Τρίτη 13 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Δέκα λόγοι για να συνεχίσουμε τους αγώνες!

Σε συνέχιση και πολύμορφη κλιμάκωση των αγώνων ενάντια στο σύνολο των μέτρων που στρέφονται κατά του δικαιώματος στη μόρφωση, ενάντια στο σύνολο της πολιτικής που υπονομεύει το σήμερα και το αύριο των εργαζομένων καλεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. Για δέκα λόγους «κι άλλους τόσους που δε χωράει το χαρτί», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, οι ταξικές δυνάμεις στους εκπαιδευτικούς τονίζουν την επιτακτική ανάγκη να αποδυναμωθούν οι δικομματικοί υπηρέτες της αντιλαϊκής πολιτικής, «να ανοίξουμε δρόμο για ριζικές, πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές στην εκπαίδευση και στην κοινωνία». Αναλύοντας τους «δέκα λόγους», το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει:

Λόγος 1ος

Τη χρονιά που πέρασε οι δυναμικές απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις για την εκπαίδευση, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών και τη συμπόρευση με τους γονείς και τα ταξικά εργατικά συνδικάτα, κατάφεραν να εξαναγκάσουν σε τακτικές υποχωρήσεις και ελιγμούς τους δικομματικούς εταίρους στο θέμα της αναθεώρησης του Συντάγματος. Η αποπροσανατολιστική κίνηση του ΠΑΣΟΚ με την κατάθεση της πρότασης μομφής στη Βουλή είχε ως σκοπό να αναστείλει τις δυναμικές κινητοποιήσεις των φοιτητών και εκφράζει τον πανικό της άρχουσας τάξης ότι μπορεί να γενικευτούν με γενικότερα ζητήματα που έχουν σχέση με το ρόλο, τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης και τις εργασιακές σχέσεις των αποφοίτων της. Η διεύρυνση αυτού του μετώπου και η ολοκληρωμένη συγκρότησή του πρέπει να ενισχυθεί με τη συνέχιση και την κλιμάκωση των αγώνων, με ποιοτικά χαρακτηριστικά και ταξικό προσανατολισμό. Μόνον έτσι μπορούμε να αποσπάσουμε αρχικά κατακτήσεις και στη συνέχεια να ακυρώσουμε συνολικά τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις και να βάλουμε στο επίκεντρο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Λόγος 2ος

Οι συνέπειες της αναθεώρησης του άρθρου 16 πρέπει να γίνουν κατανοητές από ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Στόχος δεν είναι όπως διακηρύττουν (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) μόνο η «ανεμπόδιστη ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων», αλλά η πλήρης ιδιωτικοποίηση των δημόσιων ΑΕΙ - ΤΕΙ, η λειτουργία τους με ιδιωτικά - οικονομικά κριτήρια, η πλήρης παράδοση της έρευνας και της διδασκαλίας στις πολυεθνικές, με προφανές αποτέλεσμα να συμπαρασυρθούν στη δίνη των ιδιωτικοποιήσεων όλες οι βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης. Μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στα δημόσια πανεπιστήμια και παραπέρα υποβάθμισή τους.

Λόγος 3ος

Ταυτόχρονα, επιταχύνεται η κατάθεση στη Βουλή του νόμου -πλαισίου για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, με έμφαση στην κατάργηση του ασύλου (γνωστές προβοκάτσιες και κουκουλοφόροι προετοιμάζουν το κλίμα). Ο νόμος - πλαίσιο προβλέπει αντιδραστικές ρυθμίσεις για κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, 4ετή επιχειρησιακά πλάνα και πρόσληψη μάνατζερ (ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία των σχολών), αποβολή των φοιτητών μετά τα ν+ν/2 χρόνια φοίτησης, κατάργηση των ακαδημαϊκών ελευθεριών. Είναι αυτός που άναψε τη φοιτητική φλόγα τον περασμένο Ιούνιο και την κρατάει ακόμα άσβεστη. Το ειδικό αυτό συμπλήρωμα των εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων πρέπει τελικά να μην περάσει και να μείνει ...απραγματοποίητο όνειρο του εμπνευστή του, κυρίου Βερέμη.

Λόγος 4ος

Παράλληλα, με την αναθεώρηση των άρθρων 103 και 104 αίρεται σταδιακά η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων στο στενό δημόσιο τομέα. Τα άρθρα πάλι 24 και 117 επιταχύνουν τις αναδιαρθρώσεις και ιδιωτικοποιήσεις, με τον αποχαρακτηρισμό των δασών, των δημόσιων εκτάσεων και την εκχώρησή τους σε ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες. Διευρύνουν δηλαδή και ενισχύουν την κερδοσκοπία και κάθε είδος επιχειρηματικής δραστηριότητας στη γη και στο περιβάλλον. Την ίδια στιγμή χαλκεύονται μέτρα για περιστολή των δικαιωμάτων και δημοκρατικών ελευθεριών, όπως η παρεμπόδιση προκήρυξης πολυήμερων απεργιών με προαπαιτούμενο την υπεραυξημένη πλειοψηφία απόφασης, ο έλεγχος και η απαγόρευση υπό όρους των διαδηλώσεων κ.ά. Πρόκειται, δηλαδή, για εμφανή κατάργηση της λαϊκής κυριαρχίας, που εκφράζεται με πορείες, διαδηλώσεις, απεργίες και περιορίζει τις αυθαιρεσίες της εξουσίας. Η αντιδραστική αναθεώρηση του Συντάγματος γίνεται για να κατασκευαστεί «προστατευτική ασπίδα», από τη μια των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και από την άλλη καταστολής και απόκρουσης των αιτημάτων του λαϊκού κινήματος. Γι' αυτό και πρέπει να μη γίνει.

Λόγος 5ος

Ανάμεσα στους στόχους του δικομματισμού είναι και η αποκέντρωση του δημόσιου σχολείου μέσα από την τοπική διαμόρφωση και χρηματοδότηση σημαντικού μέρους του σχολικού προγράμματος. Στο όνομα της απαλλαγής του σχολείου από τον «κρατικό εναγκαλισμό», προωθούνται η ιδιωτικοποίηση και η βαθύτερη ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων. Ενα τέτοιο είδος σχολείου εναρμονίζεται με τις επιθυμίες του ΣΕΒ και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Η επιχείρηση «αποκέντρωση» πρέπει να αποκαλυφθεί και να ακυρωθεί.

Λόγος 6ος

Τα πορίσματα του ΕΣΥΠ είναι βέβαιο ότι θα γίνουν πράξη με νομοθετικές ρυθμίσεις στο άμεσο μέλλον. Το σχολείο αυτό, που εξαγγέλλουν με τυμπανοκρουσίες, είναι ένα σχολείο κλειστό στην πραγματική μόρφωση και διαπαιδαγώγηση και ανοιχτό σε επικίνδυνες για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών δεξιότητες, σε αποσπασματικές, αντιεπιστημονικές μαθήσεις, στις οποίες συμβάλλουν τα νέα σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα. Ενα σχολείο με μπόλικη πλύση εγκεφάλου, με την άμεση ανάμειξη των επιχειρήσεων - χορηγών και μεγαλοεκδοτών -εμπόρων. Παράλληλα, ο πολλαπλασιασμός των εξετάσεων από την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού και οι απολυτήριες - περιφερειακές (Γ΄ Γυμνασίου), εικονικές (Α΄ Λυκείου), περιφερειακές-πανελλαδικές εξεταστικές διαδικασίες (Λύκεια), σε συνδυασμό με την ημιμάθεια, θα ενισχύσουν την ταξική επιλογή και τον μορφωτικό αποκλεισμό των φτωχών παιδιών (βλ. Εκθεση του ΕΣΥΠ). Μέσα από αυτό το αδιαπέραστο φίλτρο της ακόμη πιο πρόωρης και σκληρής ταξικής επιλογής, οι μαθητές θα κατευθύνονται μαζικά και «εθελούσια» στο ανισότιμο τεχνικοεπαγγελματικό σκέλος και ιδιαίτερα στην ψευτοκατάρτιση των ΕΠΑΣ. Αυτά ακριβώς εξυπηρετούν και τα νέα μέτρα και ο Νόμος 3475/06 για την ΤΕΕ, που διευρύνουν το χάσμα τεχνικής και γενικής εκπαίδευσης, διογκώνουν τα προβλήματα για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Γι' αυτό και πρέπει να αφήσουμε τις προτάσεις και τα μέτρα αυτά στα συρτάρια του δικομματισμού και στη φαντασία της επιτροπής σοφών.

Λόγος 7ος

Η θεσμοθέτηση της αξιολόγησης προχωράει αρχίζοντας από τα πανεπιστήμια και φτάνει μέχρι το νηπιαγωγείο. Με το πρόσχημα της «ποιότητας στην εκπαίδευση», πέρα από την ταξική διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η αξιολόγηση έχει ως σκοπό την επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και την πίεση ώστε να εφαρμόζουν καλύτερα τις «μεταρρυθμίσεις» στο χώρο τους. Αυτή η διακοσμημένη βιτρίνα για τη δήθεν αξιοκρατία και ποιότητα πρέπει να σπάσει για να ακυρωθεί συνολικά και έμπρακτα η επιχείρηση αξιολόγησης που αποτελεί βασικό μοχλό των αναδιαρθρώσεων.

Λόγος 8ος

Το έτος που διανύουμε είναι πιθανά έτος μαζικής φυγής προς τη σύνταξη των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν πριν το 1982 και αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των ήδη υπηρετούντων. Τα σύννεφα της καινούριας αντιασφαλιστικής επίθεσης προμηνύουν καταιγίδες, πιθανόν μετά τις εκλογές, ρυθμίσεις με βάση τις οδηγίες της ΕΕ για σύνταξη στα 70. Η κατάσταση αυτή δεν πρέπει να οδηγήσει σε αποδυνάμωση την πάλη και την αντεπίθεση του κινήματος για καθολικό και δημόσιο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης και πλήρη ασφάλιση με 30/30 ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας, αλλά αντίθετα να τα ενισχύσει.

Λόγος 9ος

Οπως ήταν αναμενόμενο, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν απάντησε σε κανένα από τα αιτήματα των μέχρι τώρα αγώνων, ούτε σ' αυτά του εκπτωτικού πλαισίου της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, ούτε στα δυναμικά των φοιτητικών κινητοποιήσεων, ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ συναινεί και δε στηρίζει πολιτικά τους αγώνες, αλλά προκαλεί με τεχνάσματα δήθεν διαφοροποίησης. Για να ενισχυθεί ο αγώνας μας, χρειάζεται να παλέψουμε με το συνολικό πλαίσιο του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, στα οικονομικά, εργασιακά και εκπαιδευτικά ζητήματα. Αφού, ταυτόχρονα, με τα αντιδραστικά μέτρα και τις αναθεωρήσεις, αθέατα προχωρούν μηχανισμοί εσωτερικής άλωσης και επίθεσης, όπως π.χ. η επιλογή 1.000 δασκάλων και άλλων τόσων καθηγητών ως δήθεν υπότροφων για έρευνες marketing που προετοιμάζει ένα σώμα πραιτοριανών και μισθοφόρων στα σχολεία, για την προώθηση της εσωτερικής αξιολόγησης και τις αντιδραστικές τομές (αποκέντρωση, επιχειρηματική δράση, ευρωπαϊκά προγράμματα).

Λόγος 10ος

Τέλος, ο αγώνας για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο βασικής μόρφωσης και για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση απαιτεί μακροχρόνιο και συντονισμένο παλλαϊκό αγώνα που μπορεί να αφήσει στα χαρτιά τους σκοτεινούς σχεδιασμούς της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ