Κυριακή 27 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
e-Ka, ηλεκτροκίνητο με επιδόσεις βενζινοκίνητου

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δεύτερης γενιάς αποτελούν το βασικό πλεονέκτημα γύρω από το οποίο η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει το νέο ηλεκτροκίνητο Ka. Το Κέντρο Ερευνών της εταιρίας χρησιμοποίησε τις νέες υδρόμεικτες μπαταρίες από μαλακό διάλυμα ιόντων λιθίου που ζυγίζουν 280 κιλά, είναι δηλαδή περίπου 70% ελαφρύτερες από μια αντίστοιχη συστοιχία συμβατικών μπαταριών οξειδίου του μολύβδου, οι οποίες προσφέρουν επιδόσεις ενώ ταυτόχρονα διατηρούν το πλεονέκτημα των μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η επιτάχυνση του e-Ka για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι 12.7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 130 χλμ. Η μέση αυτονομία είναι 150 χλμ., ενώ με σταθερή ταχύτητα 80 χλμ./ώρα το e-Ka μπορεί να ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί επαναφόρτιση. Μετά από μια πλήρη αποφόρτιση, για να επαναφορτιστεί το e-Ka χρειάζεται έξι ώρες, χρόνος συντομότερος από ό,τι χρειάζονται άλλα συστήματα μπαταριών. Επίσης, οι μπαταρίες λιθίου μπορούν να φορτίζονται πριν να αδειάσουν τελείως, χωρίς να παρουσιάζουν το «φαινόμενο μνήμης», δηλαδή να σβήνουν κλπ. (κάτι αντίστοιχα με αυτό που παρουσιάζουν κάποια κινητά τηλέφωνα).

Οι μπαταρίες χωρίζονται σε τρία ανεξάρτητα στοιχεία που είναι τοποθετημένα στο χώρο του κινητήρα, και εμπρός και πίσω από τον πίσω άξονα. Ενα σύστημα Διαχείρισης Μπαταριών ελέγχει την κατάσταση φόρτισης και τη θερμοκρασία λειτουργίας. Αν υπάρξει σύγκρουση, χάρη σε ένα σύστημα αισθητήρων και ένα διακόπτη, σταματά αυτόματα η παροχή ρεύματος. Τα στοιχεία είναι απόλυτα στεγανοποιημένα ενώ προστατεύονται από την υπερθέρμανση χάρη σε ένα σύστημα ψύξης. Ενα δεύτερο ανεξάρτητο κύκλωμα ψύξης προστατεύει τον κινητήρα, το κιβώτιο και το διαφορικό.


Το αμάξωμα του e-Ka είναι κατά 45 κιλά ελαφρύτερο του γνωστού μας μοντέλου, ενώ για την επίτευξη επιδόσεων έχει τοποθετηθεί το Ηλεκτρικό Σύστημα Διεύθυνση Υδραυλικών Υποβοήθησης (EPAS). Το EPAS καταγράφει τη ροπή και τη θέση του τιμονιού και ελέγχει επακριβώς το μέγεθος της υποβοήθησης που απαιτείται, όντας ταυτόχρονα μικρότερο, ελαφρύτερο και φιλικότερο στο περιβάλλον. Για τη διατήρηση του βάρους χαμηλά - 1.134 κιλά - χρησιμοποιήθηκαν αλουμινίο και συνθετικά υλικά που εκτός από ελαφρύτερα είναι και εξαιρετικά ανθεκτικά. Το e-Ka είναι εξοπλισμένο με λάστιχα χαμηλής τριβής κύλισης, συντελώντας στην αύξηση της αυτονομίας. Για περισσότερη ασφάλεια έχει τοποθετηθεί αερόσακος και ABS.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενας «αληθινός πόλεμος» γύρω από τον μεγάλο ορυκτό πλούτο στο «κατώφλι της Ευρώπης» (2021-12-24 00:00:00.0)
Προετοιμασία για εξωβιολογική εξερεύνηση και πρώτη πτήση ελικοπτέρου στον Αρη (2021-02-27 00:00:00.0)
Οξύνεται ο ανταγωνισμός για πρώτες ύλες στις νέες τεχνολογίες (2019-01-18 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2014-02-28 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2006-09-15 00:00:00.0)
Αποσύρονται επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ΝΙΚΟΝ (2005-11-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ