολιτικό και οικονομικό της ρόλο.

Ευρώ στα Μαθηματικά, ευρώ στη Γλώσσα, ευρώ και στην Ιστορία για να εμπεδώσουν από μικροί οι μαθητές την έννοια του χρήματος, αποδεικνύοντας ότι και τα νέα βιβλία είναι στραμμένα στην καλλιέργεια δεξιοτήτων αντί για μόρφωση. Γιατί το να μάθουν τα παιδιά να ξεχωρίζουν τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα είναι καλλιέργεια δεξιότητας και όχι γνώση.

Το ζητούμενο, προκειμένου το σχολείο να γίνει πραγματικά ζωντανό, να κινήσει το ενδιαφέρον, να τονώσει τη δημιουργικότητα των μαθητών δεν είναι η απλή παρουσίαση μιας πλευράς της πραγματικότητας (κυρίως την πιο χυδαία) με σκοπό την αποδοχή της από πολύ νωρίς ως φυσικής, αλλά η ενεργητική προσέγγιση των κοινωνικών φαινομένων που βιώνουν τα παιδιά. Και όσον αφορά την Ιστορία, ζητούμενο για τη διαμόρφωση προσωπικοτήτων ικανών να κρίνουν και να βγάζουν συμπεράσματα είναι η διδασκαλία της πραγματικής Ιστορίας, των λόγων που οδηγούν στα διάφορα γεγονότα και όχι η απόκρυψη και το ξαναγράψιμο της Ιστορίας, έτσι όπως συμφέρει σήμερα αλλά και πάντα το μεγάλο κεφάλαιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ